  • 1. Data: 2010-01-17 09:26:35
    Temat: Re: jaki interfejs diagnostyczny?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hhgrai$pht$1@node2.news.atman.pl...
    > no i jak jest z złączkami? mam vaga do VW, on ma wtyk w krztalcie trapezu,
    > np w fiescie chyba standardowy 16-pinowy. czy mozna kupic przejsciowke
    > tak
    > by zdiagnozowac VW?

    Sam napisałeś, że masz VAGa to po co Ci przejściówka do VW?
    Samym interfejsem nie zdiagnozujesz sterowników w samochodzie, potrzebne
    jest jeszcze oprogramowanie.
    Niby standard OBD2 jest znany od dawna, ale producenci aut stosują w
    gnieździe OBD2 (w kształcie trapeza) różne rozmieszczenie linii
    diagnostycznych. Nie wiem jak jest w fieście, ale np. w samochodzach grupy
    VAG większość sterowników podpietych jest pod jedną linię diagnostyczną L.
    Nowe samochodzy mają magistralę CAN i poprzez tą magistralę się diagnozuje.
    Niektóre samochody (np. OPEL) mają sterowniki na osobnych liniach L no i
    wtedy potrzebny jest multiplekser (przełącznik), żeby zmieniać wejścia w
    interfejsie. :-)