  • Data: 2020-05-29 15:28:35
    Temat: Re: izolacja galwaniczna - szybka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jedno uzwojenie i mostek, klasyka.

    Miałem na myśli mostki-H, a mam wrażenie że piszesz o mostku prostowniczym.

    > Mniejsze obciążenia mają prostowniki
    > jednopołówkowe, choć w miarę możliwości symetrycznie obciążające
    > przeciwne fazy, by zminimalizować składową DC w rdzeniu. Większe mają
    > pełen mostek i pracują w pełnym cyklu pracy transformatora, przy okazji
    > dodatkowo obcinając pojawiające się przejściowo składowe niesymetryczne.

    Wcześniej rozumiałem, że wszystkie mają prostowniki jednopołówkowe.

    > Masz na myśli prostownik mostkowy na transformatorze z odczepem? Tak się
    > nie da, na wyjściu zawsze dostaniesz wyższe z napięć i jego wersję
    > ujemną. To ma sens tylko przy zasilaniu symetrycznym.

    Wcześniej rozumiałem, że masz 20 izolowanych wejść lub wyjść z których
    niektóre są mostkami H. Zakładałem, że do zasilania mostka H
    potrzebujesz jednego uzwojenia (nie zastanawiałem się jakie tam są
    faktycznie potrzeby - w tym sensie napisałem że nie mam praktyki z
    mostkami).
    W Twojej wypowiedzi pojawiły się dwa napięcia w kontekście jakby
    dotyczącym jednego mostka (H). Dlatego zapytałem, czy dla jednego mostka
    dwa uzwojenia.

    > Tak, jeden moduł mostka H to 4 uzwojenia.

    Czyli nie tylko 2 a nawet 4!

    Zaczynam ogarniać. Sterowanie mostkiem (jakby były 4 tranzystory N) może
    wymagać 3 izolowanych napięć. (te dwa dolne miałyby wspólne) do tego
    zasilanie całego mostka - razem 4.
    P.G.