  • 1. Data: 2020-04-08 22:19:10
    Temat: kabel USB
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    ... potrzebny
    A konkretnie miejsce gdzie można go nabyć.
    jego nietypowość polega na tym że ma to być kabel z dwoma wtykami
    microUSB do połączenia między tabletem a głowicą USG czyli coś ala OTG
    Takie już znalazłem ale chciałbym jeszcze dodatkowe wejście na ładowarkę
    bo podłączenie głowicy uniemożliwia łądowanie tabletu. Najlepiej by to
    gniazdo dla ładowarki było też microUSB bo taka jest oryginalna
    ładowarka od tabletu. W ostateczności gniazdo ładowania może być inne
    np. USBC, DC, etc
    No a gdyby wtyk do tabletu był jeszcze kątowy 90st. to była by to już
    rozpusta.

    Googluję po sklepach ale większość OTG to microUSB-USBA zwłaszcza z
    gniazdem żeńskim na pendrive

    Może ktoś już otarł się o coś w tym rodzaju i podpowie dostawcę (może
    być z Chin)

    | tablet |
    | micro USB |
    *-----o-----*
    /| micro USB /-----------.
    | *--------------> O | głowica USG
    | \-----------`

    ^ micro USB (usbC)

    ładowarka

  • 2. Data: 2020-04-09 20:26:01
    Temat: Re: kabel USB
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-04-08 o 22:19, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    > gniazdem żeńskim na pendrive
    >
    > Może ktoś już otarł się o coś w tym rodzaju i podpowie dostawcę  (może

    Może poszukaj Y kabel USB i użyj razem?

  • 3. Data: 2020-04-10 11:55:56
    Od: mirekc <m...@i...pl>

> [...]
    > Takie już znalazłem ale chciałbym jeszcze dodatkowe wejście na ładowarkę
    > bo podłączenie głowicy uniemożliwia łądowanie tabletu.

    A ta głowica przez huba nie pójdzie? takiego na przykład:

    https://www.ebay.pl/itm/Portable-4-In1-USB-C-to-3-US
    B2-0-Micro-USB-Charge-female-HUB/313040263688?hash=i
    tem48e2a75a08:g:nrcAAOSwq1ldkaKa

  • 4. Data: 2020-04-10 13:03:17
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-04-10 o 11:55, mirekc pisze:

    > A ta głowica przez huba nie pójdzie? takiego na przykład:
    >
    > https://www.ebay.pl/itm/Portable-4-In1-USB-C-to-3-US
    B2-0-Micro-USB-Charge-female-HUB/313040263688?hash=i
    tem48e2a75a08:g:nrcAAOSwq1ldkaKa

    - ten hub ma wejście USBC (a tablet micro)
    - do podłączenia głowicy potrzeby by był dodatkowy kabel USBA-microUSB ,
    więc zrobiła by się z tego wszystkiego straszna buła zwisająca z tabletu
    - widze tam przełacznik OTG-charge więc chyba nie działa równocześnie
    ładowanie i OTG

    na ostatnim zdjęciu jest wpięte do komórki ale normalnie pracuje z
    tabletem lenovo
    https://www.usa.philips.com/healthcare/sites/lumify/
    internal-medicine

  • 5. Data: 2020-04-11 16:49:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > - ten hub ma wejście USBC (a tablet micro)
    to kup huba na micro i z możliwością podłącznia zasilacza 5V do niego.
    ew. hub na normalny usbA i doteogo przejściówka otg (usbA-micro)
    Powinno to rozwiązać twoje problemy

  • 6. Data: 2020-04-13 08:59:38
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2020-04-10 o 13:03, Roman Rogóż pisze:

    B2-0-Micro-USB-Charge-female-HUB/313040263688?hash=i
    tem48e2a75a08:g:nrcAAOSwq1ldkaKa

    > - ten hub ma wejście USBC (a tablet micro)

    Sorki, nie tego pokazałem. Są takie z micro, sam mam taki.

    > - do podłączenia głowicy potrzeby by był dodatkowy kabel USBA-microUSB ,
    > więc zrobiła by się z tego wszystkiego straszna buła zwisająca z tabletu

    Są przejściówki w postaci ,,kostki". Pełno tego, kosztuje grosze i nic
    się nie plącze.

    > - widze tam przełacznik OTG-charge więc chyba nie działa równocześnie
    > ładowanie i OTG

    Przełącznik działa tak: w położeniu ,,charge" zasila podłączone
    urządzenia z ładowarki i ładuje tablet, w położeniu ,,OTG" - umożliwia
    zasilanie urządzeń z tabletu (tryb pasywny), po podłączeniu ładowarki
    zasila urządzenia (odciążając baterię) ale nie ładuje tabletu.

    > na ostatnim zdjęciu jest wpięte do komórki ale normalnie  pracuje z
    > tabletem lenovo
    > https://www.usa.philips.com/healthcare/sites/lumify/
    internal-medicine

    Nie ma znaczenia, zadziała z każdym urządzeniem, ja używam z tabletem
    Lark 7i Win. Natomiast jest kwestia chińskiej ,,jakości" i trzeba by
    sprawdzić, żeby mieć pewność że dobrze działa. Cena niewielka (ten z
    micro USB jest tańszy), co szkodzi sprawdzić?

  • 7. Data: 2020-04-14 08:32:37
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-04-13 o 08:59, mirekc pisze:

> [...]
    > sprawdzić, żeby mieć pewność że dobrze działa. Cena niewielka (ten z
    > micro USB jest tańszy), co szkodzi sprawdzić?

    Powiem tak
    W przypadku lekarzy, zwłaszcza kiedy są to przypadkowe osoby pojawiające
    się w sposób niekontrolowany (bez instruktażu itp) najlepiej sprawdzają
    się rozwiązania najprostsze nie wymagające jakiegokolwiek myślenia.
    To nawet nie chodzi o to że są jacyś upośledzeni, tylko że koncentrują
    się na czymś zupełnie innym i każdy element wymagający zastanowienia się
    taki jak ten hub, przełącznik w hubie, kontrolka której status mieli by
    sprawdzić itp powoduje, że statystycznie część osób zrobi coś źle.
    W przypadku prostego kabla mającego dwa końce których nie da się pomylić
    takiego ryzyka nie ma. Wiadomo co gdzie włożyć bo inaczej i tak nie
    podejdzie.

  • 8. Data: 2020-04-14 09:15:27
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    [...]
> [...]
    > W przypadku prostego kabla mającego dwa końce których nie da się pomylić
    > takiego ryzyka nie ma. Wiadomo co gdzie włożyć bo inaczej i tak nie

    To może zrobić kabelek samemu? Tutaj jest filmik instruktażowy, jak
    zrobić kabelek do Larka.

    https://www.youtube.com/watch?v=Jrd95U-IvB0

    Przypuszczam, że z Lenovo też zadziała.

  • 9. Data: 2020-04-17 09:23:16
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-04-14 o 09:15, mirekc pisze:
    > [...]
    >
    > To może zrobić kabelek samemu? Tutaj jest filmik instruktażowy, jak
> [...]
    No, montaż na pająka powala :)

    Ale zabiłeś mi inne pytanie.
    Zwarcie pinu 4 i 5 przestawia port USB tabletu w tryb OTG.

    Czyli port w tablecie przechodzi w tryb hosta i włącza podawanie
    zasilania dla urządzenia zewnętrznego

    W rozwiązaniu na YT proponuje się użyć kable transmisyjnego (bez
    zwartych pinów 4,5)
    To znaczy, że port w tablecie nie jest wprowadzony w tryb host i
    przyjmuje zasilanie z łądowarki, zatem dlaczego widzi podłączony
    pendrive jako urządzenie zewnętrzne skoro sam tez jest urządzeniem
    zewnętrznym
    ?????

  • 10. Data: 2020-04-17 11:00:18
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2020-04-17 o 09:23, Roman Rogóż pisze:
    [...]
    > No, montaż na pająka powala :)

    Trochę taśmy izolacyjnej, koszulka termokurczliwa i możesz mieć
    elegancki i trwały montaż.

> [...]
    > przyjmuje zasilanie z łądowarki, zatem dlaczego widzi podłączony
    > pendrive jako urządzenie zewnętrzne skoro sam tez jest urządzeniem

    Nie jest z tym tak, jak piszesz, przynajmniej w odniesieniu do Larka. To
    jest tak naprawdę komputer z Windows i on nigdy nie działa jako
    urządzenie peryferyjne. Zwarcie pinów 4 i 5 steruje tylko podawaniem
    zasilania z tabletu na urządzenie USB, jak to powiedziano na filmie
    (odróżnienie urządzenia peryferyjnego od ładowarki).

    Nie wiem jak to będzie w przypadku urządzenia Lenovo (musisz to sam
    sprawdzić), ale z uwagi na fakt, że analogiczny mechanizm został
    wykorzystany w przypadku opisanego przeze mnie wcześniej huba (a
    przynajmniej zakładam, że analogiczny), zaś hub nie jest dedykowany
    tylko dla Larka ale obsługuje wiele modeli smartfonów i tabletów
    ładowanych przez USB, uważam że jest duża szansa na sprawdzenie się tego
    rozwiązania.