eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci › Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e4cdd$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e6373$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e75e6$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594e9183$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <594ebcee$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5950051d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 26 Jun 2017 13:46:15 +0200

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Odpowiedź na wszystkie pytania brzmi: tak.
    > Dodatkowo są one interpretowalne. To znaczy, ze na podstawie widma IR
    > można wiele powiedzieć o budowie nieznanego związku.

    Mnie ta interpretowalność wydaje się trudna do pogodzenia ze swoistością.
    Bo rozumiem (może źle rozumiem), że pewne wiązania czy struktury majtają
    się w charakterystyczny dla siebie sposób, co przekłada się na widmo.
    Więc da się stwierdzić, że taki układ atomów występuje gdzieś w budowie
    nieznanego związku. Oczywiście takich charakterystycznych "rezonatorów"
    w dużej cząsteczce jest więcej -- dopiero ich suma daje charakterystyczne
    widmo substancji. Ale jestem sobie w stanie wyobrazić, że takie samo
    widmo da mieszanina dwu lub kilku innych związków zmieszanych w określonej
    proporcji. W którym miejscu źle myślę?

    Ponadto wciąż mnie intryguje ta (aż) kilkudziesięcioprocentowa absorbcja.
    To ogromna czułość w porównaniu z Ramanem, gdzie sygnał wtórny jest na
    poziomie ułamków ppm. Dlaczego zatem potrzebne są tak długie czasy
    akwizycji? Trudno wziąć silniejsze źródło podczerwieni? Co właściwie
    robi tam za źródło promieniowania (detektor to pewnie jakieś Hamamatsu).

    --
    Jarek