    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: który model Vana z przedstawionych
    Date: Fri, 23 Nov 2012 11:36:36 +0100

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    com...

    > Wymiary zewnętrzne (zafira do 2006-zafira od 2006-galaxy do
    > 2006-galaxy od 2006)

    > Długość 4317-4467 - 4641-4820
    > Szerokość 1742-1801 - 1810-1854
    > Wysokość 1630-1645 - 1730-1723

    > hmmm, czy aż "nieakceptowalnie duży"?

    Niestety :-(
    Dla kobiety 36 cm różnicy w długości to przepaść jeśli chodzi o parkowanie
    równoległe w mieście.

    Tak, wiem, mogę zmienić żonę :-) Wcześniej jeździła autkiem klasy B, więc
    przesiadka na Zafirę to duży krok na przód. Może, przy następnej zmianie
    auta Galaxy będzie już akceptowalne.

    > BTW: Sharan/Galaxy/Alhambra w porównaniu do opla vectry (też z 2006):
    > od sedana dłuższe o 4,5cm, a od kombi krótsze o 20cm...

    > a to ciekawe, bo galaxy i alhambra to są praktycznie te same auta
    > (różnią je detale typu kształt świateł, znaczki firmowe, kolory
    > tapicerki)

    Tak było kiedyś. Obecne Galaxy to zupełnie inne auto.

    > faktycznie, w drugim rzędzie siedzi się dość wysoko, ale w zamian
    > dostaje się AFAIR ponad 2m płaskiej podłogi po wyjęciu siedzeń

    Tego nie sprawdzałem

    > moja alhambra auto waży 1724kg i ma silnik 130KM, czyli KM/t mniej
    > więcej tyle ile ma kompakt z silnikiem 90KM. IMHO spokojnie daje radę.

    Dać radę, daje, ale przy wyprzedzaniu tira lepiej mieć jakiś zapas. Dla mnie
    optimum to okolice 1 KM / 10 kg

    Zafira ma 140 KM przy 1,5 T i jest znośnie.

    Pozdrawiam
    Ergie