  • 21. Data: 2014-02-20 10:52:20
    Temat: Re: jaki akumulator - do dużych przebiegów ???
    Od: RB <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-20 10:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Z tym MOOL'em miałeś pecha że padł i farta że kasa s powrotem.
    > To są idealne warunki dla akumulatora. Ja bym kupował najtańszy jaki
    > jest w Internecie. Jest duże prawdopodobieństwo, że przy takich
    > przebiegach przeżyje Omegę.
    >

    > TG
    witam

    szczęście to miałem że złapałem 14 dni na reklamacje a sprzedawca nie
    miał aku z notatką producenta że jest OK.

    Instalacja jest Ok, sprawdzana, jedynie we wrześniu walczyłem z
    problemem uciekającego prądu- winny przekaźnik zwłoczny został wymieniony.
    (ale przy tej okazji trafiłem na "świetnego fachowca" w Katowicach od
    elektroniki - potrafił tylko ciąć, diodować , i mostkować zamiast
    powiedzieć co wymienić - sam doszedłem do problemu ).

    W Omegach ładowanie zawsze jest dość niskie.

    Autko właśnie po remoncie silnika i jeszcze trochę pożyje mam nadzieje
    że ze 100 - 150 000 km.

    Jak ją kupowałem 6 lat temu w Niemczech to dostałem przy zakupie nowy
    aku oryginał MERCEDESA (auto stało 9 miesięcy w salonie Mercedesa w
    Neustadt) - przeżył 2,5 roku.

    Tak się skłaniam do Yuasy .

    Dzięki

    Robert
    Opel Omega

  • 22. Data: 2014-02-20 11:00:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "RB" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powiedzieć co wymienić - sam doszedłem do problemu ).
    >
    > W Omegach ładowanie zawsze jest dość niskie.

    U Ciebie jest dolna granica stanów niskich.

> [...]
    >
    > Jak ją kupowałem 6 lat temu w Niemczech to dostałem przy zakupie nowy aku
    > oryginał MERCEDESA (auto stało 9 miesięcy w salonie Mercedesa w

    Dwa akumulatory uszkodzone - naprawdę sprawdź alternator.

    > Tak się skłaniam do Yuasy .

    Każdy akumulator krótko pożyje przy złym ładowaniu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2014-02-20 17:55:34
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "RB" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak się skłaniam do Yuasy .

    Zajrzyj do tego wątku (ostatnie dwie strony):
    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75846&p
    ostdays=0&postorder=asc&start=0
    --
    Yogi(n)

  • 24. Data: 2014-02-20 19:39:12
    Od: RB <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-20 17:55, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "RB" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zajrzyj do tego wątku (ostatnie dwie strony):
    > http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75846&p
    ostdays=0&postorder=asc&start=0

    hej

    to wynika z tego ze Yuasa też może nie być najlepszym wyborem.

    Ale co teraz kupić ??

    Pewnie wszystko sprowadza się do planowego postarzania produktu - ma
    działać tylko np. rok lub 2 i zdechnąć po gwarancji.

    Na przykład opony
    - Michelin Primacy HP 225/55/R16 za 1 szt. ok. 550 zł - zrobiłem na nich
    70 000 km i do śmietnika - przebieg do przyjęcia
    - nowszy model Michelin Primacy 3 - cena identyczna - na tych tylko 40
    000 km - to już przegięcie

    Auto te samo styl jazdy ten sam a przebieg o 50 % niższy.

    Teraz amortyzatory Bilstein - tylne - zawsze wymieniam w kompletach 4
    sztuki przód i tył po 120 000 km - odkąd mam Omegę .

    Teraz tylne zdechły po 40 000 km - 28% tłumienia.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 25. Data: 2014-02-20 20:24:40
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > hej
    >
    > to wynika z tego ze Yuasa też może nie być najlepszym wyborem.
    >
    > Ale co teraz kupić ??

    Kup najtanszy akumulator nielezakowany zbyt dlugo i wez ze soba miernik.

  • 26. Data: 2014-02-20 21:58:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** RB pisze tak:

    > Ale co teraz kupić ??

    Kup sobie w jasnej obudowie, obsługowy z korkami ;)

    Jakbym miał kupować teraz (po Topli i S3) to wziałbym Bosch S4.
    i napięcia pilnuj ma być od 14.1v do 14.4v

    Uważaj na tanie mierniki z marketu bo kłamią.

    --
    Piter

  • 27. Data: 2014-02-20 22:07:51
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-19 21:20, jerzu pisze:
> [...]
    No tak, gdy jakośc zmierza do zera to ten stosunek do nieskończoności ;-)
    Jacek

  • 28. Data: 2014-02-21 02:21:15
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    > Kup sobie w jasnej obudowie, obsługowy z korkami ;)
    > Jakbym miał kupować teraz (po Topli i S3) to wziałbym Bosch S4.

    Bosch to Varta szkoda przepłacać...

    Pzdr
    Piotrek

  • 29. Data: 2014-02-21 15:30:47
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 21 Feb 2014 01:21:15 -0000, "X-Man" <k...@w...pl>
    wrote:

    >Bosch to Varta szkoda przepłacać...

    A Kager to Bosch. Już się pogubiłem w tym wszystkim :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 30. Data: 2014-02-23 02:52:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji
    > zaleca producent akumulatora. Z tego co mi wiadomo [...]

    A ja mam do Ciebie prośbę - przestań doradzać w temacie
    w którym nie masz bladofiołkowego pojęcia bo gadasz bzdury.
    Podobne bzdury jakie niedawno nam serwowałeś o SEM.

    Wszystkie akumulatory samochodowe to technologia kwasowo
    ołowiowa i mają TE SAME NAPIĘCIA PRACY I ŁADOWANIA
    niezależnie od tego czy to Centra czy Varta czy inny Bosch.
    To ta sama chemia, to samo ogniwo więc te same napięcia pracy...

    > To jak miał 13,5 to niewykluczone że sam zabił akumulator.

    Stare samochody nie mają inteligencji w sterowaniu ładowaniem
    akumulatora - alternator zawsze ładuje przez ogranicznik napięcia.
    Nowe samochody potrafią sensownie sterować ładowaniem aby
    naładowany aku niepotrzebnie nie gazował marnując energię.

    > Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany
    > w jakiś sześćdziesięciu procentach jak jest 14,5V.
    > Takie naładowanie zapewnia mu dużą trwałość.

    Znowu bzdury gadasz - 14.4V dla akumulatora kwasowego daje
    pełne naładowanie (100%). Te 60% to Ci się pomyliło
    z samochodami typu hybryd które pracuja w widełkach 20-80%
    właśnie aby zapewnić długowieczność akumulatorów litowych.

    > Nie wykluczone że [...]

    Niewykluczone jest, że już się nie zmienisz i zawsze będziesz
    chrzanił od rzeczy... :-(