  • 21. Data: 2012-02-23 14:54:44
    Temat: Re: gry na surowego peceta
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-23 14:30, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > a tak wogole to co to jest? procesor ktory mozna przebudować
    > w locie? np
    >
    > oblicz1();
    > okPrzebudujProcekZP4naX888();
    > oblicz2();
    >
    > ciekawa koncepcja

    Google zabrali?

    Przebudowywać można, ale to trwa niemilosiernie dlugo.
    Raczej 'zbuduj coś swojego nie mając laboratorium,
    ani nie zamawiając miliona sztuk'.

    Nie trzeba zresztą swojego. Często używane jest tak, że
    ktoś "wgrywa" jakiś znany mokrokontroler i dodaje
    peryferia (jakaś dodatkowa logika jest w kości, zamiast
    na płytce).

    Temat ciekawy, nawet pod programowanie podpada,
    ale jednak bardziej na *.elektronikę

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2012-02-23 17:29:32
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > peryferia (jakaś dodatkowa logika jest w kości, zamiast
    > na płytce).
    >
    > Temat ciekawy, nawet pod programowanie podpada,

    ciekawi mnie ta 'postac' procesora do zbudowania lub
    przebudowania (bardziej teoretycznie nic praktycznie)
    co to jest - zespol barmek z polaczeniami czyli jakis
    graf o milionie/miliardzie wezlow?

  • 23. Data: 2012-02-24 10:18:00
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    <f...@g...skasuj-to.pl> wrote:

    > ciekawi mnie ta 'postac' procesora do zbudowania lub
    > przebudowania (bardziej teoretycznie nic praktycznie)
    > co to jest - zespol barmek z polaczeniami czyli jakis
    > graf o milionie/miliardzie wezlow?

    Słowa do wpisania w Google: VHDL, Verilog, FPGA, CPLD, Xilinx, Altera,
    OpenCores (tu masz dużo przykładów takich "programów"). Ogólnie chodzi
    o to, że są języki opisu sprzętu (Hardware Description Language - HDL),
    takie jak VHDL czy Verilog, w których sam definiujesz połączenia między
    blokami logicznymi, tworzysz nowe bloki logiczne itd.

    Zawsze chciałem się tego nauczyć i nawet zacząłem coś prostego rzeźbić,
    ale brak czasu zdecydował o odłożeniu tego (i paru innych ciekawych
    rzeczy, których chciałbym się kiedyś nauczyć) na wieczne nigdy... Po
    całym dniu spędzonym programując w pracy szczerze mówiąc nie ma się
    już ochoty na siedzenie przy komputerze.

    --
    gof

  • 24. Data: 2012-02-24 17:29:43
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Tako rzecze :

    > ciekawe, ale nie znam sie na tym, za elektronika nie przepadam
    > i jakbym dotknal sie do plytki to zostawilbym wielki sajgon z
    > poprzepalanymi dziurami, choc gdybym znal zasady to
    Nie musisz nic lutować.
    Mozesz odkupić od kogoś używany starter kit, zobacz np. tego :
    http://www.altera.com/products/devkits/altera/kit-cy
    c2-2C20N.html#contents
    i rzeźbić swój sprzęt do woli...

    Sławek
    --
    ________ Ciężarówka cofnęła się przez szybę prosto w moją żonę.
    _/ __/ __/ (zgłoszenie PZU)

  • 25. Data: 2012-02-25 11:39:49
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > rzeczy, których chciałbym się kiedyś nauczyć) na wieczne nigdy... Po
    > całym dniu spędzonym programując w pracy szczerze mówiąc nie ma się
    > już ochoty na siedzenie przy komputerze.

    A to akurat ciężka czasami do przezwyciężenia prawda ;-o

    --
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2012-02-25 12:09:41
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ktoś "wgrywa" jakiś znany mokrokontroler i dodaje
    > peryferia (jakaś dodatkowa logika jest w kości, zamiast

    Jakis czas temu wpadl mi w rece przypadkowy artykul. Ktos robil
    sam projekt sztucznej sieci neuronowej. Potem wysylal do firmy i
    dostawal gotowe uklady. Jesli nie wybieral najnowszej technologii
    to cena nawet byla przystepna, a optymalizujac kombinacyjnie
    mozna zwojowac cuda (nie, nie chodzi o te cuda ;-)

  • 27. Data: 2012-02-25 15:22:25
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-25 13:09, M.M. pisze:

> [...]
    > to cena nawet byla przystepna, a optymalizujac kombinacyjnie
    > mozna zwojowac cuda (nie, nie chodzi o te cuda ;-)

    A w jakim 'nakładzie'?

    Gdzieś słyszałem określenie na to 'hard copy',
    google nawet coś tematycznie zwraca.

    pzdr
    bartekltg