  • 1. Data: 2012-02-20 13:41:41
    Temat: Struktura danych poszukiwana
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Witam szukam struktury danych (kolekcji) która najlepiej się sprawdzi w następującej
    sytuacji

    a) ma przechowywać obiekty w dowolny sposób, jedyny warunek to konieczność
    jednorazowego przeiterowania całej kolekcji w dowolnej kolejności.
    b) wiele wątków równocześnie będzie zapisywać do tej kolekcji
    c) jeden wątek będzie z niej odczytywał

    Brak konieczności usuwania obiektów z kolekcji (kolekcja jest niszczona w całości)

    Przy czym zapis i odczyt danych z kolekcji nie będzie równoczesny (najpierw zapisy, a
    jak już się wszystkie wykonają, dopiero będzie szedł odczyt).

    Ponieważ mam dość dobrze zdefiniowany i ograniczony model korzystania ze struktury,
    myślę że powinno dać się skonstruować coś lock-free, ale jak na razie nie przychodzi
    mi do głowy żadne rozwiązanie. Jakieś rady?

    AdamK

  • 2. Data: 2012-02-20 14:29:26
    Temat: Re: Struktura danych poszukiwana
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 20, 1:41 pm, Adam Klobukowski <a...@g...com>
    wrote:
> [...]
    myślę że powinno dać się skonstruować coś lock-free, ale jak na razie nie przychodzi

    Lista jednokierunkowa?

  • 3. Data: 2012-02-20 14:38:05
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 20, 2:29 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

    > Lista jednokierunkowa?

    Szybie uzupełnienie: głównym problemem z implementacjami lock-free
    listy jednokierunkowej jest problem ABA, ale jeśli nie usuwasz
    elementów, to nie musisz się tym przejmować - powinieneś bez problemu
    znaleźć odpowiednią implementację na atomowym swap-ie albo CAS.

  • 4. Data: 2012-02-20 15:02:48
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2012, 14:41:41 UTC+1 użytkownik Adam Klobukowski
    napisał:
> [...]
    a jak już się wszystkie wykonają, dopiero będzie szedł odczyt).

    Niech każdy wątek dopisuje dane do swojej lokalnej listy = brak
    konieczności synchronizacji. Dopiero po zakończeniu pracy wątek
    dokleja swoją listę do listy globalnej - tylko w tym miejscu jest
    konieczne wzajemne wykluczanie.

    w.

  • 5. Data: 2012-02-20 15:52:03
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 20-02-2012 o 16:02:48 Wojciech Muła <w...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > konieczności synchronizacji. Dopiero po zakończeniu pracy wątek
    > dokleja swoją listę do listy globalnej - tylko w tym miejscu jest

    hmm...
    z wymagań nie widzę konieczności sklejania, wątek odczytujący może chyba
    przeiterować sobie listę list?

    --
    Jordan Szubert

  • 6. Data: 2012-02-20 16:47:21
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    No tak, najciemniej pod latarnią jak zwykle :)

    AdamK

  • 7. Data: 2012-02-20 20:29:36
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał(a):

    > Przy czym zapis i odczyt danych z kolekcji nie b=EAdzie rownoczesny (najp=
    > ierw zapisy, a jak ju=BF si=EA wszystkie wykonaj=B1, dopiero b=EAdzie szed=
    > =B3 odczyt).

    > Poniewa=BF mam do=B6=E6 dobrze zdefiniowany i ograniczony model korzystania=
    > ze struktury, my=B6l=EA =BFe powinno da=E6 si=EA skonstruowa=E6 co=B6 lock=
    > -free, ale jak na razie nie przychodzi mi do g=B3owy =BFadne rozwi=B1zanie.=
    > Jakie=B6 rady?

    Wyglada to na liste. Kazdy watek ma swoja liste, a potem scalenie.
    Jednak to niekoniecznie bedzie lock-free bo moze dochodzic do
    synchronizacji podczas dynamicznego przydzialu pamieci.

    Jesli pytasz o lock-free to pewnie wazna jest wydajnosc. Wiec
    moze warto pomyslec o liniowej tablicy. Jednorazowy przydzial wiekszej
    pamieci niz bedzie potrzeba. Kazdy watek ma swoj punkt wejscia
    w tablice i jest lock free. Scalac nie trzeba, wystarczy odpowiednia
    zmiana indeksu zeby ominac niezapisane elementy.

  • 8. Data: 2012-02-21 11:08:26
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-02-20 21:29, M.M. pisze:

    > Wyglada to na liste. Kazdy watek ma swoja liste, a potem scalenie.
    > Jednak to niekoniecznie bedzie lock-free bo moze dochodzic do
    > synchronizacji podczas dynamicznego przydzialu pamieci.

    Pule pamięci per wątek/lista powinny wystarczyć.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net