  • 21. Data: 2012-10-22 15:18:42
    Temat: Re: jak z 36V zrobić 5 i 12
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-10-22 15:02, chochlik_drukarski pisze:

    > Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak teraz ale pare lat temu pytałem chyba nawet tu (chociaż mogła
    > to być przykładowo też elektroda) i tak samo wszyscy zachwycali się takimi
    > nowoczesnymi rozwiązaniami a jak pytałem które konkretnie elementy mam
    > kupić to nikt nie potrafił podać. Przekopałem internet i albo był jakiś typ
    > cewki której nigdzie nie dało się znaleźć albo autor projektu otwarcie
    > twierdził, że to raz działa a raz nie działa i nie wie czemu...
    >
    > Może od tego czasu się coś zmieniło ale wątpie.

    W praktyce na alektodzie wszelkie nowinki to zapodaje skryty handlowiec
    a ci mu przyklaskuja to jego pracownicy. Pewnie ani jeden ani drugi nie
    miali w reku gotowego urzadzenia czy elementu ale pieja z zachwytu jakby
    boga za nogi zlapali.

  • 22. Data: 2012-10-22 15:18:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello chochlik_drukarski,

    [...]

    > Nie mówie, że ma nie być impulsowe (jeśli mówie to źle mówie). Ma być małe,
    > tanie, dostępne i bezproblemowe. Takie coś na przykład działa nieźle:
    > http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-stalego-dc2-
    dc1-a-i2734685883.html

    Za bardzo zaoszczędzone - dławik mocy nie może byc szpulkowy, bo staje
    się anteną nadawczą. Szukaj na rdzeniu toroidalnym lub z dławikiem
    ekranowanym.

    > Tylko w wersjach o większej mocy jest to już stanowczo za drogie.

    Za darmo bys chciał? No przecież tego nie robi się w celach
    charytatywnych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2012-10-22 15:20:40
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    wiadomości news:861935636.20121022151846@pik-net.pl.invalid...
> [...]
    >
    > Za bardzo zaoszczędzone - dławik mocy nie może byc szpulkowy, bo staje
    > się anteną nadawczą. Szukaj na rdzeniu toroidalnym lub z dławikiem

    Za późno. Już tego używam od kilku lat.

    Co w takim razie można powiedzieć o tym:

    http://www.ebay.com/itm/12V-24V-36V-to-5V-3A-DC-to-D
    C-HRD-Converter-StepDown-Power-Module-Input-50v330uf
    -/260934869894?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cc0ee
    2386

    ?

    > Za darmo bys chciał? No przecież tego nie robi się w celach
    > charytatywnych.

    Nie. Za 6 zł.

  • 24. Data: 2012-10-22 15:30:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Hello J.F,

    >Dlaczego tysięcy? Feryster robi nawet pojedyncze sztuki w normalnych
    >cenach.

    A ile to jest "normalna cena" ?

    >A lista gotowców jest bardzo długa:
    http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.browse&
    category_id=560&option=com_virtuemart&Itemid=163&vmc
    chk=1&Itemid=163

    >Samych dławików DMC ponad 1300 rodzajów.

    No to znajdz mi wsrod tych 1300 taki np 125uH na 3.5A szczytowego :-P

    J.

  • 25. Data: 2012-10-22 15:51:19
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:k63dja$4s5$1@dont-email.me...

    > Różnych rzeczy już próbowałem (co nie znaczy, że nie robiłem tego źle).
    > Dopiero całkowite oddzielenie wszystkiego przyniosło jakiś pozytywny
    > skutek.
    Szukasz rozwiązania po omacku.
    Trzeba rozumieć skąd, którędy i dokąd zakłócenia się przedostają i dopiero
    wtedy można świadomie coś kombinować.
    Izolacja galwaniczna nie jest panaceum na wszystkie dolegliwości. Pojemność
    występująca poprzez izolację (w transoptorze mała, między uzwojeniami
    transformatora już spora) powoduje, że od pewnej częstotliwości skuteczność
    izolacji zaczyna spadać. Wyższe częstotliwości znacznie lepiej wytłumi
    odpowiedni dławik niż izolacja.
    Mam podejrzenie, że w Twoim projekcie może nie być ani jednego dławika.
    Urządzenie, które aktualnie projektuję zawiera jedną przetwornicę 12/3V3,
    ale łącznie 24 dławiki (wliczając w to koraliki ferrytowe).

    Twoje urządzenie zakłóca samo siebie. Co nieco poprawisz i jakoś będzie
    działać, ale podejrzewam, że po tych poprawkach ono nadal będzie emitowało
    zakłócenia o jakieś 10..20dB wyższe od dopuszczalnych.
    P.G.

  • 26. Data: 2012-10-22 17:20:25
    Od: sikurasaka <s...@o...pl>

> [...]
    > twierdził, że to raz działa a raz nie działa i nie wie czemu...
    >
    > Może od tego czasu się coś zmieniło ale wątpie.

    Ja ze swojej strony bardzo polecam przetwornice Allegro A8499 i A8498.
    Do tego dlawik smd Ferrocore na przyklad z tme. Na wejscie elektrolit,
    na wyjscie 2-3 tantale na 16V. Do tego odpowiedni schottky. Dziala
    fajnie i nawet przechodzi EMC sie okazalo :P Z pdf'a jak poczytasz to
    troche sie dowiesz o doborze elementow. Jak bedziesz mial problem to
    albo ja albo ktos Ci tu doradzi. Przy projektowaniu plytki tez zwrocimy
    uwage co jest wazne.

    Paweł

  • 27. Data: 2012-10-22 18:07:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello chochlik_drukarski,

    > Za późno. Już tego używam od kilku lat.

    Dławik można wymienić...

> [...]
    C-HRD-Converter-StepDown-Power-Module-Input-50v330uf
    -/260934869894?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cc0ee

    Nie znam tego produktu.

    > Nie. Za 6 zł.

    Zapomnij.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2012-10-22 18:13:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > A ile to jest "normalna cena" ?

    Podałem Ci linka do sklepu. hodzi o to, że klient przychodzący po 1
    sztukę na swoje zamówienie nie dopłaca ani grosza za przygotowanie
    produkcji. A rabaty zaczynają się od 50 sztuk.

    > http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.browse&
    category_id=560&option=com_virtuemart&Itemid=163&vmc
    chk=1&Itemid=163
    > No to znajdz mi wsrod tych 1300 taki np 125uH na 3.5A szczytowego :-P

    Nie rozumiem Twojego rozbawienia... Dławik nie musi mieć dokładnie
    takiej indukcyjności - może mieć większą. Ale skoro sobie życzysz, to
    prosze bardzo:
    http://feryster.pl/polski/pdf/dlawiki/DTMSS-27_0,15_
    6,0.pdf odczytaj
    sobie, ile będzie mial przy 3.5A :P

    http://sklep.feryster.pl/index.php?keyword=DTMSS-27%
    2F0%2C15&Search=Szukaj&Itemid=163&option=com_virtuem
    art&page=shop.browse&vmcchk=1&Itemid=163
    8.61PLN brutto.

    A jesli Ci za drogo i mieścisz się w 50 kHz, to może klasyczny
    proszkowy:
    http://sklep.feryster.pl/index.php?page=shop.product
    _details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=20062&ca
    tegory_id=635&option=com_virtuemart&Itemid=163

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2012-10-22 18:28:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F,

    >Podałem Ci linka do sklepu. hodzi o to, że klient przychodzący po 1
    >sztukę na swoje zamówienie nie dopłaca ani grosza za przygotowanie
    >produkcji. A rabaty zaczynają się od 50 sztuk.

    Ok, trzymam za slowo z ta 1 sztuka.

    category_id=560&option=com_virtuemart&Itemid=163&vmc
    chk=1&Itemid=163

    >Nie rozumiem Twojego rozbawienia... Dławik nie musi mieć dokładnie
    >takiej indukcyjności - może mieć większą.

    Moze wieksza, moze mniejsza, moze koniecznie taka - rozbawila mnie
    szemrana propozycja przegladania 1300 rodzajow w poszukiwaniu tego
    jednego pasujacego :-P
    A wyszukiwarki nie ma :-)

    >Ale skoro sobie życzysz, to prosze bardzo:
    >http://feryster.pl/polski/pdf/dlawiki/DTMSS-27_0,15
    _6,0.pdf odczytaj
    >sobie, ile będzie mial przy 3.5A :P

    Ale jak znalezc tego pdf ?

    >http://sklep.feryster.pl/index.php?keyword=DTMSS-27
    %2F0%2C15&Search=Szukaj&Itemid=163&option=com_virtue
    mart&page=shop.browse&vmcchk=1&Itemid=163
    >8.61PLN brutto.

    cena powiedzmy ok, co prawda chinska przetwornice mozna na allegro
    kupic gotowa za polowe tej ceny.
    I mowisz ze jak napisze do nich zeby mi sprzedali dlawik 125uH to sami
    sobie znajda lub przelicza i zrobia, i nadal bedzie 8.61 ?

    J.

  • 30. Data: 2012-10-22 18:59:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Ok, trzymam za slowo z ta 1 sztuka.

    Ale bierzesz na PWr (czy gdzie tam teraz pracujesz) - ok?

> [...]
    > Moze wieksza, moze mniejsza, moze koniecznie taka - rozbawila mnie
    > szemrana propozycja przegladania 1300 rodzajow w poszukiwaniu tego

    Jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził...

    > A wyszukiwarki nie ma :-)

    Jak nie ma, kiedy jestem? ;)

    5_6,0.pdf odczytaj
    > Ale jak znalezc tego pdf ?

    Właśnie znalazłeś :P

    7%2F0%2C15&Search=Szukaj&Itemid=163&option=com_virtu
    emart&page=shop.browse&vmcchk=1&Itemid=163
    > cena powiedzmy ok, co prawda chinska przetwornice mozna na allegro
    > kupic gotowa za polowe tej ceny.

    Chińska przetwornicę o jakim prądzie wyjściowym? I dlaczego taka duża
    indukcyjność?
    Bo ja bym przetwornice 3A robił na LM2673 i wtedy dławik jest znacznie
    mniejszy...

    > I mowisz ze jak napisze do nich zeby mi sprzedali dlawik 125uH to sami
    > sobie znajda lub przelicza i zrobia, i nadal bedzie 8.61 ?

    Ale Ty chcesz dławik który ma 150uH przy jakim prądzie? Bo ja już Ci
    znalazłem z półki własciwy dławik do przetwornicy. Nie cuduj.

    Jak zamówisz dławik nie z półki to też Ci zrobią, nawet 1 sztukę, za
    cenę podobną. Ale zamów go jako przedsiębiorca/w imieniu
    przedsiębiorcy.
    Nie obiecuję, czy będzie to 8.61 czy 7.99 czy 8.99. Obiecuję Ci, że
    nie zapłacisz za przygotowanie produkcji i jedna sztuka będzie
    wykonana za cenę zblizoną do sklepowej.

    --
    Best regards,
    RoMan