eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriagasket - uszczelka czy też podkładka? › Re: gasket - uszczelka czy też podkładka?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: gasket - uszczelka czy też podkładka?
    Date: Mon, 16 Mar 2009 01:23:09 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 42
    Message-ID: <gpk692$kcb$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <gpjtsc$nkl$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gpjvoq$djl$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: acsc58.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1237163106 20875 83.11.30.58 (16 Mar 2009
    00:25:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Mar 2009 00:25:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.19 (Windows/20081209)
    In-Reply-To: <gpjvoq$djl$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:23291
    [ ukryj nagłówki ]

    PL(N)umber_One pisze:
    > Wiatm
    > Gasket, to uszczelka. Fakt, że w przypadku świecy zapłonowej owa uszczelka
    > jest metalowa, IMO nie ma tu znaczenia.

    No właśnie zdziwiłem się bardzo.
    Kupiłem świece NGK które mają metalową podkładkę na końcu gwintu.
    http://www.motorcycle-superstore.com/ProductImages/3
    00/0000_NGK_DCPR8E_-_Spark_Plug_--.jpg

    Na pudełku jest obrazek ze sposobem montażu który sugeruje że po
    wkręceniu świecy ręką należy świece z podkładką dokręcić o 1/2 obrotu, a
    świece bez podkładki należy dokręcić o 1/16 obrotu.

    Tu jest to samo napisane na stronie producenta:
    "screw the NGK spark plug in finger tight and then retighten 1/2 a turn
    for plugs with a gasket and a 1/16 of a turn for conical and taper seat
    plugs without a gasket."

    "conical and taper" to AFAIK połączenie stożkowe którego na świecy ze
    zdjęcia raczej nie ma.

    No i uznałem że mam "gasket" i jak napisali/marysowali tak zrobiłem - a
    że klucz do świec mam nasadowy i grzechotkę z dużym ramieniem to urwałem
    świece.
    Przy drugiej świecy zwróciłem na to uwagę i moment potrzebny żeby ją
    wkręcić o pół obrotu musi być potężny, ale już nie chciałem urwać drugiej.
    Zasadniczo takie świece wkręca się chyba momentem rzędu 25Nm, co tu
    wystarcza do wkręcenia jej o góra ćwierć obrotu - z nasmarowaniem gwintu.

    W każdym razie dokręcić jej o pół obrotu takim typowym, małym kluczem do
    świec to się po prostu nie da bo nie miałbym tyle siły.
    http://www.gpmoto.pl/foto/hdwlat/klucz-do-swiec-.jpg

    Po prostu świece już kilka razy w życiu wymieniałem (fakt że w tym
    samochodzie to pierwszy raz) i się zastanawiam co jest nie tak.

    Gwint wkręca się lekko, świece na pewno do tego modelu (ale może podróba
    jakaś i gwint płynie zamiast się wkręcać?)... Sam nie wiem.

    Wkręcę je chyba momentem 25Nm i to chyba będzie bliżej poprawnego
    dokręcenia niż jakieś liczenie obrotów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: