    Date: Sun, 10 Jan 2016 14:57:57 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jaki aparat, a w zasadzie 2 sztuki do zdjęć 3d

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > witam
    > ostatnio odkryłem google cardboard (kartonowe, tanie, okulary 3d w
    > których ekranem jest telefon komórkowy) i wpadłem na pewien pomysł.
    > Pstryknąłem dwie fotki tego samego obiektu, przesuwając aparat o 30cm w
    > prawo. następnie dwie fotki poskładałem w gimpie w całość wyświetliłem
    > na ekranie telefonu obok siebie i spojrzałem przez googlowe okulary.
    > efekt przerósł oczekiwania. raz że naprawdę widać 3d, a dwa że patrze na
    > swoją żonę i córkę a nie jakiś bezpłciowy widoczek.
    > Wpadłem więc na pomysł aby do deski przykręcić 2 aparaty i pstrykać
> [...]

    Jakie to nie wiem ale chyba najpierw musisz się zastanowić nad sposobem
    ich jednoczesnego wyzwalania. Coś musi jednocześnie nadusić oba spusty,
    więc musisz to jakoś konstrukcyjnie, mechanicznie rozwiązać. Kiedyś, do
    starych aparatów były podwójne wężyki spustowe. Dzisiaj będzie dobrze,
    jeżeli aparat ma możliwość podłączenia elektrycznego wężyka spustowego,
    czy jak to inaczej mogą nazwać w instrukcji obsługi. Aparat powinien
    mieć też albo stałoogniskowy obiektyw, albo możliwość dokładnego
    ustawienia identycznej ogniskowej. Inaczej efekt będzie daleki od
    oczekiwanego. To tyle z moich dawnych, analogowych doświadczeń 3D. Góry,
    czy inne odległe krajobrazy świetnie wychodzą z bazą nawet 2 metrową.