  • 11. Data: 2020-04-29 09:08:22
    Temat: Re: kabel DisplayPort - HDMI
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 28.04.2020 o 08:48, PiteR pisze:
    > kabel DisplayPort -> HDMI
    > wyjscie DP z peceta połączyć z HDMI w telewizorze
    >
    > czy kabel taki jest pasywny? imho jest pasywny.
    > czy osoba niegramotna podłaczy i wszystko zagra?
    >
    > widzieliście już tv z DP?
    >
    > https://tinyurl.com/ycvlz4y6

    Ten raczej powinien spokojnie zadziałać.

    Ja mam problem którego się nie spodziewałem.
    Układ taki: monitor 2560x1440 z wejściami DP, HDMI i DVI.
    Na DP i HDMI potrafi pracować z pełną rozdzielczością. Na DVI podobno
    też, ale...
    No i do tego komputer stacjonarny z takim zestawem wyjść, ale taką
    rozdzielczość mam tylko na DP. I typowa "mała" stacja dokująca Della z
    wyjściami DP i DVI. Na DP pracuje z pełną rozdzielczością ze wszystkim
    co na niej postawię. Do tej pory wszystko jasne, proste i oczywiste.
    Jako że nie chcę przekładać kabla DP z jednego do drugiego - wiadomo,
    przejściówka DP->HDMI, akurat Uniteka. No i pierwszy zonk - ze
    stacjonarki tylko FHD przez tę przejściówkę wychodzi. nie, żeby coś - na
    przejściówce jest jak byk "4k" napisane. Drugi - z laptopa E6530
    postawionego na tej stacji - to samo. Ale już E7270 wyświetla pełną
    rozdzielczość w tej konfiguracji (tzn wyjście DP przez przejściówkę
    DP->HDMI i do monitora). Tylko że chciałbym korzystać ze wszystkich tych
    komputerów (nie równocześnie oczywiście), bo mają różne zestawy
    oprogramowania.
    A, jeżeli to coś zmienia to ten E6530 ma NVS5200M na sobie i to ona
    obsługuje wyjścia cyfrowe.
    Ma ktoś może sprawdzoną przejściówkę która z wyjścia DP starszych
    komputerów robi HDMI więcej niż FHD?
    Żeby nie było - DVI też sprawdzone, żadne nie wydaje mi więcej niż FHD
    pomimo "najpełniejszego" kabla DVI, chociaż monitor podobno potrafi
    wyświetlić.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2020-04-29 09:37:33
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-04-28 10:38, J.F. wrote:
    [...]
    > Podlacze sie do pytania.
    > Nowy pomysl Della to jakis micro DP nazywa ?
    > Po USB-C - bo wtyczka jakas owalna ?
    >
    > a to jak zmienic na HDMI ?
    Na początek proponuję zerknąć do instrukcji obsługi, aby ustalić co to
    jest za złącze. :-) Potem ewentualnie można myśleć o zamianie na HDMI.

  • 13. Data: 2020-05-05 05:10:22
    Od: "Adam Schodowy" <a...@g...pl>

    > A, jeżeli to coś zmienia to ten E6530 ma NVS5200M na sobie i to ona
    > obsługuje wyjścia cyfrowe.
    > Ma ktoś może sprawdzoną przejściówkę która z wyjścia DP starszych
    > komputerów robi HDMI więcej niż FHD?

    są tzw emulatory edid, "programowalne" w postaci malej przejscioweczki i
    udajace jakiś monitor i wymuszające czy tam wynegocjowujace optymalne
    rozdzielczosci ze zrodlami. a programuje sie je wpinajac miedzy monitor a
    zrodlo w konfiguracji gdy jedno i drugie wspolpracuje jak trzeba, emulator
    sobie zapamietuje ustawienie i potem sie żródłowi przedstawia jak oten
    monitor z którym działało na pełnej, że tak powiem, rozdzielczości.

  • 14. Data: 2020-05-12 16:42:20
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 05.05.2020 o 05:10, Adam Schodowy pisze:

> [...]
    > sobie zapamietuje ustawienie i potem sie żródłowi przedstawia jak oten
    > monitor z którym działało na pełnej, że tak powiem, rozdzielczości.

    Dzięki za pomysł, może coś z tego będzie.

    Pozdrawiam

    DD