  • 11. Data: 2016-02-22 17:47:21
    Temat: Re: halogen 500W jako promiennik podczerwieni do suszenia
    Od: b...@g...com

    użytkownik bartekltg napisał:
    > ale... podczerwieni i tak masz
    > więcej niż przy obniżonym napięciu.

    http://www.heraeus-infraredsolutions.co.uk/media/web
    media_local/media/hng_brasilien/G-IR-Spektrum2_2006e
    _res_318.jpg

    Może gadamy o tym samym, ale się nie rozumiemy.
    To co jest w zakresie 400-1000nm jest nieefektywne,
    zbyt duża część zostanie odbita i pójdzie na straty.

    Na wykresie masz to samo co kolega napisał,
    z czym się zgadzamy, dla kompleksowego podejścia do
    sprawy na tym wykresie brakuje krzywej wnikania w materiał.

    Połączenie jednego z drugim daje optimum.
    A wy dalej chcecie:
    "Project Manager to człowiek, który myśli, że jak weźmie
    dziewięć kobiet, to urodzą dziecko w miesiąc."

    Sygnatura A.W.

    No to se przesuń temperaturę w kierunku 5000K
    i grzej zupę, zobaczymy na ile będzie efektywne
    i czy z tej samej energii wpakowanej w promiennik
    szybciej podgrzejesz przy promienniku 5000K czy też
    1000K.

  • 12. Data: 2016-02-22 20:24:13
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    już myślałem o kwoce ale mam około 10 halogenów 500 W do wykorzystania
    więc nic nie musiałbym dokupywać
    no i zrobiłbym taki bajer taki bajer do malowania zasilić napięciem
    znamionowym
    żeby było jasno a do suszenia obnizyć
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2016-02-22 23:00:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.02.2016 o 22:37, sundayman pisze:
    > imo nie trzeba nic obniżać. I tak większość promieniowania to
    > podczerwień. Ale efektywniejsza oczywiście będzie "zwykła" żarówka, czy
    > też ich zestaw. Najlepiej taka zintegrowana z odbłyśnikiem.
    >
    > I to jest właśnie "promiennik podczerwieni", kosztuje raptem 11 zł...
    >
    > http://allegro.pl/promiennik-podczerwieni-zarowka-gr
    zewcza-e27-250w-i5045027080.html

    a czy w czasie pracy takiego promiennika trzeba mieć "okulary do
    spawania"? Nie pytałbym gdyby na filmikach pokazowych pacientom nie
    zakładali takich (przeciwsłonecznych oczywiście)

    ToMasz

  • 14. Data: 2016-02-22 23:53:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
    [..]
    > a czy w czasie pracy takiego promiennika trzeba mieć "okulary do

    A co przyglądasz się jak schnie farba? :)

    > spawania"? Nie pytałbym gdyby na filmikach pokazowych pacientom nie
    > zakładali takich (przeciwsłonecznych oczywiście)

    Jak miałem "zabiegi" wygrzewania zatok (taką kwoką właśnie) to mi dawali
    okulary wycinające IR, domyślam się że chodzi zabezpieczenie wody w oczkach.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2016-02-23 00:12:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > A co przyglądasz się jak schnie farba? :)

    Pańskie oko konia tuczy.

    > Jak miałem "zabiegi" wygrzewania zatok (taką kwoką właśnie) to mi dawali
    > okulary wycinające IR, domyślam się że chodzi zabezpieczenie wody w oczkach.

    Soczewki. IR działa zaćmogennie tak jak UV (a przynajmniej podobnie).

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-02-23 01:15:18
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Przypomniało mi się, jak kiedyś, będąc jeszcze młodzieńcem, pożyczyłem
    sobie razem z kolegą fiata 125 mojego ojca (kolega miał prawo jazdy), no
    ale niestety porysowaliśmy jedne z drzwi.

    No i po nocy, u niego na podwórku zrobiliśmy te drzwi - przeszpachlowało
    się rysy, pomalowało (białe były) farbą w aerozolu.
    Suszyliśmy właśnie jakimiś lampami.

    Dało radę :) Ojciec nawet nie zauważył.

  • 17. Data: 2016-02-23 03:13:07
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.02.2016 17:47, b...@g...com wrote:

> [...]
    > i czy z tej samej energii wpakowanej w promiennik
    > szybciej podgrzejesz przy promienniku 5000K czy też

    Przeczytaj ze zrozumieniem.

    pzdr
    bartekltg

  • 18. Data: 2016-02-23 13:06:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak miałem "zabiegi" wygrzewania zatok (taką kwoką właśnie) to mi dawali
    > okulary wycinające IR, domyślam się że chodzi zabezpieczenie wody w

    Pewnie tak... jak miałem w '78 rehabilitację mowy, w STOCERze, to tam także
    leczono dzieciaki z innymi problemami. Była właśnie koleżanka z jakimś
    problemem z nogami i okładana była właśnie takim zestawem żarówkowym,
    dzisiaj to by były kule grzewcze :P, po zabiegu miała temperaturę ponad 37,
    więc coś jest na rzeczy w tym, co mówisz, zwłaszcza, że oczy mają jednak
    cokolwiek mniejszą objętość, niż nogi. Koleżanka nie miała okularów, bo
    akurat, światło oczu na szczęście nie obejmowało. Hmm... sam zabieg nie był
    taki długi, a jednak ciało wyraźnie się ogrzało. Choć mnie przy dwugodzinnym
    wystawieniu facebooka na słońce, oczy uratowane zostały przez fotochromy,
    które były czarne po tym czasie. Skóra z mordy zeszła i piekło, ale dzięki
    pinglom widzę.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 19. Data: 2016-02-23 13:21:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
    >Choć mnie przy dwugodzinnym wystawieniu facebooka na słońce, oczy
    >uratowane zostały przez fotochromy, które były czarne po tym czasie.
    >Skóra z mordy zeszła i piekło, ale dzięki pinglom widzę.

    Bez przesady - miliony ludzi wystawiaja twarz na slonce bez okularow i
    widza.

    Czlowiek - zwierze genetycznie dostosowane do warunkow na planecie.

    Oczywiscie bezposrednie wpatrywanie sie w slonce moze sie zle skonczyc
    i to nawet szybko - ale tez "bol oczu" szybko o tym ostrzeze, ze nie
    nalezy tak czynic.

    J.

  • 20. Data: 2016-02-23 20:07:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-22 o 20:24, Szumek pisze:
> [...]
    > więc nic nie musiałbym dokupywać
    > no i zrobiłbym taki bajer taki bajer do malowania zasilić napięciem

    Z tym obniżaniem to uważaj - przeczytaj o "efekcie halogenowym".
    Albo napięcie znamionowe, albo zdecydowanie niższe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam