  • 11. Data: 2013-01-19 20:23:51
    Temat: Re: focus I - na co zwrocic uwage
    Od: UnclePete <p...@i...waw.pl>

    > Rdzę to auto bardzo lubi. Miało 4 lata i już rdzewiało.
    > W wieku 10 lat już będzie musiało być dość dobrze nadżarte.
    >
    > Nie wiem, jak się sprawuje po przekroczeniu 200 kkm, bo sprzedałem
    > wcześniej, ponieważ co chwilę coś się psuło i miałem dość.
    > Części są drogie, brakuje zamienników, a nawet jak są,
    > to niewiele tańsze od oryginałów.
    >
    > Szczególne usterki? Szczególnie lubi się psuć wszystko.
    > Nawet miska olejowa u mnie potrafiła zardzewieć!

    Musiałeś mieć jakiegoś wyjątkowego pecha. Mam Focusa z 1999 r. (czyli
    już prawie 14-latka), zero rdzy poza jednym purchlem na błotniku, gdzie
    kiedyś był uderzony. Psują się od czasu do czasu drobiazgi w rodzaju
    łącznika stabilizatora albo siłownika tylnej klapy (zamiennik 35 zł) czy
    uszczelki termostatu. Zamienników w bród, w tym tanich (ale z jakością
    tych tańszych bywa różnie). Tani oryginalny olej. Podobno faktycznie
    trafiały się rdzewiejące na potęgę, ale osobiście nie widziałem ani jednego.

    Piotr

  • 12. Data: 2013-01-19 22:15:49
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-01-19 20:23, UnclePete pisze:

> [...]
    > tych tańszych bywa różnie). Tani oryginalny olej. Podobno faktycznie
    > trafiały się rdzewiejące na potęgę, ale osobiście nie widziałem ani

    bo przedpiśca patrzył z perspektywy samochodu 4 letniego (nowść i
    niedoróby) a Ty z perspektywy starego 14 - sporo zamienników i to tanich.

  • 13. Data: 2013-01-19 23:08:27
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-01-18 22:37, zdan pisze:
    > Rdzę to auto bardzo lubi. Miało 4 lata i już rdzewiało.
    > W wieku 10 lat już będzie musiało być dość dobrze nadżarte.

    Nie wiem jakie roczniki, ale to prawda.
    Znajomy chyba rocznik około 2000 - wymienił po 2 latach tylną klapę w
    kombi, po roku znowu przednie drzwi, a po kolejnym roku znowu klapa.
    Kiedyś mi się podobały, chciałem kupić takiego, ale właśnie znajomy mi
    odradził i pokazał naocznie jakie to fajne autko.

  • 14. Data: 2013-01-19 23:43:09
    Od: UnclePete <p...@i...waw.pl>

    > bo przedpiśca patrzył z perspektywy samochodu 4 letniego (nowść i
    > niedoróby) a Ty z perspektywy starego 14 - sporo zamienników i to tanich.

    Tyle że mój, w odróżnieniu od jego, nie rdzewieje (czyli kiedy miał 4
    lata, też nie rdzewał). A o zamiennikach to też nie ja zacząłem :)

    Piotr

  • 15. Data: 2013-01-21 10:13:08
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    W dniu 2013-01-18 20:49, scobowski pisze:

    > slang? :)

    Ta, wlasnie w sobote ogladalem Focusa, jak sie okazalo od handlarza,
    ktory byl wielce oburzony ze chcialem sie targowac o cene. Na koniec sie
    obrazil ;)

    A co do trzymania focusa w benzynie. Moze by to choc troche ustrzeglo go
    przed rdza :)

  • 16. Data: 2013-01-21 10:17:06
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    W dniu 2013-01-18 22:37, zdan pisze:

    > Rdzę to auto bardzo lubi. Miało 4 lata i już rdzewiało.
    > W wieku 10 lat już będzie musiało być dość dobrze nadżarte.

    Sztuka ktora akurat ogladalem miala ogniska rdzy zarowno na blotnikach
    jak i na drzwiach. Znajomy jezdzacy focusem tez ma ten sam problem.
    Takze wydaje mi sie ze wyjatkiem sa raczej te nierdzewiejace.

  • 17. Data: 2013-01-21 10:20:19
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    W dniu 2013-01-18 15:57, Barti pisze:
    > Witam,

    > P.S. A moze mielibyscie jakies sugestie odnosnie kombi do 10k zl.

    To skoro juz rozprawilismy sie z Focusem i ew. kwestia maczania go w
    benzynie, to moze przejdziemy do ostatniego punktu programu. Luznej
    dyskusji nt. kombi do 10 tys. zl. Co moglibyscie polecic oprocz Focusa.

    pzdr
    Barti

  • 18. Data: 2013-01-21 11:32:17
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-21 10:20, Barti pisze:

    > To skoro juz rozprawilismy sie z Focusem i ew. kwestia maczania go w
    > benzynie, to moze przejdziemy do ostatniego punktu programu. Luznej
    > dyskusji nt. kombi do 10 tys. zl. Co moglibyscie polecic oprocz Focusa.

    Ja bym polecił dołożyć i kupić 307 Break/SW jeśli musi to być kompakt
    kombi. Jedni jeżdżą bezawaryjnie, inni narzekają na masę irytujących
    pierdółek (głównie elektronicznych). Ale jedno jest pewne - ani silniki
    (pomijając benzynowe 1.4 i ogólne problemy z filtrem cząstek stałych w
    dieslach), ani buda nie sprawiają problemów. Rdzewieć to nie chce
    (chyba, że bite).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 19. Data: 2013-01-21 11:33:50
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>

    W artykule <50fd0853$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    Barti napisał(a):

    > To skoro juz rozprawilismy sie z Focusem i ew. kwestia maczania go w
    > benzynie, to moze przejdziemy do ostatniego punktu programu. Luznej
    > dyskusji nt. kombi do 10 tys. zl. Co moglibyscie polecic oprocz Focusa.

    Może Fabię? Synowa jeździ, zadowolona jest, rdzy nie widać (6 lat ma,
    znaczy Fabia, nie synowa...). Z tym, że jednak więcej niż 10 tys.
    kosztowała...

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

  • 20. Data: 2013-01-21 12:34:16
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    > Ja bym polecił dołożyć i kupić 307 Break/SW jeśli musi to być kompakt
    > kombi.

    Szukalem, szukalem. Ale niestety 10k to gorna granica juz i tak naciagnieta.