  • 11. Data: 2012-02-21 16:50:17
    Temat: Re: gry na surowego peceta
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 13:31:43 +0000 (UTC), grfr napisał(a):

    > czy daloby sie napisac gre na surowego peceta?
    > powiedzmy ze gra bylaby wypalona na plycie cd
    > lub byla plikiem na pendrivie

    Moja plyta glowna, Asus, ma cos takiego co sie nazywa Express Gate, jest to
    "system operacyjny", ktory mozna uruchomic z poziomu biosu (zaraz przy
    starcie kompa), jest tam skype, przegladarka i cos tam jeszcze. Nie wiem jak
    to dokladnie dziala, bo nie uzywalem nigdy, ale poczytaj.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2012-02-21 17:41:37
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-02-21 17:42, Roman W pisze:
    > Nie mam linkow. Jak juz mowilem, Microsoft nie dopusci do tego, zeby informacja o
    mozliwosciach BIOS byla publicznie dostepna.

    Eeee... a co ma Microsoft do biosów płyt głównych? A tym bardziej do
    nierozpowszechniania informacji o ich możliwościach?
    Bios jest najniższą warstwą pracującą na sprzęcie, stąd jest tworzony we
    współpracy z producentem chipsetu/płyty.
    Chyba że chodzi Ci o "nowe" biosy, czyli EFI i ich część integrującą się
    ze sprawdzaniem legalności uruchamianych aplikacji, DRM czy
    czegokolwiek. Ale to znowu nie M$ blokuje informacje...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 13. Data: 2012-02-21 17:47:37
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Adam Wysocki is fighting Neo!
    > Możliwe - wnioskuję po opcjach w BIOSach niektórych pecetów - SoundBlaster
    > Emulation, czy jakoś tak... jak włączysz to pojawiają się znajome ustawienia
    > SB (portbase domyśnie 220h, IRQ, kanał DMA). Nie mam pojęcia czy da się na
    > nich tak po prostu pisać do portu DAC (nie pamiętam już który to) ani robić
    > tego typu rzeczy.

    Ale to dotyczy tylko niektórych kart wbudowanych w MB.
    'Uwaga, ta gra przeznaczona jest tylko dla posiadaczy płyt głównych
    ABIT xyz-123/qw'? Nie wróżę sukcesu ;)

    Sławek (tak, wiem że abit już nie istnieje)
    --
    ________
    _/ __/ __/ Uciekam na najbliższe drzewo. (ostatnie słowa gracza RPG)

  • 14. Data: 2012-02-21 17:57:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-21 18:41, Przemek O wrote:
    > Eeee... a co ma Microsoft do biosów płyt głównych?

    Rozdaje producentom naklejki. I nie ma się co śmiać.

  • 15. Data: 2012-02-21 18:14:42
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, February 21, 2012 5:41:37 PM UTC, Przemek O wrote:
    > Eeee... a co ma Microsoft do biosów płyt głównych? A tym bardziej do
    > nierozpowszechniania informacji o ich możliwościach?

    Producenci boja sie, ze Ballmer rzuci w nich krzeslem.

    RW

  • 16. Data: 2012-02-21 20:50:01
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-02-21 19:14, Roman W pisze:

    > Producenci boja sie, ze Ballmer rzuci w nich krzeslem.

    Aaa... no chyba że tak. Jeszcze jeśli to krzesło jest z teksasu to
    faktycznie strach.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 17. Data: 2012-02-23 12:36:59
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night> wrote:

    > 'Uwaga, ta gra przeznaczona jest tylko dla posiadaczy płyt głównych
    > ABIT xyz-123/qw'? Nie wróżę sukcesu ;)

    Nie sądzę żeby fir chciał na tym zarabiać ;) Takie rzeczy robi się z innych
    pobudek.

    --
    gof

  • 18. Data: 2012-02-23 12:39:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-23 13:36, Adam Wysocki pisze:

    > Nie sądzę żeby fir chciał na tym zarabiać ;) Takie rzeczy robi się z innych
    > pobudek.

    Cały czas zastanawiam się, czemu trzyma się tego 'strasznego
    x86 z paskudnym assemblerem', zamiast wziąć duży układ FPGA
    i tam zaprojektować własny procesor.
    Albo od razu gierkę, po co warstwa pośrednia między
    mikrokontrolerem a grą.

    pzdr
    bartekltg

  • 19. Data: 2012-02-23 12:56:16
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > i tam zaprojektować własny procesor.
    > Albo od razu gierkę, po co warstwa pośrednia między

    ciekawe, ale nie znam sie na tym, za elektronika nie przepadam
    i jakbym dotknal sie do plytki to zostawilbym wielki sajgon z
    poprzepalanymi dziurami, choc gdybym znal zasady to
    przeprojektowalbym x86 i pewnie dzialalby lepiej

  • 20. Data: 2012-02-23 13:30:03
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > poprzepalanymi dziurami, choc gdybym znal zasady to
    > przeprojektowalbym x86 i pewnie dzialalby lepiej

    a tak wogole to co to jest? procesor ktory mozna przebudować
    w locie? np

    oblicz1();
    okPrzebudujProcekZP4naX888();
    oblicz2();