  • 1. Data: 2009-02-04 12:32:24
    Temat: ladowarka do pakietu lijon 15v (
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    witam,
    w ramach planow budowy latarki planuje zastosowac pakiet z ogniw lijon 3 x 4
    ogniwa, napiecie ok 15V.
    Do tej pory, ladowalem pakiety nimh ladowarka do pakietow modelarskich :
    graupner ultramat, niestety do lijon laduje max 4 ogniwa ( nimh do 14
    ogniw).
    Czy moze byc tak, ze podane 4 ogniwa sa ad napiecia a jesli beda 3 sekcje po
    4 aku ( napiecie pakietu 14,8V ) to i tak bedzie mozna ja ladowac tyle ze
    wolniej, bo bedzie duza pojemnosc pakietu? Pakiet bedzie z wbudowana
    elektronika zbaezpieczajaca, na wyjsciu tylko koncowe przylacze,bananser w
    srodku?
    Moze ktos sie orientuje gdzie kupic ladowarke do takiego pakietu, jesli ta
    nie da rady??
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-02-04 21:49:48
    Temat: Re: ladowarka do pakietu lijon 15v (
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Michał pisze:

    > w ramach planow budowy latarki planuje zastosowac pakiet z ogniw lijon 3 x 4
    > ogniwa, napiecie ok 15V.
    [...]
    > Moze ktos sie orientuje gdzie kupic ladowarke do takiego pakietu, jesli ta
    > nie da rady??

    Taka by pewnie wystarczyła:
    http://www.allegro.pl/item543827112_cm_pelikan_shark
    _10_v2_0.html
    http://www.allegro.pl/item544896998_rcm_pelikan_shar
    k_10_v2_0.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-02-04 23:27:33
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    Micha? wrote:

> [...]
    > Do tej pory, ladowalem pakiety nimh ladowarka do pakietow modelarskich :
    > graupner ultramat, niestety do lijon laduje max 4 ogniwa ( nimh do 14

    Nie napisales, ktory to Ultramat i jaka jest pojemnosc oraz dopuszczalny
    prad ladowania jednego ogniwa, ale generalnie rzecz biorac ladowarka, ktora
    masz wystarczy. Okreslenie ilosci ladowanych ogniw odnosi sie do polaczenia
    szeregowego - tu masz 4 szeregowo, więc bedzie OK. Pewnym problemem jest
    laczenie az 3 ogniw rownolegle - jesli egzemplarze beda sie od siebie mocno
    roznic, to rozplyw pradu ladowania na poszczegolne ogniwa bedzie
    nierownomierny i ktores z nich (to o najmniejszej rezystancji i najwiekszej
    pojemnosci) moze dostac za duzy prad, jesli calosc bedziesz ladowal pradem
    np. 3x wiekszym od dopuszczalnego dla 1 ogniwa liczac na to, ze rozplynie
    sie rownomiernie. Ja bym nie przekraczal pradu 1.2 do 1.5 raza wiekszego
    godzac sie z wolniejszym ladowaniem.

    Balancer jest oczywiscie niezbedny, ale skoro piszesz, ze jest w pakiecie...

    --
    pozdrawiam,
    Lukasz Spychalski

  • 4. Data: 2009-02-05 06:14:55
    Od: "Michał" <n...@...pl>

> [...]

    szeregowego - tu masz 4 szeregowo, więc bedzie OK.

    Balancer jest oczywiscie niezbedny, ale skoro piszesz, ze jest w pakiecie...

    Witaj,
    dzieki za informacje, pakiet chce zamowic gotowy w wamtechniku, na ogniwach
    przemyslowych, wiec mam nadzieje,ze zmontuja to w miare przyzwoicie:)
    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2009-02-05 12:24:44
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 4, 1:32 pm, "Michał" <n...@...pl> wrote:

    > Czy moze byc tak, ze podane 4 ogniwa sa ad napiecia

    tak.

    Laduj 1/3C pakietu, czyli 1C ogniwa maksymalnie, jesli chcesz miec
    dlugowieczny pakiet.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 6. Data: 2009-02-05 13:05:13
    Od: "Michał" <n...@...pl>

    > Czy moze byc tak, ze podane 4 ogniwa sa ad napiecia

    tak.

    Laduj 1/3C pakietu, czyli 1C ogniwa maksymalnie, jesli chcesz miec
    dlugowieczny pakiet.

    nie zalezy mi na szybkim ladowaniu, pare godzin wystarczy, dzieki za
    informacje,
    pozdrawiam
    michal