eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriagasket - uszczelka czy też podkładka? › Re: gasket - uszczelka czy teżpodkładka?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy
    .onet.pl
    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: gasket - uszczelka czy teżpodkładka?
    Date: Mon, 16 Mar 2009 03:18:37 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 60
    Sender: k...@n...test.onet.pl
    Message-ID: <5...@n...onet.pl>
    References: <gpk692$kcb$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate1.test.onet.pl 1237169917 10729 213.180.130.17 (16 Mar 2009 02:18:37
    GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Mar 2009 02:18:37 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 192.168.243.39
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.5)
    Gecko/2008120122 Firefox/3.0.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:23292
    [ ukryj nagłówki ]

    > PL(N)umber_One pisze:
    > > Wiatm
    > > Gasket, to uszczelka. Fakt, że w przypadku świecy zapłonowej owa uszczelka
    > > jest metalowa, IMO nie ma tu znaczenia.
    >
    > No właśnie zdziwiłem się bardzo.
    > Kupiłem świece NGK które mają metalową podkładkę na końcu gwintu.
    >
    http://www.motorcycle-superstore.com/ProductImages/3
    00/0000_NGK_DCPR8E_-_Spark_Plug_--.jpg
    >
    > Na pudełku jest obrazek ze sposobem montażu który sugeruje że po
    > wkręceniu świecy ręką należy świece z podkładką dokręcić o 1/2 obrotu, a
    > świece bez podkładki należy dokręcić o 1/16 obrotu.
    >
    > Tu jest to samo napisane na stronie producenta:
    > "screw the NGK spark plug in finger tight and then retighten 1/2 a turn
    > for plugs with a gasket and a 1/16 of a turn for conical and taper seat
    > plugs without a gasket."
    >
    > "conical and taper" to AFAIK połączenie stożkowe którego na świecy ze
    > zdjęcia raczej nie ma.
    >
    > No i uznałem że mam "gasket" i jak napisali/marysowali tak zrobiłem - a
    > że klucz do świec mam nasadowy i grzechotkę z dużym ramieniem to urwałem
    > świece.
    > Przy drugiej świecy zwróciłem na to uwagę i moment potrzebny żeby ją
    > wkręcić o pół obrotu musi być potężny, ale już nie chciałem urwać drugiej.
    > Zasadniczo takie świece wkręca się chyba momentem rzędu 25Nm, co tu
    > wystarcza do wkręcenia jej o góra ćwierć obrotu - z nasmarowaniem gwintu.
    >
    > W każdym razie dokręcić jej o pół obrotu takim typowym, małym kluczem do
    > świec to się po prostu nie da bo nie miałbym tyle siły.
    > http://www.gpmoto.pl/foto/hdwlat/klucz-do-swiec-.jpg
    >
    > Po prostu świece już kilka razy w życiu wymieniałem (fakt że w tym
    > samochodzie to pierwszy raz) i się zastanawiam co jest nie tak.
    >
    > Gwint wkręca się lekko, świece na pewno do tego modelu (ale może podróba
    > jakaś i gwint płynie zamiast się wkręcać?)... Sam nie wiem.
    >
    > Wkręcę je chyba momentem 25Nm i to chyba będzie bliżej poprawnego
    > dokręcenia niż jakieś liczenie obrotów.
    >
    I właśnie po to takie klucze jak na zdjęciu robią. Żebyś nie miał siły urwać
    tego co wkręcasz. Oryginalne klucze do kół też są według niektórych
    inteligentnych inaczej tak zrobione żeby dało się dokręcić ręką ale jak dokręcać
    poprzez skakanie po kluczu to spada. I muszą sobie klucz oczkowy odgięty
    zakupić. Bo niby jak ma być koło dokręcone jak się po nim nie poskacze. A różne
    takie śruby M6 to chyba z plasteliny robią. Żeby się urywały jak przetyczka ma
    40 centymetrów. Jak oni te samochody w ogóle robią. Każą śrubę da się jeszcze
    dociągnąć. Co prawda niektóre tylko raz. Ale się da. Generalnie mechanicy
    samochodowi kochają idiotów z imadłami w łapkach. Psykało mi pod kolektorem
    wydechowym to chciałem dokręcić. Pan pamięta jak mi wymieniał tam dwa lata temu
    uszczelkę. Musiał pan źle przykręcić. I jak dokręcałem to się śruba urwała. Da
    się jakoś to pospawać. Nie da się pospawać. Głowice trzeba zdjąć 600 będzie
    kosztowało. Dobra zasada w mechanice. Nie znasz się to nie rób, oszczędzisz
    sobie kosztów. Skroisz mechanika na kafelkach i się rachunki wyrównają .

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: