    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: kabelkologia
    Date: Mon, 27 Feb 2017 21:07:05 +0100
    <o8uc3t$a8m$1@node2.news.atman.pl> <o8usjo$80t$1@node1.news.atman.pl>
    <o8uvcs$anr$1@node1.news.atman.pl> <o8v3ve$fbj$1@node1.news.atman.pl>
    <o8v527$3c6$1@node2.news.atman.pl>
    <58b3f681$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <o91so8$p6v$1@node2.news.atman.pl>
    <58b47f6f$0$663$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2017-02-27 20:35, J.F. wrote:
    > W srodku 18650, jakiej pojemnosci to nie napisali/schowali, ale IMO 2Ah
    > to nic dziwnego.
    > Moze zmierze ile ma naprawde ... mierzyles pojemnosc ogniwa, czy na
    > wyjsciu 5V ?

    Pojemnośc ogniwa, czasem przeliczaną na 5V przy zalożeniu 100%
    sprawności żeby choć tak uzasadnić. Zarowno ładowania jak i
    rozładowania. Mam skalibrowanego Imax B6 a czasami używam też własnej
    samoróbki która ładnie całkuje podczas rozładowania, ale pokazuja
    identycznie z rożnicą może 1% (i to bardziej z powodu określenia granicy
    odcięcia). Co ciekawe 18650 Philipsy i Sony które miałem (nowe i
    oryginalne) mają pojemnośc większą od zdeklarowanej.

    > Bo tu jest takie drobne naciaganie - kupuje czlowiek powerbank 5V 2Ah,
    > to sie spodziewa, ze moze z tych 5V 2A przez godzine ciagnac.
    > No powiedzmy 0.5A przez 4h.

    Nie, ja wiem co mówie. Jestem w stanie pojąć że kombinatorki podają
    pojemnośc ogniw bo mają nizsze napięcie. Ale nawet ona się nie zgadza.
    Ba, nawet pomiar energii wciskanej do środka przez 5V sie nie zgadza.
    Nic się nie zgadza. Nie ma miejsca z któregą ta liczbe da się wyssać.

    > Tymczasem te 2Ah to pojemnosc ogniwa w srodku, o napieciu 4.2-3.3V ... w
    > sumie, to nie takie drobne to naciaganie :-)

    To jest ogromne naciąganie, ale jak mówie to nie o to chodzi. Chodzi o
    to że *nawet* z tym naciąganiem nie masz parametrów ktore sa opisane na
    obudowie. I bywa że sprzedają to firmy ktore podobno "tworzą markę". Ja
    rozumiem jeszcze chińskie, niepodpisane badziewie z koszta w Netto.

    > A co tam walczyc - nie ma deklarowanej pojemnosci, panienka powie, ze
    > odesle do serwisu :-)

    Dlatego:
    a) kupuje sie łatwo rozbieralnego powerbanka na 18650
    b) rozbiera i wyrzuca ogniwa
    c) wkłada ogniwa po 25zł/sztuka o maksymalnej pojemności, Philipsa np.

    O dziwo przetwornice nawet w najtańszych nie są takie bardzo złe. A
    efekt jest taki że mam PB najlepszy jaki mozna przy tej masie.

    > A jak sie ma do fabrycznych ?

    Zupełnie inaczej, fabryczne mają zaniżone pojemności. Powiedzmy że z
    baterii 2400mAh mozna wyjąc 2500mAh. Przy czym zaznaczam, że jest tutaj
    pułapka w postaci pytania "a czy przy stałym prądzie, mocy czy [tu
    wpisać cokolwiek]". Więc pomiar jest ogólnie trudny do oceny bo i nie
    sposób znaleźc dokumentacje do firmowych baterii.

    > Bo kiedys taka moda - fabryka dala np 800mAh, a Chinczyk bez kozery
    > napisze 1000, 1200, 1500, 2000, 3000, 4000 ...
    > Teraz juz takiej przebitki na allegro nie widze - raczej nie napisza
    > wiecej niz 1000.

    Że niby jak? Na allegro roi się od baterii 9900mAh.

    http://allegro.pl/listing?string=9900mAh&bmatch=base
    -relevance-floki-5-nga-ele-1-3-0222

    Ciekawe że nie dali jednak rady tych 100mAh dorzucić. Pech.

    Sam mam kilka takich, kupionych na ali, do latarek i innych zabawek.
    Pojemności różne, od 400mAh do nawet ponad 1500mAh. Ale raczej niżej.

    > Ale jest tez masa fabrycznie nowych.

    Do telefonu mającego 6 lat "fabrycznie nowa" może okazać się wyładowana
    do 0. Da się ją czasem obudzić, ale pojemności nie będzie a czasem
    pojawi się spore samorozładowanie.

    > Ciekawostka dla mnie to karty pamieci/pendrive oszukane.
    > Ze tam Chinczyk oszukal to nie dziwne.
    > Ale ze Polak na Allegro to sprzedaje, sprzedaje, troche negatywow
    > zbiera, ale pozytywow ma znacznie wiecej ... ludzie nie umieja
    > sprawdzic, czy moze faktycznie 90% ma duza pojemnosc ? :-)

    "Tak opisał producent". Miałem w rekach co najmniej kilka takich kart i
    pendrive kupowanych przez znajomych. Zazwyczaj widać ze szlifują
    pojemność i robią nowy nadruk, ale te nowsze są znakomicie podrobione.
    Allegrowicze nie przyjmują zwrotów pod róznymi pretekstami, jeden
    wyjątkowo bezczelny miał adres do zwrotów w Izraelu. Konto mu zamkneli,
    ale idę o zakład że dalej sprzedaje.

    > Ale mowa byla o dlugosci.

    Była tez mowa o ładowarkach.

    > Kupujesz 1m i dostajesz 80cm ? Byle cos urwac ?

    A pytaj misiów co sprzedają rzeczy po 1zł. Jak z tego żyć i co trzeba
    robić żeby się opłacalo?

    > Ale co ogranicza - ladowarka, czy kabelek ?

    Kupuje ladowarkę opisaną jako "Super mocna 3A". Podpinam obciązenie i
    powyżej 0.5A leci w dół, przy 0.6A spada na pysk. Otwieram do środka a
    tu scalak z nominalnym prądem 0.5A. Ba, ja jeszcze nie trafiłem, ale
    kolega trafił na taką z ... rezystorem. Samochodową. W stanie jałowym
    12V. Podobno dedykowana do nawigacji.

    > No wiesz, jak sprzedajesz setki artykulow fabrycznie zapakowanych, to w
    > zasadzie nie wiesz.

    Tak, wiem że nie wiem. Dziwnym trafem takiego własnie chłamu jest
    najwięcej w dziale GSM. "Sprzedaje żarówkę, nie mam jak sprawdzić" stało
    się obecnie motto super sprzedawców gsm.

    > Bywa.
    > Ale w tekscie tez zle opisany ?

    W takście nie opisany. Najczesciej coś w rodzaju "sprzedam telefon, mało
    używany, lekkie obtarcie w narożniku". Właśnie o to chodzi. Nie każdy
    otworzy googla i poszuka specyfikacji.