  • 1. Data: 2020-04-06 11:11:17
    Temat: problemy z elektrostatyką i wszechobecnym kurzem
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    Hej homo elektronikusy!!!

    jak radzicie sobie z połączeniem kurz + elektrostatyka? Toczę boje i się
    boję, że mnie to pokona.
    Muszę czasem oddzielić wyświetlacz LCD od szyby z dotykiem
    pojemnościowym, aby dostać się do elektroniki pod wyświetlaczem. Za
    każdym razem, pomimo zachowania najwyższej ostrożności oraz reżimu
    czystościowego, po podniesieniu wyświetlacza natychmiast zewsząd
    przybywają paprochy. Niestety, nie mam dostępu do komory bezpyłowej. Ja
    Wy sobie radzicie w takich sytuacjach? Jakieś patenty? Ustawiona obok
    maszyna elektrostatyczna, która ściąga paprochy bardziej niż
    szyba...albo cóś... ja wymiękam....

    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 2. Data: 2020-04-06 19:12:19
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2020 04:11:19 UTC-5 użytkownik DaNsOuNd napisał:
> [...]
    > Wy sobie radzicie w takich sytuacjach? Jakieś patenty? Ustawiona obok
    > maszyna elektrostatyczna, która ściąga paprochy bardziej niż

    Wentylacja mechaniczna z filtrem.
    Mieszkalem w domu bez i zawsze bylo masa kurzu. I takiego kudlatego i takiego
    pylistego.
    Myslalem ze wszedzie tak jest.

    Pomieszkalem troche w bloku z wentylacja mechaniczna i zonk. Kurzu brak, i to mimo
    mieszkania jak kawaler - sprzatania raz na 3 miesiace.

    Mieszkam teraz w domu z wentlacja mechaniczna ale bez filtra i jest nieco gorzej ale
    nadal sporo lepiej niz bez wentylacji mechanicznej.

    Wiec jesli nie mozesz zadbac o wentylacje w calym pokoju to trzeba sobie zbudowac
    namiot i uklad filtrujacy. I w nim pracowac.

  • 3. Data: 2020-04-06 22:28:30
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 11:11, DaNsOuNd pisze:
> [...]
    > Wy sobie radzicie w takich sytuacjach? Jakieś patenty? Ustawiona obok
    > maszyna elektrostatyczna, która ściąga paprochy bardziej niż

    podnieść wilgotność powietrza tak, żeby kurz nie miał szans latać.
    Gdzie najlepiej nakładać szkło ochronne na ekran telefonu? W łazience w
    której przed chwilą ktoś brał gorący prysznic.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-04-07 11:25:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-06 o 22:28, Irokez pisze:

    > podnieść wilgotność powietrza tak, żeby kurz nie miał szans latać.
    > Gdzie najlepiej nakładać szkło ochronne na ekran telefonu? W łazience w
    > której przed chwilą ktoś brał gorący prysznic.

    Taki głupi żart mi teraz przyszedł do głowy: połączenia nawilżania i
    odkażania.
    Mianowicie do nawilżacza wlać alkohol, a jeszcze lepiej spirytus ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-04-07 11:45:40
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    > podnieść wilgotność powietrza tak, żeby kurz nie miał szans latać.
    > Gdzie najlepiej nakładać szkło ochronne na ekran telefonu? W łazience w
    > której przed chwilą ktoś brał gorący prysznic.

    na to nie wpadłem......nie głupie i możliwe do realizacji..

  • 6. Data: 2020-04-07 11:46:21
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 11:25, Adam pisze:

    > Taki głupi żart mi teraz przyszedł do głowy: połączenia nawilżania i
    > odkażania.
    > Mianowicie do nawilżacza wlać alkohol, a jeszcze lepiej spirytus ;)

    :-D

  • 7. Data: 2020-04-07 11:47:38
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 19:12, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Wiec jesli nie mozesz zadbac o wentylacje w calym pokoju to trzeba sobie zbudowac
    namiot i uklad filtrujacy. I w nim pracowac.

    bardzo trudne do zrealizowania, tym bardziej że to sporadyczne działanie....

  • 8. Data: 2020-04-07 16:21:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 11:25, Adam pisze:

    > Taki głupi żart mi teraz przyszedł do głowy: połączenia nawilżania i
    > odkażania.
    > Mianowicie do nawilżacza wlać alkohol, a jeszcze lepiej spirytus ;)

    plus inhalacja :)

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-04-07 20:24:09
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 07.04.2020 o 11:25, Adam pisze:

    > Taki głupi żart mi teraz przyszedł do głowy: połączenia nawilżania i
    > odkażania.
    > Mianowicie do nawilżacza wlać alkohol, a jeszcze lepiej spirytus ;)

    W mojej pracy taki kawał koledze zrobili. Dolali spirytusu do
    nawilżacza, on sobie jedno czy dwa piwka wypił i całkiem się nawalił ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2020-04-07 21:32:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-07 o 20:24, Cezary Grądys pisze:

    > W mojej pracy taki kawał koledze zrobili. Dolali spirytusu do
    > nawilżacza, on sobie jedno czy dwa piwka wypił i całkiem się nawalił ;)

    Tyle, że gdyby zapodać czysty spirytus, to mógłby być niezły przepis na
    małą bombę - i to trudną do późniejszego wytropienia przez odpowiednie
    służby, bo przecież nie byłoby materiału wybuchowego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam