  • 271. Data: 2011-05-27 20:58:45
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 27 Maj, 06:52, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > W tym przypadku to banał: że jitter jest niezależny od awarii
    > poszczególnych odbiorców. Fizycznie nic nie trzeba wycinać, po prostu
    > skreślasz to z ficzerów, jakie posiada twój produkt i wpiszusz na listę
    > ficzerów, które trzeba dodać.

    To już kumam ten agile. Chodzi o to, żeby nie mówić "w projekcie jest
    N bugów", tylko "w projekcie jest 0 (!) bugów i N brakujących
    ficzerów". Czad.

    To jest zwykła kreatywna księgowość w wydaniu dla project managerów.
    Takie szuranie zadaniami nie wnosi kompletnie nic do projektu, może
    tylko porawić komuś humor. Słabe. Będę się trzymał procesów, które
    nazywają rzeczy po imieniu i gdzie zespół czuje się odpowiedzialny za
    swoje fakapy: ficzer to coś, czego jeszcze nie zrobiłem a bug to coś,
    co zrobiłem ale spieprzyłem i co muszę poprawić i uczciwie przemyśleć,
    jeśli chcę zrobić jakikolwiek postęp. Umiejętność nazwania buga bugiem
    jest fundamentalna z punktu widzenia uczciwości i rzetelności
    zawodowej i jeśli tego się nie promuje, to ja nie wiem, gdzie my
    zmierzamy.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 272. Data: 2011-05-29 14:31:31
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 27/05/2011 21:58, Maciej Sobczak wrote:

    > To już kumam ten agile. Chodzi o to,

    Nie wiem co kumasz. Ja na pewno nie mówiłem o tym, o co chodzi w agile.

    > żeby nie mówić "w projekcie jest
    > N bugów", tylko "w projekcie jest 0 (!) bugów i N brakujących
    > ficzerów". Czad.

    Jeśli już, to o to, żeby mówić "w projekcie jest N działających
    ficzerów". Bug w optymistycznym przypadku może powodować, że program
    danego ficzera nie ma, w mniej optymistycznym powoduje, że próba użycia
    ficzera daje jakieś niepożądane skutki, poczynając od wywalenia się
    programu, poprzez produkowanie błędnych danych, a kończąc na
    nieprzewidywalnym działaniu dowolnych pozostałych ficzerów.

    Jeśli program ma opcję w menu, albo jeśli można mu wpisać do
    konfiguracji element, który powoduje wywalanie albo destabilizację to
    nie jest "brakujący ficzer" tylko jednoznaczny bug. Niekiedy może tak
    być, że lepiej w takiej sytuacji wyciąć daną pozycję w menu i usunąć
    cały kod ją obsługujący, niż naprawiać buga.

    > To jest zwykła kreatywna księgowość w wydaniu dla project managerów.
    > Takie szuranie zadaniami nie wnosi kompletnie nic do projektu, może
    > tylko porawić komuś humor.

    Oczywiście, że wnosi. Pozwala np. podjąć decyzję, czy lepiej mieć dany
    feature, czy inne. Z drugiej strony zapobiega dostarczaniu do produkcji
    programów, które nie mają bugów, zamiast takich, które niby mają jakiś
    feature, ale on nie działa. W ten sposób klient może na podstawie listy
    ficzerów zdecydować, czy chce używać danego produktu, czy nie.

> [...]
    > jest fundamentalna z punktu widzenia uczciwości i rzetelności
    > zawodowej i jeśli tego się nie promuje, to ja nie wiem, gdzie my

    Ja uważam - i to jest moje prywatne zdanie, a nie żadne 'agile', że w
    pewnych sytuacjach to, czy coś jest czy nie jest bugiem, zależy od
    udokumentowanej funkcjonalności programu.