  • 21. Data: 2022-12-24 20:01:55
    Temat: Re: i5-6500T dekodowanie VP9
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/12/2022 13:29, Adam wrote:
    > Czytaj uważnie: i7-3770 czyli intel trzeciej generacji.
    > Dla Win 10 do pracy już raczej się nie nadaje

    Wypraszam sobie, laptop z i5-2xxx na win10 jest moim podstawowym
    narzędziem pracy, do dzisiaj. Liczę, że ze 2 lata jeszcze minimum.

  • 22. Data: 2022-12-24 22:28:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Dec 2022 20:01:55 +0100, heby napisał(a):

    > Wypraszam sobie, laptop z i5-2xxx na win10 jest moim podstawowym
    > narzędziem pracy, do dzisiaj. Liczę, że ze 2 lata jeszcze minimum.

    Ja tego nie neguję.
    Jeszcze niedawno sam w jednym pracowałem na Lenovo R500 z T5870, którego
    później upgradowałem na T9550. Win 10 śmigał na nim spokojnie na SSD Evo
    860. Robił mi za terminal do dorywczej pracy, jak główny laptop miałem
    zajęty innymi zadaniami.

    Ja piszę, że w firmach, gdzie się np. wystawia faktury czy pracuje na
    analizach, praca na słabszym sprzęcie jest wyraźnie słabsza. Bywa, że jest
    różnica przy podnoszeniu formatki na starym sprzęcie kilkanaście sekund lub
    dłużej, a na nowszym czas pomijalny. Otwarcie przeglądarki na starszym to
    kilkadziesiąt sekund, znalezienie czegoś to kolejne cenne sekundy, a na
    nowszym wszystko na bieżąco. Na wygenerowanie wydruku też czeka się
    kilkadziesiąt sekund vs. kilka sekund.
    A jeśli w kolejce czeka następny petent, to każda sekunda jest cenna. Jeśli
    to przełożyć na kilkanaście czy ponad 30 pozycji na fakturze, to już
    różnica jest znaczna. A sieć jest gigowa i dobry serwer SQL, który się nie
    zatyka.
    Aczkolwiek też z drugiej strony bywają klienci, dla których wymiana myszki
    to zbędny i zbyt wysoki wydatek :(
    Jednak takich klientów staram się odsiewać.

    Miałem też klienta - była to jakaś fundacja. Prezes co najmniej raz do roku
    musiał mieć najnowszy i najlepszy komputer. Ja tam robiłem tylko sieć -
    router brzegowy i wewnętrzne, VPN-y, V-Lany i takie tam. Nie wiem, po co
    owemu prezesowi był komputer, jak on nawet nie bardzo odróżniał mysz od
    klawiatury. A fundacja ponoć zbierała pieniądze na chore dzieci.
    Zrezygnowałem z nich.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2022-12-25 00:12:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:to5t0b$1mjk$1@gioia.aioe.org>
    user Animka pisze tak:

    > Co Ty jakimś nurkiem jesteś?

    tak :)

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 24. Data: 2022-12-25 18:50:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 24.12.2022 o 22:28, Adam pisze:

> [...]
    > kilkadziesiąt sekund, znalezienie czegoś to kolejne cenne sekundy, a na
    > nowszym wszystko na bieżąco. Na wygenerowanie wydruku też czeka się

    Dziwne te kilkadziesiąt sekund na przeglądarkę itp. u Ciebie.

    Stary ale całkiem jary jeszcze i7-2600 + 32GB RAM + SSD WD Blue +
    GTX1060 Gaming X

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2022-12-25 20:42:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do Office-365 za słabe?

    -----

  • 26. Data: 2022-12-27 11:38:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Dec 2022 18:50:58 +0100, Irokez napisał(a):

    > Dziwne te kilkadziesiąt sekund na przeglądarkę itp. u Ciebie.
    > (...)

    Nie u mnie, tylko u klientów.
    Tutaj jest problem zarówno frontendu jak i backendu, do tego wyświetlanie
    grafik itd, a że strony b2b są pisane trochę inaczej niż dla zwykłego
    Kowalskiego, to i dają duże opóźnienia.
    Jak strony b2b były pisane "sto lat temu", to jeśli towarów było kilka
    tysięcy, to było już ogromne mnóstwo. Teraz pozycji może być kilkaset
    tysięcy. Wcześniej grafika 800x600 była duża, teraz FHD to żadna grafika, a
    ponadto ludzie zapomnieli, jak się grafikę optymalizuje pod www.
    Mam klientów np. z branży samochodowej - tam programy typu Autostacja
    wyglądają, jakby zatrzymały się w latach 90-tych. Ale wymagają nowych
    bibliotek. Ponadto mają inne dziwne (by nie napisać: durne) wymagania, ale
    to już nie na temat.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2022-12-27 20:09:26
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 27.12.2022 11:38, Adam wrote:
> [...]
    > Jak strony b2b były pisane "sto lat temu", to jeśli towarów było kilka
    > tysięcy, to było już ogromne mnóstwo. Teraz pozycji może być kilkaset

    Co ma do rzeczy, że w BAZIE są setki tysięcy rekordów? Chyba nie
    powiesz, że są wszystkie jednocześnie ładowane na stronę i pokazywane?

    --
    pzdr
    Roman

  • 28. Data: 2022-12-27 21:04:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2022 20:09:26 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

    > Co ma do rzeczy, że w BAZIE są setki tysięcy rekordów? Chyba nie
    > powiesz, że są wszystkie jednocześnie ładowane na stronę i pokazywane?

    Oczywiście, że nie. Nawet nie stosują sortowania bąbelkowego ;)

    Ktoś wymyślił, że porcjami je obrabia frontend: pobiera, sortuje (po raz
    kolejny), skaluje, wrzuca do ramek i wyświetla.
    W porównaniu np. do TME czy Conrada to jest tragedia. Nawet strony Aswo idą
    przy tym jak rakieta.
    Podobnie zostało napisane dawne abc-data, ale już tam (na szczęście) od
    pewnego czasu nie wchodzę. Ich nowa strona nieco lepiej działa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2022-12-27 22:04:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/12/2022 21:04, Adam wrote:
    > Oczywiście, że nie. Nawet nie stosują sortowania bąbelkowego ;)

    Taka anegdotka. W pewnym Praktikerze, lat temu koło 5-6, poprosiłem o
    fakturę i powiedziałem, że już kiedyś brałem. Na stanowisku stał wiekowy
    pecet, wyglądający na jakieś okolice wczesnego AT. Na bursztynowym
    ekranie *jakiś* program księgowy, pracujacy w DOSie. Miła pani, wklepała
    moje nazwisko i powiedziała "chwilkę zaczekamy, aż znajdzie".

    Na ekranie leciały *wszystkie* rekordy jakie były w tej bazie, jeden po
    drugim, posortowane. Widać było po wolno zmieniających się pierwszych
    literach nazwisk, szybciej drugich i nieczytelnie następnych, reszta
    migała za szybko aby coś zauważyć poza szumem. Mielił z minutę, co
    zaskakujące, mielił od Z do A.

    Producent oprogramowania polski. Nie pamiętam już jaki, ale wtedy
    sprawdziłem i faktycznie jakiaś mała firma.

    Posortowane, znaczy się. Bo tak się łatwiej szuka... liniowo ;)

  • 30. Data: 2022-12-28 00:55:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2022 22:04:01 +0100, heby napisał(a):

> [...]
    > sprawdziłem i faktycznie jakiaś mała firma.
    >
    > Posortowane, znaczy się. Bo tak się łatwiej szuka... liniowo ;)

    No cóż, mam jeszcze jednego (chyba już ostatniego) klienta, który nadal
    pracuje na DOS-owym FPP i na nim wystawia faktury.
    Nie chce przejścia na inny program. Nawet do niego nie przemawiają takie
    rzeczy, jak JPK, aktualizacje i weryfikacje on-line danych z GUS i
    dziesiątki innych ulepszeń ze współczesnych programów.
    Poczekamy, aż wejdzie obowiązek KSEF, wtedy już tego ręcznie raczej nie
    ogarnie.

    Ale przynajmniej FPP był bardzo szybki.
    Swego czasu jedna z filii Hondy potrzebowała kontroli nad konkretnym
    numerem seryjnym niektórych towarów - pełną historię, czyli kiedy przyszło,
    kiedy i gdzie wyszło, kiedy ewentualnie serwis gwarancyjny czy
    pogwarancyjny.
    A że FPP nie miał obsługi s/n, to tworzyli dla każdej sztuki tych towarów
    kolejną kartotekę magazynową, połączoną z s/n. I pomimo, iż liczba kartotek
    zbliżała się do miliona, to FPP pracował normalnie. Problem był tylko z
    backupem, bo trwał już bardzo długo.

    Jeszcze jedno, o którym już pisałem.
    Teraz w skrócie:
    Na starych terminalowych systemach w PKP wystawienie biletu w dowolnej
    pipidówce, na trasę z dowolnej stacji na dowolną inną trwało dosłownie
    chwilę. W zasadzie wyszukanie trasy, godziny i miejscówki trwało
    praktycznie tyle, co sam wydruk.
    Tak ze trzy, może cztery lata temu miałem (nie)przyjemność kupowania
    biletów. Trwało to minutami w sensie dosłownym. A w jednym przypadku
    musiałem panience z okienka podać numer pociągu, bo nie była w stanie w
    swoim systemie go odnaleźć.
    Ale na szczęście jazda pociągiem trafia mi się statystycznie raz na kilka
    długich lat. Aczkolwiek wtedy w jednym roku miałem kilka wyjazdów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam