  • 1. Data: 2016-07-31 19:07:32
    Temat: FAT32 (128 GB), a exFAT.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Gdy formatuję pendrive wielkości 128 GB SDFormatterem (spod Win), to powstaje system
    plików exFAT (bez pytania).
    Gdy ten sam pendrive formatuję w tunerze DVB-T (Wiwa 100), to powstaje system plików
    FAT32 - naprawdę, czy rzekomo?

    Gdy tak sformatowany pendrive wkładam w gniazdo USB NAS-a QNAP, to:
    * exFAT w ogóle nie jest przez NAS rozpoznawany ('USB device not initialized') -
    znana i przykra przypadłość QNAP;
    * FAT32 jest przez NAS rozpoznawany jako FAT32 (i podana wielkość pendrajwa), ale
    QNAP nie widzi żadnych plików na nim.

    Na pendrive sformatowany w tunerze Wiwa jako [rzekomo?] FAT32 programy nagrywają sie
    do pełnej pojemności pendrajawa, ale niestety w paczkach po 536 739 840 bajtów (czyli
    dłuższe programy są rozbijane na krótsze pliki mts, mts1, mts2, mts3); natomiast przy
    nagrywaniu programów na ten sam pendrive sformatowany (przez NAS lub w PC) jako NTFS
    nie zauważyłem ograniczenia wielkości pliku (największy plik mts nagrał 4,3 GB).

    Pytanie:
    Jak to wyjaśnić, szczególnie różnice pomiędzy FAT32 (wielkość 128 GB), a exFAT?
    Czy 'cięcie' nagrywania na FAT32 w paczki po 536 MB to ograniczenie FAT32, czy pomysł
    tego tunera?

  • 2. Data: 2016-08-01 10:38:20
    Temat: Re: FAT32 (128 GB), a exFAT.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-31 o 19:07, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Czy 'cięcie' nagrywania na FAT32 w paczki po 536 MB to ograniczenie FAT32, czy

    Wielkość pojedynczego pliku na FAT32 to 4GB, na exFAT i NTFS dużo więcej.
    Do tego dochodzi jeszcze wielkość klastra.
    Wygląda na to, że zarówno tuner jak i NAS nie mają zaimplementowanej
    pełnej obsługi systemu plików.
    Dodatkowo tuner ma ograniczenie "od siebie" do wielkości pliku na FAT32.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam