    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: gaszcz if-ow kontra wywolanie przez wskaznik/wirtualne
    Date: Sat, 20 Feb 2010 18:10:18 -0800 (PST)

    On 21 Lut, 01:48, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Kurka wodna... inny kompilator, inna maszyna no i inne wyniki. No ale
    > tak to już jest z językami wysokiego poziomu. Może ja walczę z
    > wiatrakami
    > próbując optymalizować kod w jezyku wysokiego poziomu.

    Jakbys pisal w asm zaleznosc od sprzetu byla by podobna.

    > U mnie machanie myszka zaburzalo wyniki co najwyzej o 0.1%

    >=dwa rdzenie?

    > A moze vc jest na tyle sprytny, ze zobaczyl tablice const i
    > rozwinal inline?

    Nie. W asm dla wskaznikow jest call na wyliczona funkcje z tabelki.

    A dalej sie robi ciekawie.
    Wersja z if nie przeszukuje tego 'binarnie' ale liniowo,
    sprawdza, czy r==0, jak tak, to wykonuje kod i skacze na koniec,
    jak nie, przeskakuje do porownanie r==1 i robi to samo.
    Czyli dla r=7 wykona 8 porownan.

    Wersja z case jest sprytniejsza. Dla r>6 (default, 7 i wiecej)
    robi skok, w przeciwnym wypadku robi
    jmp DWORD PTR $LN36@proc3[eax*4]
    gdzie
    $LN36@proc3:
    DD $LN8@proc3
    DD $LN7@proc3
    DD $LN6@proc3
    DD $LN5@proc3
    DD $LN4@proc3
    DD $LN3@proc3
    DD $LN2@proc3

    to tablice etykiet w rozpisanym kodzie. Czyli dokaldnie to, co
    podejrzewam, chciales uzyskac tablicami.

    Zrobilem jeszcze wersje z recznym wyszukiwaniem binarnym,
    zawsze mamy 3 porownania.
    Widac jednak duzo skakania, bo mimo tego, ze 3<8/2, to ta
    wersja dziala minimalnie dluzej niz liniowe if.

    Sprobuj pomoc kompilatorowi, wyrzuc definicje fp poza funkcje,
    zmiej ja na int (* const fp[])(const int,const int,const int) =
    {f0,f1,f2,f3,f4,f5,f6,f7};
    pozmieniaj argumenty f0..f7 na const int.

    Gdzie indziej w tym watku, o case>=ifelse

    >Nie az tak dziwne. Nie wiem jak to jest naprawde, ale wyobrazam sobie,

    Tu zupelnie nie o to chodzi. Nie siedze az tak gleboko, ale
    czy case nie mozna traktowac jako lukier syntaktyczny na taka
    drabinke if? W ten sposob moze byc realizowana. Czemu kompilator
    mialby ja realizowac gorzej, zwlaszcza, ze to najprostrzy sposob.

    Przedzej podejrzewam, ze gcc chcialo zbyt dobrze i za bardzo
    'zoptymalizowalo', tworzac, jak ja w tym watku, wyszukiwanie binarne.
    Co okazalo sie minimalnie gorsze. Ale czy to dobry strzal, musialbys
    zerknac do wynikowego asm.

    pozdrawiam
    bartekltg