  • 21. Data: 2006-06-16 07:27:57
    Temat: Re: jakie lacze
    Od: Ponure Zacietrzewienie <t...@b...pl>

    Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> wrote:

    > Chyba nie zrozumialem. Chcesz na 256kbps postawic "3-5 serwerow na
    > potrzeby 200-300 stron www" ?
    > To taki zart, czy po prostu na glowe upadles ?

    oj, jakbys nigdy 'hostingu' na SDI nie widzial. ;-)

    --
    If you cut off my head, what would I say? Me and my head, or me and my body?

  • 22. Data: 2006-06-18 22:07:41
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    PioBia pisze:

    > Czesc
    >
    > Prowadze kilka serwisów internetowych, koszt utrzymania wszystkich
    > powierzchni, jakie wykupilem jest juz spory i zaczalem sie
    > zastanawiac nad wykupieniem lacza i postawieniem serwera. Oprócz
    > swoich serwisów dawalby on mozliwosc wykupienia powierzchni
    > dyskowej. Wszystko idzie dobrze do chwili, gdy zaczalem rozgladac
    > sie nad dostawca lacza. W mojej okolicy poza tp s.a. nikt takich
    > uslug nie oferuje. Oczywiscie odpada Neostrada, musze miec stale
> [...]

    Bezsensu, kup sobie serwer dedykowany (albo kilka) w Niemczech, Holandi
    czy we Francji. Wyjdzie kilka razy taniej.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 23. Data: 2006-06-18 22:09:02
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Piotr Suchowski pisze:

    > A teraz TIP: chcesz sie bawic w hosting, zainwestuj paredziesiat
    > tysiakow w maly rackowy serwerek i skolokuj go gdzies, wybor jest ogromny.
    > Dosc wymadrzania, pozdrawiam :-)

    A na cholerę, skoro za 1000 zł/mies. można wynająć sprzęt klasy dual
    xeon na 100 mbit bez limitów zagranicą?

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 24. Data: 2006-06-18 22:10:53
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Mateo pisze:

    > ktore przewaznie sa tak kompletowane, abys za duzo pasma nie mogl
    > wykorzystac ...
    > (vide slabe dyski i malo ramu)

    Chyba mówisz o ofertach za 50 euro.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 25. Data: 2006-06-18 23:35:56
    Od: "totyl" <j...@w...pl>

    Uzytkownik "PioBia" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .com...
    Czesc

    Prowadze kilka serwisów internetowych, koszt utrzymania wszystkich
    Zadam konkretne pytania:
[...]
    3. Jakie parametry sacza sa dla mnie najwazniejsze? Na logike
    DSL15000 daje wieksze mozliwosci niz Frame Relay 2 Mb/s. Czy w
    Frame Realy mam cos takiego, ze DSL "wymieka"?

    Tia....
    Nie sposób jednoznacznie odpowiedziec na twoje pytania.
    Z jednego prostego powodu. Nie znam (nie napisales tego) charakterystyki
    domniemanych serwisów. Czy beda to strony typu wizytówki: glównie tekst
    (prosty html ) i niewiele grafiki czy beda to strony wykorzystujace np bazy
    danych i np interfejs cgi albo inne skrypty. Nie znam(y) czestotliwosci
    odwiedzin stron: czy jeden tki serwis odwiedzany jest raz dziennie czy
    korzystaja z niego tysiace urzytkowników. NIe wiemy jaka musi byc
    charakterystyka bezpieczenstwa serwisu: czy sa to strony do których dostep
    jest strategiczny (firma nie dziala gdy nie ma do nich dostepu i wtedy
    najlepiej jak ewakuujesz sie na Madagaskar) czy sa to prezentacje jakiegos
    hoteliku w Parzymiechach i nikt nie zauwazy faktu gdy serwis nie bedzie
    dzialal nawet kilka godzin). Nie wiemy jak zamierzasz sierozwijac: czy
    bedziesz bardzo powolutku zwiekszal liczbe klientów czy moze planujesz
    budowe jakiegos wiekszego serwisu a moze kilku w niedlugim czasie. Bez
    odpowiedzi na te pytania nie mozna postawic wlasciwej diagnozy.

    Ogólnie DSL nie jest najszczesliwszym wyborem jesli chodzi o hostowanie.
    Przede wszystkim z tego powodu, ze niesymetryczny. Co to znaczy? Inna jest
    maxyalna predkosc transmisji do serwera i od niego. Zawsze wyzsza jest
    predkosc transmisji do urzadzenia, które jest za pomoca niego podlaczone.
    Gdybys uwaznie poczytal na tp.pl to lacze DSL 15000 ma predkosci 15360 kb/s
    do Twojego potencjalnego hosta i tylko 800 kb/s od niego. Wiec uzytkownicy
    beda sciagac strony z teoretyczna max. predkoscia 800kb/s. Lacze DSL 1000 to
    juz tylko 256kb/s w kierunku od Twojego hosta. W niektórych przypadkach moze
    okazac sie stanowczo za malo. Poza tym nie wiem jak jest ze stabilnoscia
    takiego lacza jak DSL15000, znajac telekomune moze byc róznie. Z wielu ust
    slyszalem, ze 1000,2000 chodza stabilnie. Tak wiec DSL nada sie do
    hostowania tylko w bardzo szczególnym przypadku: jesli ruch generowany przez
    uzytkowników Twoich serwisów jest stosunkow niewielki.
    Co do Frame-Relay-a to lacze to jest symetryczne: taka sama jest
    teoretycznie maksymalna predkosc transmisji od Twojego hosta jak i do niego.
    Wez pod uwage, ze wieksze beda koszty instalacji frame-relaya, bedziesz
    musial kupic i skonfigurowac router który polaczy Twoja siec ze swiatem.
    (telekomuna o ile dobrze pamietam nie daje takiego). Jesli ruch na laczach
    jest stosunkowo duzy wybierz wlasnie to rozwiazanie.

    pozdrówko
    totyl

  • 26. Data: 2006-06-19 07:39:23
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Neas napisał(a):

    > A na cholerę, skoro za 1000 zł/mies. można wynająć sprzęt klasy dual
    > xeon na 100 mbit bez limitów zagranicą?

    Bo sprzet bedzie twoja wlasnoscia, a nie pana kunta-kinte z Kazachstanu?

    --
    ,,,
    (o o)

  • 27. Data: 2006-06-19 11:42:25
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Mon, 19 Jun 2006, Piotr Suchowski wrote:

    > Bo sprzet bedzie twoja wlasnoscia, a nie pana kunta-kinte z Kazachstanu?

    i?
    Wolę pana kunta-kinte, bo jak się coś zwali, to on musi naprawić, a nie ja
    jechać za granicę z drugim serwerem, bo diabli wiedzą co się stało. Nie
    wspominając już o czasie reakcji.
    Rozbudowa serwera też nie boli, bo składam zapotrzebowanie i tylko płacę
    więcej za wynajem. Nie muszę się martwić, że mam jakiegoś złoma do
    opchnięcia, który jeszcze się nie zdążył zamortyzować, a jego wartość
    rynkowa już jest nikła.
    No chyba, że masz przyjazne datacenter 'za rogiem' i w szafie poniewierają
    Ci się zapasowe serwery rackowe...

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 28. Data: 2006-06-19 11:49:32
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Marek Wodzinski napisał(a):

    > i?
    > Wolę pana kunta-kinte, bo jak się coś zwali, to on musi naprawić

    powinien, ale czy naprawi ...

    --
    Mateo

  • 29. Data: 2006-06-19 12:02:27
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>

    On 2006-06-19, Mateo <m...@i...pl> wrote:
    > powinien, ale czy naprawi ...

    tak - zrobi reinstalke base systemu, a dalej sobie sam radz :)

    --
    Pawel Rutkowski

  • 30. Data: 2006-06-19 12:41:19
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...repcio.net.na.newsach>

    Marek Wodzinski napisał(a):
    [..]
> [...]
    > rynkowa już jest nikła.
    > No chyba, że masz przyjazne datacenter 'za rogiem' i w szafie
    > poniewierają Ci się zapasowe serwery rackowe...

    A ja chyba wolę u siebie.
    Właśnie czekam na Pana kunte-kinte-w-pl który podłączał KVM'a przez
    jakieś 2 tygodnie, na reset czeka się min. 30 minut (abym sam mógł to
    zrobić to ... w trakcie realizacji), teraz czekam prawie 1,5h na reset
    serwera..... za ścianę mam bliżej.