    From: "gajowy" <gajowy-maupa-poczta.neostradat.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: gps w aparacie
    Date: Mon, 17 Dec 2012 13:55:03 +0100

    Witam,

    ja polecam:
    http://global.mobileaction.com/product/product_i-got
    U_GT-600.jsp, można
    kupić w PL
    z kilku względów, jest mały, wodoodporny, ma dużą pamięć (64 MB), która
    starcza na zapis 262 000 punktów, czyli przy zapisie co 5 sekund starczy na
    15 dnia przy zapisie co 10 sek. na miesiąc pracy 24h/dobę!

    Co do ustawienia czasu, sprawa jest trywialna, podpinasz pod komputer, obok
    masz aparat i synchronizujesz - od tej chwili oba urządzenia mają ten sam
    czas. Samo tagowanie jest proste a oprócz tego zyskujesz przebieg swojej
    podróż np. na ich serwerze: http://www.a-trip.com/

    Używałem w podróży po zachodnich stanach, 21 dni, 5400 km od San Francisco
    do Denver, czyli 3 strefy czasowe, sprawdził się wyśmienicie. Dokupiłem
    tylko ładowarkę samochodowo/domową z wyjściem USB za 20 zł w sklepie NETTO
    ;)

    Bateria LiOn jest wbudowana (750mAh) i starcza na kilka dni.

    Zdjęcia mają niestety zafałszowaną godzinę i datę ze względu na strefy
    czasowe :-( Można to później poprawić, ale jest upierdliwe. Teraz jednak
    zmieniałbym strefę czasową w trakcie podróży - choć raz po przylocie albo
    taki czas ustawiłbym już w domu.

    To tyle - udanej podróży

    g a j o w y

    Użytkownik "chwdp" napisał w wiadomości grup

    > Są proste sposoby, aby nie była rozjechana. Większość programów do
    > geotagowania ma możliwość wprowadzenia różnicy czasu między aparatem a
    > odbiornikiem GPS, czasem na wiele sposobów. Polecam np to:
    > www.geosetter.de/en/

    > To nie musi być UTC - wystarczy, że wiesz jaki to czas.

    ale sek w tym ze nie wiem. i co wtedy ?
    nie wiem kiedy jest zmiana czasu, po prostu jade dalej nie zawracajac
    sobie tym glowy. na mojej trasie przejezdzam conajmnie 4-5 stref i to w
    dwie strony.