  • 1. Data: 2014-02-19 12:02:26
    Temat: jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
    Od: "meander" <m...@t...pl>

    Mimo absurdalnego tytułu, poważnie pytam o co tak naprawdę chodzi w
    przepisie zabraniającym rozmowy przez telefon trzymany przy uchu?
    Rozmowa dekocentruje, czy trzymanie czegoś przy uchu? Czy np trzymanie
    banana przy uchu wg tego przepisu powinno być karane?
    Wardęga ośmieszył policjantów (jeśli to nie ustawka)
    http://www.youtube.com/watch?v=b31lg6DTgJw

  • 2. Data: 2014-02-19 12:06:04
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-02-19 12:02, meander pisze:
    > Mimo absurdalnego tytułu, poważnie pytam o co tak naprawdę chodzi w
    > przepisie zabraniającym rozmowy przez telefon trzymany przy uchu?
    > Rozmowa dekocentruje, czy trzymanie czegoś przy uchu?

    Bardziej chodzi o dekoncentrację w trakcie rozmowy. Bo np. CB nie
    ścigają, ale na CB rozmawia się na temat, tzn. o warunkach na drodze.
    Natomiast przez telefon ludzie często rozprawiają o sprawach rodzinnych
    lub zawodowych przestając się koncentrować na prowadzeniu.

  • 3. Data: 2014-02-19 12:08:18
    Od: "BaX" <m...@m...com>

> [...]
    > Rozmowa dekocentruje, czy trzymanie czegoś przy uchu? Czy np trzymanie
    > banana przy uchu wg tego przepisu powinno być karane?

    To przez banana z kimś porozmawiasz?

  • 4. Data: 2014-02-19 12:10:04
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    ludzie często rozprawiają o sprawach rodzinnych
    > lub zawodowych przestając się koncentrować na prowadzeniu.

    To jak żona siedzi obok to mogę z nią gadać tylko o warunkach na drodze???

  • 5. Data: 2014-02-19 12:14:14
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 12:06:04 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Bardziej chodzi o dekoncentrację w trakcie rozmowy.

    Tak naprawde nie wiadomo o co chodzi. Mozna trzymac w rece
    cokolwiek byle nie telefon, bo nie trzymanie czegos w rece jest
    niebezpieczne, tylko rozmowa przez telefon. A jednak prowadzic
    rozmowe bez trzymania telefonu w rece juz można i ona niebezpieczna
    nie jest.

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2014-02-19 12:16:44
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-02-19 12:10, twistedme pisze:
    > W dniu 2014-02-19 12:06, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > ludzie często rozprawiają o sprawach rodzinnych
    >

    > To jak żona siedzi obok to mogę z nią gadać tylko o warunkach na drodze???

    Jako pieszy widziałem kiedyś, jak mężczyzna z kobietą kłócili się w
    samochodzie i nagle facet ruszył na czerwonym i spowodował ciężką
    stłuczkę. Prawdopodobnie awantura z babą go rozkojarzyła i z nerwów ruszył.

    Oczywiście nie ma mandatu za rozmawianie nie o drodze, ale np. jak ja
    prowadzę to zawsze uciszam rodzinę jak zacznie się jakaś napuszona dyskusja.

    Więc tak. Z żoną masz rozmawiać tylko na tematy neutralne, dla własnego
    i żony bezpieczeństwa.

  • 7. Data: 2014-02-19 12:17:49
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-02-19 12:14, Marcin Kiciński pisze:

> [...]
    > niebezpieczne, tylko rozmowa przez telefon. A jednak prowadzic
    > rozmowe bez trzymania telefonu w rece juz można i ona niebezpieczna

    To jest nonsens. Osobiście wcale nie uważam że zestaw HF jest
    bezpieczniejszy niż komórka przy uchu.

  • 8. Data: 2014-02-19 12:17:53
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 19.02.2014 12:02, meander pisze:
> [...]
    > banana przy uchu wg tego przepisu powinno być karane?
    > Wardęga ośmieszył policjantów (jeśli to nie ustawka)

    Całkiem dawno temu amerykanie odkryli, że nie ważne, czy rozmawiasz
    przez telefon trzymany przy uchu, przez zestaw głośnomówiący /
    słuchawkowy, czy z teściową siedzącą w aucie. Stopień dekoncentracji
    jest dokładnie ten sam.

    --
    anacron
    aba/

  • 9. Data: 2014-02-19 12:47:42
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > przez telefon ludzie często rozprawiają o sprawach rodzinnych lub
    > zawodowych przestając się koncentrować na prowadzeniu.

    MEGA ROTFL :)

  • 10. Data: 2014-02-19 12:59:23
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > przez telefon trzymany przy uchu, przez zestaw głośnomówiący /
    > słuchawkowy, czy z teściową siedzącą w aucie. Stopień dekoncentracji

    Weź pod uwagę ilość samochodów ze skrzynią automatyczną w USA i w
    Polsce. U nas rozmawiający przez komórkę uprawiają ekwilibrystykę
    rozmawiając, kręcąc kierownicą, zmieniając biegi i włączając
    kierunkowskazy. A jeszcze jak się trafi taki co pali w międzyczasie...
    Bardziej o to chodzi a nie o dekoncentracją.
    Nie palę. Tak, jeżdżę automatem. Tak, mam zestaw głośnomówiący.