  • 131. Data: 2010-07-01 11:43:22
    Temat: Re: jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 1 Lip, 10:58, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Raczysz odpowiedziec ile rowerzysta odprowadza dodatkowego podatku
    > drogowego czy bedziesz sobie dywagowal?

    a to, ze np. na motocyklu enduro poza drogami publicznymi (~90%)
    jezdze znacznie wiecej niz na rowerze liczy sie? Bo wyglada, ze mam
    nadplate tego podatku ;)

    WS

    PS. o... i jeszcze dwie kosiarki na benzyne ;)

  • 132. Data: 2010-07-01 11:50:40
    Od: PaPi <...@...3>

    > ROTFL !!!
    > Następny pedalarz skretyniały grupy pomylił?

    A cos merytorycznego ?

  • 133. Data: 2010-07-01 11:52:14
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 11:43 GMT, WS napisał(a):

> [...]
    > nadplate tego podatku ;)
    >
    > WS
    >
    > PS. o... i jeszcze dwie kosiarki na benzyne ;)

    Ciiii psujesz mu tak wyssana z palca teorie motywujaca go do bicia piany :)

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 134. Data: 2010-07-01 12:12:23
    Od: PaPi <...@...3>

    > Jasne. A ustawa o Krajowym Funduszu Drogowym nie istnieje.

    "1a. Ustawa określa także zasady finansowania dróg krajowych, w tym
    autostrad, ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, zwanego dalej
    "Funduszem", z wyłączeniem dróg krajowych w miastach na prawach powiatu,
    finansowanych z budżetów tych miast."

    Autostrady - zakaz ruchu rowerow = nie dotyczy watku.
    Drogi ekspresowe - zakaz ruchu rowerow = nie dotyczy watku.
    Drogi krajowej - ruch rowerow po poboczach utwardzonych = nie dotyczy
    przepisu o umozliwaniu wyprzedzania.

    Poza tym oplata paliwowa to 115.76zl za tone paliwa silnikowego.
    Tona paliwa silnikowego to ~ 1000l. Litr to okolo 4.75zl.
    Czyli w 4750zl jest 115.76zl oplaty paliwowej.
    To daje okolo 2% w cenie litra paliwa.
    Np. VAT to 22%.

    > To niech je sobie wybuduje. Ze specjalnego podatku.

    Ustawa o KFD. Zrodla finansowania :

    "Art. 39b. Środki Funduszu pochodzą z:
    1) opłaty paliwowej;
    13) wpływów z innych środków publicznych;"

    I patrz punkt pierwszy - KFD dofinansowuje budowe autostrad, drog
    ekspresowych i niektorych drog krajowych.
    Czyli de facto nie dotyczy to meritum rozmowy.

    > Najprościej będzie, jak poznasz trochę obowiązujące prawo.

    E tam poznac. Wystarczy, ze przeczytasz pierwszy punkt ustawy - tj. czym
    zajmuje sie KFD.

  • 135. Data: 2010-07-01 12:29:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości

    > A cos merytorycznego ?

    Idź z tym na właściwą grupę.

  • 136. Data: 2010-07-01 12:30:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości news:

    > Drogi krajowej - ruch rowerow po poboczach utwardzonych = nie dotyczy
    > przepisu o umozliwaniu wyprzedzania.

    Dobrze rozumiem, że twierdzisz iż na wszystkich drogach krajowych są
    utwardzone pobocza?
    Na pewno mówisz o Polsce?
    ROTFL !!!!

  • 137. Data: 2010-07-01 12:43:59
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-07-01 09:21, *Brzezi* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > No i ok, zgadzam sie z Toba, taka sytuacje uznalbym za utrudnianie ruchu,
    > jednak panowie Cavallino i Roman wymagaja aby rowerzysta, tfuu pedalarz,
    > oni uzywaja takich infantylnych okresle chyba jako akt desperacji i
    > frustracji, zjezdzal i wykonywal specjalnie dodatkowe manewry ZA KAZDYM
    > RAZEM, ZAWSZE, WSZEDZIE a to juz jest nadinterpretacja tych przepisow, bo w
    > przepisac jest mowa o W RAZIE POTRZEBY...

    Fakt, że Roman i Cavallino dają tu książkowe przykłady jak nie powinno
    się dyskutować, no ale to usenet w końcu :).
    Nie zmienia to jednak faktu, że mają 100% rację i zjechać rowerzysta ma
    obowiązek zawsze, jeśli to nadal nie pozwala na bezpieczne wyprzedzenie
    go przez samochód to dodatkowo ma obowiązek zatrzymać się w celu
    ułatwienia wyprzedzania. Nigdzie też nie ma też że obowiązuje to po 15
    sekundach :), czyli zgodnie z literą prawa rowerzysta ma to wyprzedzanie
    ułatwiać zawsze i od razu. Zdroworozsądkowo oczywiście korona nikomu(?)
    nie spadnie jeśli chwilkę na znalezienie miejsca na zatrzymanie
    rowerzysta będzie szukał.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 138. Data: 2010-07-01 12:48:49
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > obowiązek zawsze, jeśli to nadal nie pozwala na bezpieczne wyprzedzenie
    > go przez samochód to dodatkowo ma obowiązek zatrzymać się w celu

    Poprosze o przepis z PoRD mowiacy to o czym piszesz.

    > Nigdzie też nie ma też że obowiązuje to po 15
    > sekundach :)

    Nie ma. Jest napisane W RAZIE POTRZEBY.
    Potrzeba to potrzeba jadacego rowerem a nie samochodem za nim.

    >, czyli zgodnie z literą prawa rowerzysta ma to wyprzedzanie
    > ułatwiać zawsze i od razu.

    Bardzo prosze o podanie stosownego zapisu "litery prawa", ktora mowi o
    tym od razu.

  • 139. Data: 2010-07-01 12:48:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Fakt, że Roman i Cavallino dają tu książkowe przykłady jak nie powinno się
    > dyskutować, no ale to usenet w końcu :).

    No i w końcu to setny raz, gdzie jakiemuś pedalarzowi nie podobają się jego
    obowiązki, więc bredzi od rzeczy na grupie.
    Za pierwszym razem można było dyskusję prowadzić.
    Za setnym trzeba delikwenta jak najszybciej w cholerę wysłać, im szybciej
    skończy bredzić tym lepiej.
    Niech sobie poczyta archiwum, jak go temat zajmuje, a nie znowu nam dupsko
    zawraca.

  • 140. Data: 2010-07-01 12:49:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Poprosze o przepis z PoRD mowiacy to o czym piszesz.

    > Nie ma. Jest napisane W RAZIE POTRZEBY.
    > Potrzeba to potrzeba jadacego rowerem a nie samochodem za nim.

    PLONK WARNING