  • 1. Data: 2009-09-01 15:31:41
    Temat: jak optymalizować ze względu na znany warunek w wielokrotnie powtarzanym bloku? [2]
    Od: gupi man'a'go <2...@i...sk>

    int condition;
    for( iterator_1 )
    for( iterator_2 )
    { proc_1();
    if( condition )
    proc_2();
    proc_3();
    }

    przed rozpoczęciem pętli, które nie są upraszczalne, znam wartość "condition", lecz
    wartość ta może ulegać zmianie podczas wykonywania innych części programu.
    tutaj program musiałby w każdym wykonaniu się pętli sprawdzać wartość "condition".
    czy jedynym rozwiązaniem jest duplikacja z i bez wołania "proc_2"? czyli:

    // 1:
    int condition;
    for( iterator_1 )
    for( iterator_2 )
    { proc_1();
    proc_3();
    }
    // 2:
    int condition;
    for( iterator_1 )
    for( iterator_2 )
    { proc_1();
    proc_2();
    proc_3();
    }

    zamist pętli możemy umieścić dowolne bardzo zagłębione struktury wykonawcze, które
    nie są upraszczalne z dowolnego względu.
    --
    -oh yea, i got it!
    -oh, stupid!

  • 2. Data: 2009-09-01 15:34:02
    Od: gupi man'a'go <2...@i...sk>

    jak zapisać następujacy program tak, by ładny zapis składniowy nie kosztował
    nieoptymalnie długiego czasu wykonywania?

    int condition;
    for( iterator_1 )
    for( iterator_2 )
    { proc_1();
    if( condition )
    proc_2();
    proc_3();
    }

  • 3. Data: 2009-09-01 16:30:33
    Od: Daniel Janus <n...@k...pl>

    Dnia 01.09.2009 gupi man'a'go <2...@i...sk> napisał/a:

> [...]
    > innych części programu. tutaj program musiałby w każdym wykonaniu się
    > pętli sprawdzać wartość "condition". czy jedynym rozwiązaniem jest

    Nie napisałeś, o jaki język chodzi; ale zakładam, że C albo C++.
    Porządny kompilator powinien być w stanie wyoptymalizować wersję ze
    sprawdzaniem warunku w środku do jednego z tych dwóch wariantów, które
    podałeś; na przykład GCC 4.3.3 u mnie to robi uruchomiony z opcją -O3
    (ale już nie -O2).

    The First Rule of Program Optimization: Don't do it.
    The Second Rule of Program Optimization (for experts only!):
    Don't do it yet.

    -- Michael A. Jackson

    --
    Daniel 'Nathell' Janus, m...@n...korpus.pl, http://danieljanus.pl
    create_initial_thread(initial_function);

  • 4. Data: 2009-09-02 00:04:19
    Od: "Mariusz Marsza�kowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > zamist pętli możemy umieścić dowolne bardzo zagłębione struktury wykonawc
    > ze, które nie są upraszczalne z dowolnego względu.

    Polecam nie zaprzatac sobie tym glowy, kod napisz prosto, zwiezle i czytelnie,
    a skup sie na opracowaniu lepszego algorytmu.

  • 5. Data: 2009-09-03 14:56:14
    Od: gupi man'a'go <2...@i...sk>

    "Daniel Janus" zaprogramował/a:
> [...]
    >
    > The First Rule of Program Optimization: Don't do it. The Second Rule
    > of Program Optimization (for experts only!):

    trochę żartem ;-) :
    jeśli ten kompilator byłby ,porządny', to nie robiłby nic za plecami
    programisty. :-)
    tak, rzeczywiście język "C" --jak łatwo się domyślić. ale istotne
    są raczej konstrukcje składniowe, które umożliwiają wyjście z takiego
    problemu zagłębionego wykonywania. język "C" nie jest językiem funkcy-
    jnym, zawiera instrukcje nieprzewidywalne, więc po co kompilator ma się
    męczyć, gdy nie wiadomo co się otrzyma.
    --
    / qo |) :@=N%_g=v=a=g_eD_e=c()=d=8! =%!gN@8'Re. w8in/ad
    \ _x/ , ;h-%-a'hA'H4,X0'Xo~xo~xO,R`-%EXp01ITed: *-7/+eh

  • 6. Data: 2009-09-03 20:33:38
    Od: "Mariusz Marsza�kowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gupi man'a'go <2...@i...sk> napisaďż˝(a):

    > jnym, zawiera instrukcje nieprzewidywalne, więc po co kompilator ma się
    > męczyć, gdy nie wiadomo co się otrzyma.

    Raz wiadomo, drugi raz nie wiadomo. Kompilator "męczy" się tam, gdzie
    wiadomo co się otrzyma, albo tam gdzie wiadomo z pewnym prawdopodobieństwem.

  • 7. Data: 2009-09-07 09:13:55
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "gupi man'a'go" <2...@i...sk> napisał w wiadomości
    > jak zapisać następujacy program tak, by ładny zapis składniowy nie
    > kosztował nieoptymalnie długiego czasu wykonywania?

    A jakiego rzędu wielkości jest ta 'nieoptymalność' ? Walka o tego if'a z
    warunkeim na prostej zmiennej
    typu bool jest imho bez sensu, jeśli, jak mówisz, otacza on 'dowolne bardzo
    zagłebione struktury wykonawcze'.
    Ja bym się bardziej skupił na tym, by kod był przejrzysty i jak najmniej
    redundancji.
    A jeśli akurat zagłębiona pętla jest wyjątkowo 'ciasna' i walczymy o każy
    takt
    (znaczy się bardzo często wykonywana i prosta - proc_1 i proc_3 są bardzo
    proste a iterator _2 bardzo liczny),
    to rozważyłbym ewentualnie wyłączenie tego warunku 'pętlę wyżej', czyli:
    Być może warto wtedy dodatkowo rozważyć zamiany iteratorów, jeśli iterator_1
    jest liczniejszy niż iterator_2
    (i zamiana jest możliwa)

    int condition;
    for( iterator_1 )
    if( condition )
    for( iterator_2 ) {
    proc_1();
    proc_2();
    proc_3();
    } else
    for( iterator_2 ) {
    proc_1();
    proc_3();
    }

    Jest to jakiś kompromis między redundancją całości a nieoptymalnością.
    Ale jeszcze raz: jeśli umieszczenie ifa wewnątrz ciasnej pętli powoduje
    spadek wydajnosci rzędu 1-5% to IMHO rozważanie tej kwesti
    nie ma uzasadnienia praktycznego. A z tego co piszesz o 'złożoności
    struktur',
    to będzie to jeszcze mniej.
    No i jak ktoś wspomniał - kompilator i tak
    sam często będzie potrafił 'wyprowadzić' zależną od lokalnej 'stałej'
    (zmiennej
    nie zmieniającej się) na zewnątrz pętli.

    Prawdę mówiąc myślałem, że chodzi Ci o problem, gdzie condition nie jest
    zmienną
    ale funkcją, której wynik może sięzmienić albo zmienną współdzieloną przy
    dostępie wielowątkowym. Ale widzę, że tu sprawa jest maksymalnie prosta.
    Ty nie masz większych problemów programistycznych ? :)

  • 8. Data: 2009-09-07 19:46:22
    Od: gupi man'a'go <2...@i...sk>

    "Filip Sielimowicz" zaprogramował/a:

> [...]
    > przy dostępie wielowątkowym. Ale widzę, że tu sprawa jest maksymalnie
    > prosta. Ty nie masz większych problemów programistycznych ? :)
    oczywiście. oczywiście.
    rolą kompilatora jest optymalizowanie, gdy coś jest równoważne obli-
    czeniowo. i tego nie mam zamiaru zastępować. jeśli patrzeć z tego
    punktu widzenia, to raczej zastanawiałbym się, jak kompilator mógłby
    to optymalizować. i patrząc z tego puntku widzenia, nad tym się właś-
    nie zastanawiam się.
    natomiast to w powyższym akapicie jest drugim spojrzeniem, a pier-
    wsze to: jak zrobić te iteratory, a właściwie to nie iteratory,
    lecz bloki pętlujące (bo mają np. w takim "C" wiele różnych słów kluczo-
    wych).
    a teraz kilka skojarzeń:
    był taki list na tej grupie lub może "p.c.l.c", gdzie ktoś pytał
    o to, jak zrobić instrukcję procesora, która optymalizowałaby nieurucha-
    mianie procedur, które nic nie zawierają (tylko instrukcję powrotu).
    jak widać w powyższych przykładach-- jeśli byłaby instrukcja procesora,
    która zamiast najpierw usiłować wykonać, a później wywoływać wyjątek
    błędnego dostępu do pamięci, jeśli byłaby instrukcja procesora przeska-
    kująca praktycznie żadnym kosztem pustą (co ja rozumiem przez ,,pustą"?
    nie wiem co rozumiem, na razie nic) w miejscu wywołania procedurę,
    to nie potrzebaby żadnego "condition" wewnątrz pętli iteratorów, prawda?
    :-) tylko na zewnątrz pętli bez powielania kodu jakieś zmiany bloku,
    zmiennych, rekonfiguracja, cokolwiek.
    albo następne: dlaczego w "C++" coś na zewnątrz (biblioteka stan-
    dardowa przez swoje makropolecenia ukrywające treść kodu wstawianego
    do programu podczas kompilacji) ma mi trzymać kolejność elementów itera-
    tora? dlaczego? nie ma trzymać, bo to jest nieuzasadnione wymusze-
    nie, które przy większych kolekcjach, po których się iteruje, zmusza
    do alokowania zasobów dla algorytmu tylko z powodu składni.
    koniec podanych skojarzeń.
    więc bloki pętlujące, nie tylko iteratory. nie wiem, kiedy zmienia
    się "condition", lecz dlaczego mam go sprawdzać przy każdym przebiegu
    bloku pętlujacego, jeśli wiem jednak więcej niż to, że jakieś wątki się
    przełączą. tzn. mogę wiedzieć więcej, ale jeszcze nie wiem co wiedzieć
    i jak to wpisać w składnię. zresztą pojęcie składni jest płynne,
    szczególnie na tej grupie.

  • 9. Data: 2009-09-08 08:00:56
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "gupi man'a'go" <2...@i...sk> napisał w wiadomości

    Obawiam się, że nie za bardzo da się z Tobą dyskutować, czy jakoś
    odpowiedzieć
    na Twoje pytania(?). Musiałbyś się wpierw mocno skupić.
    Za dużo piszesz i za dużo tematów poruszasz jednocześnie.
    Właściwie to nie wiadomo, o co Ci chodzi. Szanuj czas innych ludzi - a sam
    też na tym zyskasz.

    Proponuję na początek proste ćwiczenie: zadawaj jedno pytanie w jednym
    poście
    i nie pisz z czym Ci się to kojarzy. Twoje skojarzenia chyba nic tu nie
    wnoszą
    a tylko gmatwają. No chyba, że o to Ci chodzi - żeby pogadać sam ze sobą.
    To mam Cię wrzucić do KF'u ? Jakbyś mi radził ? (jednym krótkim zdaniem
    poproszę)

  • 10. Data: 2009-09-08 09:02:59
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 08.09.2009, Filip Sielimowicz wrote:

> [...]
    > Za dużo piszesz i za dużo tematów poruszasz jednocześnie.
    > Właściwie to nie wiadomo, o co Ci chodzi. Szanuj czas innych ludzi - a sam

    Szanuj swój czas i używaj killfile.

    --
    Stanislaw Klekot