  • 11. Data: 2015-07-24 09:56:06
    Temat: Re: iPhone :)
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-07-24 o 03:11, Pszemol pisze:

    > Tłumaczenie: jestem biedny, nie stać mnie na zabawki
    > kupowane wedle upodobania, wszystko muszę sobie
    > racjonalizować i uzasadniać :-))

    Twoje tłumaczenie jest błędne - skąd argument o biedzie? To, że ktoś
    kupuje inny produkt, tańszy niż wybrany przez Ciebie absolutnie nie
    oznacza, że to z biedy, bezsensowny argument.
    Natomiast ciekawe jest użycie słowa "zabawka" w odniesieniu do iPhone -
    może taka perspektywa wpływa na Twoją ocenę konkurencyjności smartfonów
    innych producentów? Że są gorsze, bo są mniej "zabawkowe"?
    ;-)

  • 12. Data: 2015-07-24 13:30:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kosmos" <a...@u...pl> wrote in message

    > Twoje tłumaczenie jest błędne - skąd argument o biedzie? To, że ktoś
    > kupuje inny produkt, tańszy niż wybrany przez Ciebie absolutnie nie
    > oznacza, że to z biedy, bezsensowny argument.

    Nie napisałem tak że z faktu że ktoś kupuje tańszy wynika że z biedy.
    Przeczytaj uważnie w jakim kontekście był mój komentarz.

> [...]
    > do iPhone - może taka perspektywa wpływa na Twoją ocenę
    > konkurencyjności smartfonów innych producentów?

    To słowo użyłem w kontekście takim w jakim podsumujesz
    zakup np. BMW M6 zamiast jakiegoś bardziej "praktycznego"
    wozidła bez charakteru. Jak stać Cię na "zabawki" to
    wybierzesz właśnie np. samochód czy smartfon wedle
    upodobań i zachcianek a nie według dokładnie wyrachowanego
    planu to i tamto się "opłaca", to i tamto jest "niezbędne"
    a na wodotryski i miłe udogodnienia nie ma kasy, więc skreślam.

  • 13. Data: 2015-07-24 14:50:05
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-07-24 o 13:30, Pszemol pisze:

> [...]
    > planu to i tamto się "opłaca", to i tamto jest "niezbędne"
    > a na wodotryski i miłe udogodnienia nie ma kasy, więc skreślam.

    Ale wodotryski nie zawsze są atrakcyjne dla każdego, i niekoniecznie
    musimy to rozpatrywać z punktu widzenia opłacalności. W przypadku
    samochodu mogą to być na przykład fabrycznie przyciemniane szyby - opcja
    zazwyczaj dostępna za dodatkową opłatą lub w bogatszych pakietach, a nie
    każdy musi takie szyby chcieć - ja na przykład wolałbym rolety (ale w
    moim aucie chyba ich producent nawet nie oferował). BMW M6 jest fajnym
    autem, ale ja akurat mając takie pieniądze do wydania na samochód
    kupiłbym inne auto.
    W telefonie takim "bajerem" może być np. możliwość zainstalowania
    najnowszej wersji oprogramowania - w przypadku Androida to niekoniecznie
    zaleta. Albo konieczność synchronizacji z iTunes - podobno w niektórych
    aspektach jest to kapitalna sprawa, ale z drugiej strony przez to
    niektóre proste (na innych systemach) operacje robią się nadmiernie
    skomplikowane.
    Zachcianki każdy może mieć inne - ja chciałem mieć dobry aparat w
    telefonie i mam Nokię 1020. Aparat ekstra i jestem zadowolony. Ktoś inny
    uzna że to kiepski model, bo nie jest wodoodporny. I będzie miał rację,
    według swoich kryteriów.
    Nie ma obecnie smartfona, który byłby idealny dla każdego - i pewnie
    nigdy nie będzie. I tak można podsumować dyskusję o wyższości jednej
    marki smartfonów nad drugą. Każdy wybiera to, co najlepiej spełni jego
    oczekiwania. Oczywiście z uwzględnieniem budżetu, ale zakładanie, że
    skoro ktoś wybiera inną markę niż Apple to na pewno dlatego że go nie
    stać jest nie tylko nieuzasadnione, ale i nieeleganckie.

  • 14. Data: 2015-07-25 20:06:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > BMW M6 jest fajnym autem, ale ja akurat
    > mając takie pieniądze do wydania na samochód kupiłbym inne auto.

    Jakie Ty byś kupił?

> [...]
    > telefonie i mam Nokię 1020. Aparat ekstra i jestem zadowolony. Ktoś inny
    > uzna że to kiepski model, bo nie jest wodoodporny. I będzie miał rację,

    Chodzi mi właśnie o to, że oceniając zakup iPhone jako
    "za drogi, przecież za mniejsze pieniądze można mieć coś innego"
    jest tak jakbyś napisał że BMW M6 jest za drogi, przecież
    za te pieniądze można mieć coś innego. Ale M6 nie kupuje ktoś
    bo to jest praktyczny wybór - to jest zabawka, zachcianka, maskotka.
    I osoby które nie muszą liczyć każdego grosza tak samo podchodzą
    do zakupu smartfona...

> [...]
    > ktoś wybiera inną markę niż Apple to na pewno dlatego że go nie stać jest
    > nie tylko nieuzasadnione, ale i nieeleganckie.

    Jeśli ten ktoś przytacza cenę iPhone jako argument to jak najbardziej
    uzasadnione. A w komentowanej wypowiedzi padło właśnie to:
    "Obecnie zmieniłem sprzęt na Galaxy S5 + GearS (update).
    Zupełnie inna cena niż Ajfon+Srajfon i do tego wodoodporne :)"

  • 15. Data: 2015-07-26 21:56:37
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-07-25 o 20:06, Pszemol pisze:
    [...]

> [...]
    > "Obecnie zmieniłem sprzęt na Galaxy S5 + GearS (update).
    > Zupełnie inna cena niż Ajfon+Srajfon i do tego wodoodporne :)"

    Bo źle to odczytałeś :) Ajfon+Srajfon jest droższy i dużo bardziej
    gorszy od zestawu Samsunga. Po co mam wydawać więcej kasy na coś gorszego?

    --
    LordBluzg(R)
    Have you heard the news? The dogs are dead!

  • 16. Data: 2015-07-27 14:48:21
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-07-25 o 20:06, Pszemol pisze:
    > "kosmos" <a...@u...pl> wrote in message
    >
    > Jakie Ty byś kupił?

    Range Rovera w konfiguracji ok. 1 mln zł. I bym wszystkim mówił, że jak
    ktoś takiego auta nie kupuje, to pewnie go po prostu nie stać ;-)

> [...]
    > "Obecnie zmieniłem sprzęt na Galaxy S5 + GearS (update).
    > Zupełnie inna cena niż Ajfon+Srajfon i do tego wodoodporne :)"
    No ja to widzę trochę inaczej - nie dość, że wodoodporne, to jeszcze na
    dodatek tańsze...
    Ale nie ma co bić piany - Ty (i nie tylko) uważasz, że iPhone jest wart
    kwoty której żąda Apple. Ja (i nie tylko) uważam, że nie jest tego wart.
    Teraz się trochę pozmieniało (są nowe modele w ofercie Apple) ale kiedyś
    wyjątkowo drażniło mnie zachwycanie się iPhone 4/4S, z ich
    mikroskopijnymi (jak dla moich przyzwyczajeń) ekranami. I co z tego, że
    są fajne ikonki i aplikacje, jak nie mogę z tego komfortowo korzystać?
    Tak jak z przytaczanym przez Ciebie M6 - na co komu takie auto, jak
    wszędzie jeździ ze swoim tygrysem? Nie masz tygrysa, tylko małego
    psa/kota? To pewnie dlatego, że Cię nie stać ;-)

  • 17. Data: 2015-07-28 00:11:22
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "kosmos" wydumał(a) w wiadomości ID news:mp59al$rn7$1@node2.news.atman.pl
> [...]
    > Ale nie ma co bić piany - Ty (i nie tylko) uważasz, że iPhone jest wart
    > kwoty której żąda Apple. Ja (i nie tylko) uważam, że nie jest tego wart.

    Oczywiście. Tutaj całe stado OGRANICZEŃ iPhone vs Samsung z powodu APLIKACJI i
    wykorzystania. Pomijam już funkcje stricte sprzętowe. Po co mi CEGŁA, która nie pływa
    i wybucha?

> [...]
    > mikroskopijnymi (jak dla moich przyzwyczajeń) ekranami. I co z tego, że
    > są fajne ikonki i aplikacje, jak nie mogę z tego komfortowo korzystać?

    Europa niestety coraz bardziej odstaje od USA, co widać nawet na poziomie samochodów.
    Srednio europejski samochód ma wagę mniejszą niż amerykanin :)
    http://s.likes-media.com/img/a8aa58c814e2a3873ce7bcc
    f9401fbff.600x.jpg :)
    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Have you heard the news? The dogs are dead!
    You better stay home and do as you're told.
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))

  • 18. Data: 2015-07-29 08:00:03
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 24 Jul 2015 09:56:06 +0200, kosmos wrote:

    > Twoje tłumaczenie jest błędne - skąd argument o biedzie? To, że ktoś
    > kupuje inny produkt, tańszy niż wybrany przez Ciebie absolutnie nie
    > oznacza, że to z biedy, bezsensowny argument.

    Zwłaszcza, że stawia go gołodupiec, co ma telefon subsydiowany przez opa
    i dla którego ~1200zl (o ile pamietam) za telefon to sporo.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns