eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingjak optymalizować ze względu na znany warunek w wielokrotnie powtarzanym bloku? [2] › Re: jak optymalizować ze względu na znany warunek w wielokrotnie powtarzanym bloku? [2]
    From: gupi man'a'go <2...@i...sk>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jak optymalizować ze względu na znany warunek w wielokrotnie
    powtarzanym bloku? [2]
    Date: Thu, 3 Sep 2009 14:56:14 +0000 (UTC)

    "Daniel Janus" zaprogramował/a:
    > Nie napisałeś, o jaki język chodzi; ale zakładam, że C albo C++.
    > Porządny kompilator powinien być w stanie wyoptymalizować wersję ze
    > sprawdzaniem warunku w środku do jednego z tych dwóch wariantów, które
    > podałeś; na przykład GCC 4.3.3 u mnie to robi uruchomiony z opcją -O3
    > (ale już nie -O2).
    >
    > The First Rule of Program Optimization: Don't do it. The Second Rule
    > of Program Optimization (for experts only!):
    > Don't do it yet.
    >
    > -- Michael A. Jackson
    trochę żartem ;-) :
    jeśli ten kompilator byłby ,porządny', to nie robiłby nic za plecami
    programisty. :-)
    tak, rzeczywiście język "C" --jak łatwo się domyślić. ale istotne
    są raczej konstrukcje składniowe, które umożliwiają wyjście z takiego
    problemu zagłębionego wykonywania. język "C" nie jest językiem funkcy-
    jnym, zawiera instrukcje nieprzewidywalne, więc po co kompilator ma się
    męczyć, gdy nie wiadomo co się otrzyma.
    --
    / qo |) :@=N%_g=v=a=g_eD_e=c()=d=8! =%!gN@8'Re. w8in/ad
    \ _x/ , ;h-%-a'hA'H4,X0'Xo~xo~xO,R`-%EXp01ITed: *-7/+eh