  • 1. Data: 2012-10-22 11:19:09
    Temat: jak z 36V zrobić 5 i 12
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam.

    Mam sobie toroida 300W z którego przy niezbyt dużym obciązeniu jest niecałe
    36V (już DC). Na nim nawinąłem dodatkowo drugie uzwojenie z którego mam
    około 8V (też DC). I z tego potrzebuje mieć:

    36V, 12V i odseparowane (cokolwiek by to nie znaczyło) 5V

    Mam urządzenie sterujące silnikami i w tej chwili część cyfrowa potrafi
    szaleć jak silniki pracują. W końcu oddzieliłem całkowicie te sekcje poprzez
    wsadzenia między nie transoptorów i zasilenia z całkowicie odrębnych źródeł.
    Od tej pory nie stwierdziłem problemów i teraz muszę zrobić porządniejszy
    zasilacz. Pojęcia nie mam jak daleko powinienem się z tą separacją posunąć
    (osobne
    stabilizatory/kondensatory, osobne uzwojenia transformatora, osobny
    transformator?).
    Tyle jeśli chodzi o konieczność odseparowania.

    W tej chwili z tych 36V robie 12 za pomocą układu TL783C, a potem zwykłym
    7805 robie 5V. Niestety to się grzeje mocno już teraz a ja chciałbym kilka
    urządzeń zasilić z tego samego zasilacza. Potrzebuje pewnie z 2A na 12A
    i może 1A na 5V.

    Myślałem o różnych przetwornicach impulsowych ale gotowe są zbyt drogie
    a zrobienie zdecydowanie mnie przerosło. Nie mam sprzętu, wiedzy ani czasu.

    Czy da się zrobić taki zasilacz tanim kosztem ? Dzięki

  • 2. Data: 2012-10-22 12:39:04
    Temat: Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości
> [...]
    >czasu.
    >Czy da się zrobić taki zasilacz tanim kosztem ? Dzięki

    Zawsze mozesz dokupic najtanszy zasilacz pecetowy, tak bedzie tanio,
    szybko i bez wiedzy.

    J.

  • 3. Data: 2012-10-22 12:56:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello chochlik_drukarski,

    Monday, October 22, 2012, 11:19:09 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > a zrobienie zdecydowanie mnie przerosło. Nie mam sprzętu, wiedzy ani czasu.
    > Czy da się zrobić taki zasilacz tanim kosztem ? Dzięki

    Ale jak, skoro piszesz, że nie masz sprzętu, wiedzy ani czasu?
    Ktoś ma Ci zrobic za darmo?

    Kup gotowe zasilacze 12V 2A (16-20PLN na Allegro) i 5V 1A (od
    7.80PLN). Nikt Ci taniej nie zrobi skoro sam nie chcesz sobie zrobić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2012-10-22 13:26:50
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    wiadomości news:1079631840.20121022125655@pik-net.pl.invalid...
> [...]
    >
    > Kup gotowe zasilacze 12V 2A (16-20PLN na Allegro) i 5V 1A (od
    > 7.80PLN). Nikt Ci taniej nie zrobi skoro sam nie chcesz sobie zrobić.

    Kompletnie nie o to chodziło. Z przyjemnością poszukam informacji, znajdę
    części, zrobie płytki, zmontuje, przetestuje... ale raczej jakieś prostrze
    urządzenia. Na teoretycznie rozważania na temat przetwornic poświęciłem
    już kiedyś sporo czasu i mi wyszło, że nie jestem w stanie tego uruchomić
    i koniec.

    A gotowych zasilaczy mam w domu dziesiątki i też nie o to chodzi.

    Napisałem z czym mam chwilowo problem i to zdecydowanie nie jest
    znalezienie kogoś kto mi to zrobi.

  • 5. Data: 2012-10-22 13:30:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello chochlik_drukarski,

> [...]
    > A gotowych zasilaczy mam w domu dziesiątki i też nie o to chodzi.
    > Napisałem z czym mam chwilowo problem i to zdecydowanie nie jest

    No topowiedz nam, na czym miałaby polegac nasza pomoc?

    Masz dwa wyjścia - robić to liniowo i pogodzić się z grzaniem, albo
    robić impulsowo. Liniowo wiesz jak zrobić a impulsowo nie chcesz
    robić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2012-10-22 14:06:22
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    wiadomości news:439671824.20121022133043@pik-net.pl.invalid...
> [...]

    > Masz dwa wyjścia - robić to liniowo i pogodzić się z grzaniem, albo
    > robić impulsowo. Liniowo wiesz jak zrobić a impulsowo nie chcesz

    Najbardziej mnie interesuje:

    Czy wystarczy jeśli do części cyfrowej dam osobny stablizator +
    kondensatory filtrujące ? Masa wyjdzie mi i tak wspólna dla części
    cyfrowej i analogowej. W takim razie moze osobne mostki prostownicze ?
    Nie wiem jak daleko musze posunąć się z odseparowywaniem tych zasilaczy.

    Co do robienia 12V z 36 to myślałem, że może miała miejsce jakaś większa
    rewolucja. Kilka lat temu analizowałem chyba wszystkie możliwe
    rozwiązania.

  • 7. Data: 2012-10-22 14:10:02
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Zawsze mozesz dokupic najtanszy zasilacz pecetowy, tak bedzie tanio,
    > szybko i bez wiedzy.

    Za duże to. A poza tym tam znowu masy 5V u 12V są połączone a ja dalej nie
    wiem
    niestety czy mogą być czy nie.

  • 8. Data: 2012-10-22 14:18:47
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "ZeNek" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A nie mozna polaczyc masy cyfrowej i analogowej kilkoma dlawikami ?

    Różnych rzeczy już próbowałem (co nie znaczy, że nie robiłem tego źle).
    Dopiero całkowite oddzielenie wszystkiego przyniosło jakiś pozytywny
    skutek.

  • 9. Data: 2012-10-22 14:19:10
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

  • 10. Data: 2012-10-22 14:21:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.10.2012 14:06, chochlik_drukarski wrote:

    > Czy wystarczy jeśli do części cyfrowej dam osobny stablizator +
    > kondensatory filtrujące ? Masa wyjdzie mi i tak wspólna dla części
    > cyfrowej i analogowej. W takim razie moze osobne mostki prostownicze ?

    Może lepiej najpierw określić wymagania i cele a potem myśleć jak je
    spełnić?

    > Nie wiem jak daleko musze posunąć się z odseparowywaniem tych zasilaczy.

    My tym bardziej nie wiemy, bo nie powiedziałeś co robisz. Bo może
    wystarczy np odpowiednie poprowadzenie masy i stabilizator
    low-noise/low-droput zaraz za przetwornicą impulsową.

    > Co do robienia 12V z 36 to myślałem, że może miała miejsce jakaś większa
    > rewolucja. Kilka lat temu analizowałem chyba wszystkie możliwe
    > rozwiązania.

    Tak kilka lat temu miała miejsce rewolucja - przetwornice pracujące na
    wysokich częstotliwościach (a więc z małymi dławikami) stały się normą.
    Tylko z jakiejś przyczyny nie chcesz z tej rewolucji skorzystać.

    Michoo