  • Data: 2020-05-28 22:15:43
    Temat: Re: izolacja galwaniczna - szybka
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka wrote:

    > - zastanawiałem się czy pojemność między tymi drucikami (jak wszystkie
    > 20 wyjść to dłuższe skrętki) nie obciąża przetwornicy.

    Nie ma problemów praktycznych. Ja się bardziej bałem rezonansów przy
    przełączaniu diod, które mogłyby mi nieprzyjemnie podbić napięcie przy
    małym obciążeniu, ale niepotrzebnie.

    > Nie mam praktyki z mostkami. Nie czuję do końca co chciałeś tu
    > powiedzieć.

    Jedno uzwojenie i mostek, klasyka. Mniejsze obciążenia mają prostowniki
    jednopołówkowe, choć w miarę możliwości symetrycznie obciążające
    przeciwne fazy, by zminimalizować składową DC w rdzeniu. Większe mają
    pełen mostek i pracują w pełnym cyklu pracy transformatora, przy okazji
    dodatkowo obcinając pojawiające się przejściowo składowe niesymetryczne.
    Na żadnym uzwojeniu w żadnym punkcie cyklu jego pracy nie pojawi się
    napięcie wyższe, niż na gałęzi z pełnym mostkiem (z dokładnością do
    banałów: + Vf, * przekładnia). Taki snubber mimo woli...

    > Dla jednego mostka dwa uzwojenia o różnej liczbie zwojów aby
    > dostać dwa różne napięcia?

    Masz na myśli prostownik mostkowy na transformatorze z odczepem? Tak się
    nie da, na wyjściu zawsze dostaniesz wyższe z napięć i jego wersję
    ujemną. To ma sens tylko przy zasilaniu symetrycznym.

    > Czyli jest 20 uzwojeń wtórnych, ale niektóre
    > trafiają do jednego odbiornika (całkowicie izolowanych od siebie
    > obszarów jest mniej niż 20).

    Tak, jeden moduł mostka H to 4 uzwojenia.

    > Nie da się nic zrobić jak nie będziesz w miarę ufał danym katalogowym
    > stosowanych elementów :)

    Ale są elementy o danych katalogowych "milion godzin", są i "milion
    radów", zalezy, czego kto szuka i jak głęboki ma portfel jego mocodawca. :-)

    Pozdrawiam, Piotr