  • 1. Data: 2016-08-02 22:50:51
    Temat: jaki dysk?
    Od: s...@g...com

    Witam!
    upgrade'uje sobie laptopa, i chce wlozyc wen nowszy dysk twardy (ssd juz jest na
    system + aplikacje)- obecnie mam WD Black (konkretnie wd7500bpkt - 75pk4t0) o
    pojemnosci 750GB, mialem w planie kupienie czegos o rozmiarze 1 tb (badz wiecej) a
    obecnego twardziela wrzucic w pudelko by jako dysk do kopii zapasowych sluzyl.

    Tak czy siak mam na oku nastepne modele:

    1TB WD Black WD10JPLX
    1TB HGST 0J22423 Travelstar 7K1000
    2TB Samsung ST2000LM003 Spinpoint M9T

    Teraz pytania: czy wszystkie maja one obsluge NCQ (szczegolnie o WD mi chodzi, bo nie
    moge na stronie znalezc tego :E)- na stronie sprzedawcy pisze ze niby tego nie
    obsluguje :o
    o ile 2tb model kusi pojemnoscia, to jest on w miare szybki tylko przy duzych
    plikach, natomiast na mniejszych (jak malych?) sie podobno niezle miesza- jakie to ma
    znaczenie dla dysku ktory bedzie przechowywal dane (a wiec zdjecia i filmy badz
    muzyke, ale rowniez dokumenty czy np kody zrodlowe do kompilacji)

    jesli macie jeszcze jakies inne propozycje (niestety- z powodow finansowych ssd
    kolejny odpada, musi byc zwykly twardziel) to piszcie!

    sg

  • 2. Data: 2016-08-03 09:09:17
    Temat: Re: jaki dysk?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Są dyski 2,5'' 3TB i 4TB w gotowych obudowach zewnętrznych, niektórzy kupują i
    wyjmują dysk (bo luzem takich dysków nie ma w sprzedaży).

    Przy okazji zapytam Cię o ten WD Black 750 GB 2,5'': mam prawdopodobnie taki sam jak
    Twój dysk, który tak głośno (chociaż bardzo szybko!) pracował u mnie w laptopie
    (praca w nocy w ciszy), że zaraz po wstawieniu niestety wyjąłem go i zmieniłem na SSD
    (Black leży zapomniany na półce od paru już lat).
    Pytanie: jak z głośnością tego Twojego WD Blacka?
    Mam też dyski sieciowe - starszawe modele - na WD Blue 1TB oraz 2 TB 2,5'' i tych
    dysków prawie nie słychać, podobnie jak prawie nie słyszałem Seagate'a 80 GB (IMHO
    5400 rpm) oryginalnie dostarczonego z laptopem.

    Tak generalnie zwracam Twoją uwagę nie na szybkość pracy, a na poziom generowanego
    hałasu. W laptopie praktycznie trzymasz dłoń na dysku, więc dodatkowo przenoszą się
    na Ciebie wibracje.

    -----
    ps.com...
    > mam WD Black o pojemnosci 750GB
    [...]

  • 3. Data: 2016-08-03 11:41:07
    Od: s...@g...com

    On Wednesday, August 3, 2016 at 8:09:17 AM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    hałasu. W laptopie praktycznie trzymasz dłoń na dysku, więc dodatkowo przenoszą się

    szczerze mowiac- to go prawie nie slysze, jest tylko taki cichy szum ktory w niczym
    mi nie przeszkadza. drgan tez nie czuje, bo szufladka w ktorym go mam ma ogumienie :)

    Pozdrawiam,
    SG

  • 4. Data: 2016-08-03 11:44:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-08-03 o 09:09, ąćęłńóśźż pisze:
    > Są dyski 2,5'' 3TB i 4TB w gotowych obudowach zewnętrznych, niektórzy kupują i
    wyjmują dysk (bo luzem takich dysków nie ma w sprzedaży).

    ale 4TB to są 2 dyski 2TB na kanapkę złożone w obudowie.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2016-08-03 11:46:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-08-03 o 09:09, ąćęłńóśźż pisze:
    > Są dyski 2,5'' 3TB i 4TB w gotowych obudowach zewnętrznych, niektórzy kupują i
    wyjmują dysk (bo luzem takich dysków nie ma w sprzedaży).

    A i trzeba uważać, aby nie kupić obudowy z dyskiem z interfejsem USB a
    nie SATA plus przejściówka. Bo nic z tym nie zrobisz.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-08-03 12:29:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-08-02 o 22:50, s...@g...com pisze:

    > jesli macie jeszcze jakies inne propozycje (niestety- z powodow finansowych ssd
    kolejny odpada, musi byc zwykly twardziel) to piszcie!

    Popatrz na Seagate SSHD 1TB w wersji 2,5 calowej. Mam takiego w jednym
    laptopie i fajnie się sprawdza. Chyba nie ma tego dysku w wersji 2TB,
    ale nie szukałem zbyt intensywnie.

  • 7. Data: 2016-08-03 13:22:37
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Aug 2016 11:44:44 +0200
    doszła do mnie wiadomość <57a1bd05$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    od Irokez <n...@w...pl> :

    Są 4TiB 15mm, ale dość drogie.

  • 8. Data: 2016-08-03 21:39:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-03 o 12:29, Poldek pisze:

    > Popatrz na Seagate SSHD 1TB w wersji 2,5 calowej. Mam takiego w jednym
    > laptopie i fajnie się sprawdza. Chyba nie ma tego dysku w wersji 2TB,
    > ale nie szukałem zbyt intensywnie.

    Zmienisz zdanie jak padnie w nim pamięć flash. Koledze właśnie taki
    zdechł w Lenowo.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-08-03 23:27:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-08-03 o 21:39, RadoslawF pisze:

    > Zmienisz zdanie jak padnie w nim pamięć flash. Koledze właśnie taki
    > zdechł w Lenowo.

    Po czym poznał, że padła w nim pamięć flash?

  • 10. Data: 2016-08-04 14:06:03
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-08-02 o 22:50, s...@g...com pisze:

    > jesli macie jeszcze jakies inne propozycje (niestety- z powodow finansowych ssd
    kolejny odpada, musi byc zwykly twardziel) to piszcie!

    Jako że ma to być drugi dysk w laptopie to ja pewnie bym się zdecydował
    na WD Blue:

    http://www.wdc.com/wdproducts/library/SpecSheet/POL/
    2879-771437.pdf

    Obecnie mam taki jako drugi w lapku, ponad 2 lata i wszystko śmiga jak w
    nowym. Poza tym WD ma jakoś mało zwrotów jeśli chodzi o serwis a mam do
    tego jakiś tam wgląd.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl