  • 1. Data: 2016-09-15 20:34:55
    Temat: jaka żarówka W5W
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Od pewnego czasu trafiam na postojówki W5W, w których bańka ciemnieje po
    kilku tygodniach od nalotu wolframu. Żarówka robi się szara (srebrna) i w
    końcu świeci tyle, co nic. Wkurzające, bo mam ich trochę w pojeździe
    (postojówki, oświetlenie wnętrza, tablicy itp) Kupuję w różnych sklepach,
    zdarza się też w marketach, więc z różnych źródeł. Jakie W5W (producent,
    marka) trzymają przyzwoitą jakość?

  • 2. Data: 2016-09-15 21:02:20
    Temat: Re: jaka żarówka W5W
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-09-15 o 20:34, zhbick pisze:
> [...]
    > sklepach, zdarza się też w marketach, więc z różnych źródeł. Jakie W5W
    > (producent, marka) trzymają przyzwoitą jakość?

    A jakiej marki to zarowki?
    Sam uzywam Philips, Bosch, Osram. Nie mialem nigdy takich efektow.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 3. Data: 2016-09-15 21:12:02
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-09-15 20:34, zhbick wrote:
> [...]
    > zdarza się też w marketach, więc z różnych źródeł. Jakie W5W (producent,

    nie widze u siebie zadnego problemu z w5w 12v narva, takimi z pudelka po
    10 szt.

  • 4. Data: 2016-09-15 22:52:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** zhbick pisze tak:

    > Od pewnego czasu trafiam na postojówki W5W, w których bańka
    > ciemnieje po kilku tygodniach od nalotu wolframu. Żarówka robi się
    > szara (srebrna) i w końcu świeci tyle, co nic.

    Zmierz napięcie na zarówkach. Powinno być 13v. Może jest za wysokie.
    Może masz ładowanie za mocne w samochodzie. Powinno być 14v na
    nagrzanym silniku.

    Żarówki halogenowe ciemnieją wolniej albo wcale więc z przodu na
    żarówkach mijania i drogowych tego nie widać. A w tych małych żarówkach
    może jest mniej halogenów w halogenach ;) i dlatego ciemnieją szybko.

    A diodek nie chcesz założyć? Są już nawet z homologacją.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 5. Data: 2016-09-16 08:22:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A diodek nie chcesz założyć? Są już nawet z homologacją.

    jeśli w grę wchodzi samoróbka, to zrób diodowe. dlaczego zrób? bo
    zazwyczaj gotowce są "przeprądzone" żeby świeciły jasno, więc się szybko
    palą. Kup diody z określonym prądem (np ja używam 6530 które tolerują
    33mA) i ustaw rezystorami prąd na 80% nominalnego - takie żarówki będą
    działać dłużej niż auto. o ile pamiętam, to jako baza konstrukcyjna,
    wystarczy prostokąt wycięty z laminatu, (czyli 4 ruchy nożycami) i a
    skoro są 2 lub 3 ścieżki, to możesz je odsepearować nożem do tapet albo
    brzeszczotem do metalu.

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-09-16 08:25:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > sklepach, zdarza się też w marketach, więc z różnych źródeł. Jakie W5W
    > (producent, marka) trzymają przyzwoitą jakość?

    mialem podobny problem - po pierwsze nie kupuj na allegro. Poważnie. Nie
    kupuj też w sklepach...które kupują na allegro:) Znaczna część tego co
    tam widzisz to podróbki - to samo kupuisz przez aliexpress (który do
    kupowania ledów jest tańszy niż allegro).
    albo zainwestuj w niehomologowane ledy (nikt sie o to nie przyczepia -
    przynajmniej w postojówkach) albo w sklepie stricte moto (do takich
    sklepów handlowcy sie sami pchaja i masz raczej pewność co do źródła).

  • 7. Data: 2016-09-16 10:22:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Kupuję w różnych sklepach, zdarza się też w marketach, więc z różnych
    >źródeł. Jakie W5W (producent, marka) trzymają przyzwoitą jakość?

    Czas na LED ?

    J.

  • 8. Data: 2016-09-16 12:43:24
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A jakiej marki to zarowki?

    Właśnie pojęcia nie mam :) czasem kupuję w Kauflandzie (takie sprzedawane w
    blistrze po 2 szt) czasem w napotkanym po drodze sklepie motoryzacyjnym
    (wówczas sprzedawca podaje luzem) dlatego spytałem o polecaną markę

  • 9. Data: 2016-09-16 12:44:12
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    pl...

    > Czas na LED ?

    wolałbym uniknąć problemów podczas kontroli drogowej

  • 10. Data: 2016-09-16 12:49:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >wolałbym uniknąć problemów podczas kontroli drogowej

    W5W to raczej nie sa zarowki glownego oswietlenia.
    A poza tym ledy sa modne tez i u producentow - coraz wiecej ich
    fabrycznie wsadzaja.

    Wiec jesli sie czegos bac, to tylko tych komunikatow o spalonych
    zarowkach w samochodzie :-)

    J.