  • 61. Data: 2011-09-28 20:45:05
    Temat: Re: idzie nowe z UE :-(
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

> [...]
    > w stanie) ocenić czy odległość wynosi 97cm czy 103cm bądź też
    > (wynosi) 48 m czy 52m, więc to jego broszka, żeby dobrał sobie tolerancję
    > wystarczającą na jego tolerancję oceny czy to od wyprzedzanego
    > jednośladu czy od poprzedzającego pojazdu w tunelu.
    > To samo dotyczy miejsc (w .eu, nie pamiętam w którym kraju, na pewno
    > nie w .pl :)) gdzie kierujący samochodem jest zobowiazany do jazdy
    > "z prędkością pieszego", a prędkościomierze w samochodach raczej w
    > tej skali się nie sprawdzają. Szczególnie taki z Syrenki, jak
    > najbardziej legalnie "na wyposazeniu" pojazdu ;)

    Ależ w Polsce również - pisze o tym we fragmencie, który wyciąłeś:

    ===8<===
    Dlatego podaję ograniczenie do 5km/h, czyli takie jakie obowiązuje w
    miejscach gdzie jest dopuszczony równoczesny ruch pieszych i pojazdów
    i jest to prędkość, którą łatwo ocenić, porównując ją z poruszającymi
    się pieszymi.
    ===8<===

    > I tu masz 100% racji :)
    > Ale poprzedni argument jest... no z kapelusza.

    Absolutnie nie. Rowerzysta nie ma żadnego obowiązku mieć wprawę w
    ocenie szybkosci. Do prowadzenia roweru nie są potrzebne uprawnienia.

    > Argumentem o braku licznika?
    > Nie wiem jak poprzednik, ale ja i owszem ;)

    ;P

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 62. Data: 2011-09-28 20:50:43
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-28 13:08, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:

    > Przeczytaj - ni delegalizacja GPS-a, a tylko ostrzegania o miejscach
    > kontroli z suszarkami (oraz zapewne fotoradarach).

    W sumie czemu o fotoradarach? Wszak to tylko powtórzenie przez navi
    całkiem legalnych znaków drogowych.

    Shrek

  • 63. Data: 2011-09-28 20:54:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-28 20:50, Shrek pisze:

    > W sumie czemu o fotoradarach? Wszak to tylko powtórzenie przez navi
    > całkiem legalnych znaków drogowych.

    W topicu jest UE, a nie Polska.

  • 64. Data: 2011-09-28 20:56:54
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-27 22:10, The_EaGle wrote:

    > Jeszcze trochę i miejscem gdzie można bez ograniczeń rozwinąć dowolną
    > prędkość będą ... ścieżki rowerowe.

    Ty już się lepiej zamknij. Nie wiadomo kto to czyta:P

    Shrek

  • 65. Data: 2011-09-28 21:02:01
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-28 13:26, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Już to napisałem tutaj: pokaż mi homologację tego radaru ze wskazaniem
    > na minimalną masę/wymiary obiektu.
    >
    > Poza tym - pozostaje nadal brak prędkościomierza w rowerze.

    Bez znaczenia. Masz się stosować do ograniczeń, a jak tego dokonasz, to
    twoja prywatna sprawa;) Samochód też nie jest wyposażony w dalmierz a
    100cm przy wyprzedzaniu rowerzysty i 150 przy parkowaniu na chodniku 10m
    do przystanku i 15 do skrzyżowania (albo na odwrót) masz zostawić. Jak
    są płyty chodnikowe, to przy parkowaniu trzy, ale certyfikacji na to nie
    ma:P

    Shrek.

  • 66. Data: 2011-09-28 21:08:33
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-28 20:54, Artur Maśląg wrote:

    > W topicu jest UE, a nie Polska.

    Ale Polska jest chyba w UE?

    Shrek.

  • 67. Data: 2011-09-28 21:08:35
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 13:35, venioo pisze:

    > Grupa poprawila mi humer :)

    humor*

    --
    venioo
    GG:198909

  • 68. Data: 2011-09-28 21:10:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-28 21:08, Shrek pisze:

    > Ale Polska jest chyba w UE?

    Owszem, jest, ale w UE nie ma obowiązku wystawiania takich znaków.

  • 69. Data: 2011-09-28 21:11:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-28 21:02, Shrek pisze:

    > Bez znaczenia. Masz się stosować do ograniczeń, a jak tego dokonasz, to
    > twoja prywatna sprawa;)

    Ja mam licznik (od ja wiem 40 lat ;) ). Kiedyś mechaniczny, od dawna
    elektroniczny. Najwyższa prędkość to ponad 70km/h :) Zresztą kiedyś
    komarki wyprzedzałem jak chciałem. Nawet się śmiałem, czy kiedyś mnie
    ustrzelą ;)

    Bardzo trafne spostrzeżenie.

  • 70. Data: 2011-09-28 21:22:50
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-28 21:10, Artur Maśląg wrote:

    > Owszem, jest, ale w UE nie ma obowiązku wystawiania takich znaków.

    To u nas zakaz bedzie, czy tak bez sensu zostanie?

    Shrek.