    From: "Sempiterna" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: kiedy wyłączą NMT ?
    Date: Sat, 4 Jul 2009 01:04:09 +0200

    Użytkownik "qwer" <q...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:h2lvsu$4oi$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Znajdzie się takie miejsca w Tatrach i pewnie w Bieszczadach (ale
    > areoplany i areostaty czują się tam wyśmienicie ;-) ).

    Nie licząc tropo, sporadycznej, superrefrakcji... etc... Teraz sezon ku
    temu, bo fronty szaleją... (31 lipca 1995 wieczorem gadałem małą mocą ze
    schroniskiem na Śnieżce (QRB 407 km), 145.500 OIDP, mocą ok. 1.5W na ANT
    dookólnej, a potem ok. pół godziny z Zieloną górą, chyba 145.400, QRB
    380 km) Zatem nie liczylbym na całkowity brak możliwości połączenia.

    > Do schronisk w Dolinie Chochołowskiej i Pięciu Stawów z trudem dociera
    > łączność po starych rozpadających się RSŁA i biedna &tp nie ma czym
    > tego zastąpić.

    Jakby chciała, to by mogła. TP to prawie Oranżada... a jakoś Wielka
    Trójca (Ajdija aka Ełyncz, Płas, end Noł-Noł) potrafiła się dogadać w
    Metrze Warszawskim... ale tam mieli chyba alternatywę - wszystko albo
    nic... Stąd P4 nie ma, bo wówczas jeszcze nie działał. Może na tej
    zasadzie by posterować? Bo coś mi się Plus obija po pamięci w tamtych
    okolicach... Ale nie chcę kłamać... zaś na NMT aż mnie kusi wziąć jakąś
    Yagę wieloelementową, na tym pojechać... Ale to tak prywatnie... Zaś TP,
    to prędzej by pewnie łapy dała sobie obciąć, niż by się z konkurencją
    dogadała...