  • 21. Data: 2010-08-23 15:08:40
    Temat: Re: kolejny problem z Canon 7D
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    > 10 razy na sekundę lustro klapie i nie przeszkadza w oglądaniu? :)

    Nie. :)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 22. Data: 2010-08-23 15:10:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Papiernik" 4c728312$0$21007$6...@n...neostrada.pl

    > I co? Cudownie przeostrza potrzebujac na to mniej czasu niz pozostale
    > aparaty tak, zeby w zadnej sytuacji nie zwolnic? :) Bo to, ze jest
    > jeszcze bardziej szybkostrzelny, to wiem.

    Szybkość ostrzenia zależy od wielu rzeczy: kontrastu fotografowanego obiektu,
    szybkości obiektywu (ciężkie soczewki trudniej przestawić niż lekkie,
    a amatorskie mają ostrzenie ciężkich, przednich), odległości aktualnie
    nastawionej płaszczyzny ostrości do/od potrzebnej, jasności czy faktury
    fotografowanego obiektu, wspomagania ostrzenia lampą...

    I jestem pewny tego, że zazwyczaj nie można naostrzyć w czasie 1/10 sekundy. :)
    (ale można lekko doostrzyć, czyli śledzenie poruszającego się obiektu jest
    czasami możliwe)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2010-08-23 15:12:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Papiernik" 4c728ef8$0$22816$6...@n...neostrada.pl

    > Nie. :)

    Mnie przeszkadza 3/s -- wyłączam patrzenie w czasie klapania lustra, aby nie głupieć.
    :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2010-08-23 19:40:54
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:i4u06m$3of$1@inews.gazeta.pl...

    > "Agent" i4tdal$op0$...@n...onet.pl

    > Twoim zdaniem możliwe jest, że FF/BF ujawnia się dopiero
    > na kolejnych zdjęciach serii, a na pierwszym -- nie? :)

    Pytający nie mówił nic o pierwszym zdjęciu ostrym tylko o 50% nieostrych. W
    pewnych warunkch jest to możliwe o czym napewno też wiesz i nie muszę tego
    tłumaczyć dlaczego.

  • 25. Data: 2010-08-23 19:45:06
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:i4u356$e75$1@inews.gazeta.pl...

    > "Mateusz Papiernik" 4c728ef8$0$22816$6...@n...neostrada.pl

    > Mnie przeszkadza 3/s -- wyłączam patrzenie w czasie klapania lustra, aby
    > nie głupieć. :)

    Jednemu przeszkadza a innemu nie a nikt nie bierze pod uwagę czasu. Jak
    zrobisz 3 klatki na sekunde to moze to przeszkadzac przy czasie 1/3 a nie
    przeszkadzac przy czasie 1/200.

  • 26. Data: 2010-08-23 20:58:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Agent" i4uj43$67h$...@n...onet.pl

    > Jednemu przeszkadza a innemu nie a nikt nie bierze pod uwagę czasu. Jak zrobisz 3
    klatki na sekunde to moze to przeszkadzac przy
    > czasie 1/3 a nie przeszkadzac przy czasie 1/200.

    Dla mnie przeszkadza przy każdym czasie, ale rzadko wchodzę powyżej
    1/100 s -- zwykle mam długą ogniskową, więc wydłużanie czasu daje
    smutne efekty. Niby IS ma pomagać, ale jakoś jego pomoc widzę
    jedyne na matówce. :) OS Sigmy jest lepszy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2010-08-23 21:02:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Agent" i4uis6$5g3$...@n...onet.pl

    > Pytający nie mówił nic o pierwszym zdjęciu ostrym tylko o 50% nieostrych. W pewnych
    warunkch jest to możliwe o czym napewno też
    > wiesz i nie muszę tego tłumaczyć dlaczego.

    OK -- najwyraźniej źle zrozumiałem wypowiedź z postu:

    "rabin" d...@t...goog
    legroups.com

    Jedne ostre inne nie.

    Istotnie nie ma mowy o tym, że pierwsze z serii jest ostre a kolejne nie,
    ale że część zdjęć seryjnych ma dobrze ustawioną ostrość a część źle.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2010-08-24 08:55:16
    Od: rabin <t...@g...com>

    > moze pora w koncu przeczytac instrukcje aparatu..........
    > RTFM!

    sprawa nie tylko dotyczy zdjęć seryjnych ale i pojedynczych.
    Mam wrażenie że niby automat AF działa ale nieprecyzyjnie i
    przypadkowo.
    Może jest jakiś poprawiony soft do tej puszki, w którym poprawiono
    właśnie działanie AF ?

    rabi

  • 29. Data: 2010-08-27 21:21:46
    Od: rabin <t...@g...com>

    a oto i zdjęcie jedno z wielu
    patrząc na nie mam pytanie,
    na co ostrość nastawił automat.Dodam że tu był nastawiony pomiar
    wielopunktowy.

    http://picasaweb.google.pl/tomasz.rabczuk/CanonD7#

  • 30. Data: 2010-08-27 21:30:24
    Od: rabin <t...@g...com>

    i jeszcze tu:
    http://picasaweb.google.pl/tomasz.rabczuk/CanonD7#55
    10205047912824482

    co na tym zdjęciu jest ostre bo ja nie widzę

    pozdr
    rabi