  • 41. Data: 2010-07-14 12:14:40
    Temat: Re: hasła smsowe mBank
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl> writes:

    > Niekoniecznie, to tylko jeden z elementów potwierdzenia wykonania
    > operacji. A kontynuując Twój tok rozumowania. powinno sie ustawowo
    > bankom zabronić korzystania z tokenów - w ogóle nie chronionych :-)

    Token do śp. ePKO był zabezpieczony pinem.

    MJ

  • 42. Data: 2010-07-14 12:32:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    > Token do śp. ePKO był zabezpieczony pinem.

    tak, sw.p. :-)

  • 43. Data: 2010-07-14 19:39:09
    Temat: Re: has?a smsowe mBank
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 11:42:35 +0200, Piotr M wrote:

    >W Erze (TT) i Playu (abonament) zrobili mi to od ręki.

    I przyszedles np w niedziele o godzinie 02:00

    J.

  • 44. Data: 2010-07-14 19:43:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 13:53:16 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Niekoniecznie, to tylko jeden z elementów potwierdzenia wykonania
    >operacji. A kontynuując Twój tok rozumowania. powinno sie ustawowo
    >bankom zabronić korzystania z tokenów - w ogóle nie chronionych :-)

    Ustawowo jak ustawowo - ale warto zdawac sobie sprawe jakie to jest
    zabezpieczenie.
    Ustawowo to dopiero przy projektowaniu dostepu do informacji
    niejawnych. Np spadnie samolot w Rosji i jakie tajemnice przestaly byc
    tajemnicami ?
    No i ktos z tego samolotu nie potrafil zabezpieczyc swojej karty
    kredytowej ..

    J.

  • 45. Data: 2010-07-14 19:57:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-14 21:43, J.F. pisze:

    > Ustawowo jak ustawowo - ale warto zdawac sobie sprawe jakie to jest
    > zabezpieczenie.

    Ale nie wyczuwasz jednej spawy - to hasło jest tak naprawdę wysyłane na
    żądanie klienta i ważne jest tu i teraz.
    Masz z reguły 3 elementy określające bezpieczeństwo:
    identyfikator (najczęsciej nadaje bank)
    hasło - określasz Ty
    hasło SMS - losowo wygenerowane cyfry, ważne 2, może 5 minut

    Tak jak w systemach dostępu w sieciach komórkowych Era generuje hasło
    złożone z 8 cyfr, a Play tylko z 4. Ale ponieważ ważność tego hasła to
    chyba 2 minuty, więc skuteczność jest duża.

    I nie mów, że jest to mniej bezpieczny sposób niż koperta z hasłami.
    Strate komórki zauważyć możesz w miarę szybko, stratę jakiejś tam
    kartki? Przy dobrych układach i miesiąc.

  • 46. Data: 2010-07-14 21:10:53
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 14-07-2010 o 12:02:05 Animka <a...@t...nieja.wp.pl> napisał(a):

    > Ile zapłaciłeś?

    Free

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 47. Data: 2010-07-14 21:22:01
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 14-07-2010 o 21:57:07 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > I nie mów, że jest to mniej bezpieczny sposób niż koperta z hasłami.
    > Strate komórki zauważyć możesz w miarę szybko, stratę jakiejś tam
    > kartki? Przy dobrych układach i miesiąc.

    Wydaje mi się, że ciężko tu porównać bezpieczeństwo haseł sms z hasłami na
    kartce. Każdy może dać jakiś argument i ciężko się nie zgodzić. Kartkę
    mozna zgubić razem z portfelem tak samo jak i komórkę itd itd. Myślę że po
    prostu sms jest wygodniejszy, prostszy, nowocześniejszy z dosłownego
    znaczenia jak i z marketingowego, może dla banków koszta mniejsze, itd. I
    właśnie dlatego zostały wprowadzone :) do wyboru zresztą.

  • 48. Data: 2010-07-14 21:23:47
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-14 23:10, Piotr M pisze:

    > Free

    To ja w takim razie pójdę do Orange po duplikat. Przyda się do drugiego
    telefonu.

    --
    animka

  • 49. Data: 2010-07-14 21:28:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-14 23:23, Animka pisze:

    > To ja w takim razie pójdę do Orange po duplikat. Przyda się do drugiego
    > telefonu.

    Raczej do pierwszego telefonu :-) Dotychczasowa karta przestaje działać.

  • 50. Data: 2010-07-14 21:31:36
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-14 23:28, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Raczej do pierwszego telefonu :-) Dotychczasowa karta przestaje działać.

    O matko! Ja zrozumiałam, że można mieć dwie!

    --
    animka