  • 1. Data: 2018-09-19 19:42:07
    Temat: jak usunąć nalot?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    muszę usunąć nalot z elementu który ma 2mm wielkości.
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f535470708698ee
    Nie chcę go drapać, wolałbym chemicznie. jest jakaś magiczna chemia do tego?
    pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2018-09-19 20:02:49
    Temat: Re: jak usunąć nalot?
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.09.2018 o 19:42, ToMasz pisze:
> [...]
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f535470708698ee
    > Nie chcę go drapać, wolałbym chemicznie. jest jakaś magiczna chemia do

    Może byś napisał, z czego jest ten element i jak powstał ów nalot? Czy
    element jest wyłącznie metalowy? Jaki to metal?

    P.P.

  • 3. Data: 2018-09-19 20:06:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.09.2018 o 20:02, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Może byś napisał, z czego jest ten element i jak powstał ów nalot? Czy
    > element jest wyłącznie metalowy? Jaki to metal?
    >
    > P.P.
    metal to chyba miedź. a nalot jest niebieski, powstał... sam z siebie.
    znaczy zanieczyszczenie jakieś i elektroliza w szczelnie zamkniętej
    malutkiej obudowie.

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-09-19 20:09:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f535470708698ee
    > Nie chcę go drapać, wolałbym chemicznie. jest jakaś magiczna chemia do

    Wydaje mi się, ze zaliczyłeś kwacha z rozlanej baterii.
    Ja bym jednak spróbował delikatnie zdjąć nalotu ile się da, mechanicznie
    czymś miękkim (miałem kiedyś taki na zaciskach w jakimś urządzeniu, gdzie
    odlały się baterie).
    Nie pamiętam, jak to czyściłem, IPA, czy WD40, nie było tak idealnie, jak
    glaspapierem, ale działało.
    Rozumiem, że chodzi o kadmowanie (pasuje mi kolor do tego, co miałem z
    kadmowanymi zaciskami do grubych przewodów, na warsztatach szkolnych 32 lata
    temu), czy to tam masz, ale czasem nie ma wyboru. Może ręcznie gumówką...
    Albo pilniczkiem do polerowania (nie spiłowywania) paznokci? Ale jeśli
    elektrolit zeżarł to kadmowanie, czy ogólnie, metalizację, to i tak bez
    delikatnego szlifu się nie obejdzie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 5. Data: 2018-09-19 20:12:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > Nie pamiętam, jak to czyściłem, IPA, czy WD40, nie było tak
    > idealnie, jak glaspapierem, ale działało.

    Cif. W ostateczności pasta do zębów. Albo kreda.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2018-09-19 20:13:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > metal to chyba miedź. a nalot jest niebieski, powstał... sam z siebie.

    Mosiądz raczej.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2018-09-19 20:32:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Cif. W ostateczności pasta do zębów. Albo kreda.

    dzięki wszystkim. narazie wyciąłem taki paseczek z papieru ściernego i
    drapię. jak już zdrapię, to czym to pokryć aby zachować styk z baterią,
    ale nie dopuścić (opóźnić) do korozji? smar silikonowy będzie dobry
    (taki przeźroczysty kisiel)
    aaaa dupa jestem że nie napisałem. to aparat słuchowy.

    ToMasz

  • 8. Data: 2018-09-19 20:39:04
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Cif. W ostateczności pasta do zębów. Albo kreda.

    Nie inaczej. Ogólnie, czymś delikatnym, co jednak ciut-ciut zedrze, w końcu
    polerowanie kawaląteczek zawsze ujmuje. Byle nie przesadzić.
    Aby stykało, staram się, aby nie było nazbyt wygładzone, by styk miał jak
    się ułożyć i dotrzeć. Tak jakieś 2 lata temu "ratowałem" swój czajnik
    elektryczny, jak tradycyjnie, plastik się przytopił i styki zasyfiły.
    Na razie działa.
    (A ja sobie obmyślam sygnalizator, który zapiszczy, gdy woda się zagotuje,
    bez ingerencji w czajnik, koncepcję już mam. Nie, nie będzie żadnej logiki).

  • 9. Data: 2018-09-19 20:44:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > (A ja sobie obmyślam sygnalizator, który zapiszczy, gdy woda się zagotuje,
    > bez ingerencji w czajnik, koncepcję już mam. Nie, nie będzie żadnej logiki).

    Też nie widzę w tym wynalazku żadnej logiki. Albo chce mi się pić, więc
    idę zrobić herbatę. Albo mi już przeszło (co chyba częściej się zdarza)
    -- wtedy niech woda sobie spokojnie stygnie, po co jakiś czajnik ma na
    mnie gwizdać?

    Jarek

    --
    Dopóki Ciebie, Ciebie nam pić
    Póty jak w niebie, jak w niebie nam żyć

  • 10. Data: 2018-09-19 20:54:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-09-19 o 19:42, ToMasz pisze:
> [...]
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f535470708698ee
    > Nie chcę go drapać, wolałbym chemicznie. jest jakaś magiczna chemia do

    Podobno Coca-Colą.