  • Data: 2023-11-28 16:20:11
    Temat: Re: gaz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Nov 2023 14:59:09 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > główny i zawory w mieszkaniach, wspawali nowe gazrurki, a potem po kolei
    > przywracali zasilanie każdego lokalu. Za każdą sztukę trzeba było
    > zapłacić. Wtedy Warszawa miała już gaz ziemny, ale instalacje pamiętały
    > jeszcze gaz miejski i gazownię na Woli. Gazrurki skręcane na pakuły,
    > gaz miejski zawiera parę wodną, która utrzymuje wilgotność i szczelność
    > konopii. Gaz miejski jest suchy, skręcane instalacje były dopuszczone
    > warunkowo. Przy zaniku ciśnienia jest ryzyko utraty szczelności, stąd
    > ta procedura przywracania ciśnienia z kontrola wywpływu.

    Jakos tak nie bardzo chce mi się wierzyc, zeby od spadku malutkiego
    cisnienia cos sie rozszczelniło. Predzej od roboty tych gazownikow i
    ruszania rurami.
    Poza tym kiedys był gaz miejski, a od dawna jest ziemny, i co dodają
    do niego pary wodnej, czy pakuły juz dawno pusciły?

    > Dzisiaj te
    > stare inastalacje w większości zastąpiono nowymi, lutowanymi. Nie wiem
    > jak w Inowrocławiu.

    Chyba nawet jakies przepisy są, bo widziałem nowy segment od
    dewelopera, piec do ogrzewania na piętrze, bo to panie jak cos
    wybuchnie, to tylko dach odleci, rura z gazem przechodzi przez
    kuchnie, ale kuchenka musi byc elektryczna, bo taki projekt.
    I nie mozemy zostawic przyłącza do kuchenki, bo instalacja musi byc
    szczelnie zespawana ... tak mówił.

    J.