  • Data: 2018-09-20 10:17:14
    Temat: Re: jak usunąć nalot?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-19 o 20:06, ToMasz pisze:

    > metal to chyba miedź. a nalot jest niebieski, powstał... sam z siebie.
    > znaczy zanieczyszczenie jakieś i elektroliza w szczelnie zamkniętej
    > malutkiej obudowie.

    Jeśli miedź lub mosiądz, to masz dwie metody:

    1. Kulturalna: 10% tiomocznik w izopropanolu, zakwaszony kroplą
    stężonego kwasu siarkowego. Wrzucić, pobełtać i gotowe.

    2. Nieco mniej kulturalna, ale bezpieczna: wrzucić do jednomolowego
    kwasu siarkowego i grzać do rozpuszczenia nalotu. Można nawet do wrzenia.

    P.P.