  • 21. Data: 2010-02-28 16:19:45
    Temat: Re: ładowarka z Lidla
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik d530 napisał:
    > Witam i proszę o opinię nt. ładowarki : http://www.tinyurl.pl/?j5fMaB2h

    Cześć!
    Nie mam tej ładowarki ale brałem ją kiedyś pod uwagę, wiec podzielę się
    swoimi ustaleniami. Typ KH 980. Nie ma możliwości sterowania prądem
    ładowania. Najpopularniejsze AA (paluszki) są ładowane prądem 1A. To
    sporo i mocno się grzeją, o czym nawet piszą w instrukcji. Ma funkcję
    rozładowania, co jest wskazane do wykonania co pewien czas. Nie wiem jak
    to wywołać, prawdopodobnie sama sprawdza stan naładowania i gdy niewiele
    brakuje do pełna, to od razu ładuje. Jeżeli akumulator jest rozładowany,
    to sama dokańcza i dopiero zaczyna ładowanie. Cytat z instrukcji:
    "Akumulatory zostaną rozładowane na czas maks. 10 min. (funkcja
    odświeżenia)"
    Ile to prądu i czy rozładowuje do właściwego napięcia - tego nie wiem.
    Posiada kontrolę ładowania oddzielnie dla każdego kanału "minusm delta U".
    Kupiłem inną, bardziej zaawansowaną, ponieważ nie wierzę w dobre
    traktowanie akumulatorów takim prądem.
    Niech by tam chociaż był przełącznik ładowania małym i dużym prądem i
    ręczne wymuszanie rozładowania, tylko co oznacza rozładowanie
    maksymalnie przez 10 minut?
    Maciek

  • 22. Data: 2010-02-28 16:25:01
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    PeJot pisze:

    > Więc nie ma się co zastanawiać.

    > Moja suwmarka z Lidla kantuje o 2 setki. Zegar z lidla też mam, DCF. Raz
    > na kilka lat potrafi nas obudzić o 3 nad ranem zamiast jak zwykle o 7.
    > Podobny zegar z biednej_ronki takich głupot nie robi.

    Jeszcze: pogodynka z Lidla "gubi" zewnętrzny czujnik, sprawdzone na
    kilku egzemplarzach. Po leżakowaniu czujnika zewnętrznego w domu przez
    kilka miesięcy, na razie wszystko działa OK.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2010-02-28 16:30:23
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 17:19:45 +0100, Maciek <m...@p...com> napisał:

> [...]
    > Niech by tam chociaż był przełącznik ładowania małym i dużym prądem i
    > ręczne wymuszanie rozładowania, tylko co oznacza rozładowanie
    to rozladowanie jest zle zrobione, podobnie jak za wysoki prad dla 6f22 (60mA).
    Nad 1A dla paluszkow mozna dywagowac, ta ladowarka jest moim zdaniem
    oplacalna za ta cene, ale cudow nie nalezy sie spodziewac. Jakosc wykonania jest
    w porzadku i co najwazniejsze kanaly ladowania sa oddzielne (w mw9168 ktora
    laduje paluszki 800mA jak sie wlozy 4 to ladowarka decyduje o koncu ladowania
    na podstawie sumy napiec z tych 4 ogniw).

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 24. Data: 2010-02-28 16:36:48
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Nex@pl pisze:

    > A możesz podać model tej ładowarki?
    BC700, i polecam każdemu
    ToMasz

  • 25. Data: 2010-02-28 17:33:26
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Maciek wrote:
    > to wywołać, prawdopodobnie sama sprawdza stan naładowania i gdy niewiele
    > brakuje do pełna, to od razu ładuje. Jeżeli akumulator jest rozładowany,
    > to sama dokańcza i dopiero zaczyna ładowanie.

    Ta jak piszesz. Moja mama uzywa tej ladowarki i nie narzeka, sam
    ladowaniem nia pare razy Eneloopy i nie zauwazylem by cokolwiek bylo nie
    tak. Nie rozbieralem jej, wiec nie wiem, co siedzi w srodku, ale zzewnatrz
    robi dobre wrazenie i wyglada bardzo solidnie.

    BC-700 uzywam od lat i mam wrazenie, ze z biegiem lat pojawily sie
    problemy z okreslaniem stanu naladowania ogniw. Poza tym pare razy mi sie
    zawiesila (na szczescie juz po naladowaniu - nie pokazywala FULL, ale tez
    nie karmila ogniw duzym pradem).

    --
    KILu

  • 26. Data: 2010-02-28 18:26:06
    Temat: Re: ladowarka z Lidla
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    J.F. wrote:

    > Tylko ze on nie robi - Handelgeselschaft.
    > I zaloze sie ze na ladowarce gdzies pisze "made in China".

    Tak jak na kazdym innym sprzecie wkolo.

    > A to mnie troche zastanawia .. to ile ten Lidl zamawia ?
    >
    > Sytuacja jest smieszna jak w komunie - towar rzucili, biegnij do
    > sklepu :-) Efekt marketingowy jasny, ale jaka partie oni moga zamowic,
    > zeby to sie oplacalo ? 100 tys na Europe sie rozejdzie w jeden dzien ?

    To jak sie rozchodzi zalezy od sklepu. W tych gdzie wiecej ludzi mieszka
    wkolo niektore chodliwe rzeczy schodza przed poludniem w dniu "rzucenia"
    W innych mozna dostac i pozniej a na allegro w tym samym dniu drozsze o te
    kilka dych. Opisuje to na podstawie wlasnego doswiadczenai z ladowarka do
    akumulatora samochodowego.

    Tmek

  • 27. Data: 2010-02-28 21:06:05
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik yorgus napisał:
    > Nad 1A dla paluszkow mozna dywagowac, ta ladowarka jest moim zdaniem
    > oplacalna za ta cene, ale cudow nie nalezy sie spodziewac.

    Jakość wykonania tak na oko jest dobra ale 1A mi się nie podobał. Mały,
    głupi przełącznik bardzo by pomógł. Powiedzmy że nowoczesne akumulatorki
    potrafią lepiej wytrzymywać duże prądy ładowania, niż stare ale mimo
    wszystko wolę ładować mniejszym prądem. Lepiej nie oznacza, że to jest
    dla nich najlepsze. Nikt mi nie wmówi, że 70 stopni elektrolitu przez 2
    godziny jest mniej szkodliwe, niż ledwie wyczuwalny wzrost temperatury
    przez 12. A co zrobić latem? Mam czas, ładują się przez noc. Eneloopy
    trzymają energię przez długi czas i nie zaskakują po paru tygodniach (w
    nagłej potrzebie) koniecznością błyskawicznego doładowania.
    Maciek

  • 28. Data: 2010-02-28 21:09:43
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik KILu napisał:
> [...]
    > sie zawiesila (na szczescie juz po naladowaniu - nie pokazywala FULL,
    > ale tez nie karmila ogniw duzym pradem).

    Tak z ciekawości bym rozebrał, pooglądał przez lupę i ewentualnie
    przelutował podejrzane luty. Może też mieć znaczenie kurz, wilgoć, czyli
    czyszczenie, przemycie płytki spirytusem. Sprawdź również napięcie na
    zasilaczu pod obciążeniem.
    Maciek

  • 29. Data: 2010-03-01 16:43:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tmek" <g...@o...pl> napisał w

    > Tak jak na kazdym innym sprzecie wkolo.

    Ale pisac ze "robi ten producent" i "nie ma chinskiej sieczki" to
    chyba przesada w takim przypadku ? :-)

> [...]
    > dniu "rzucenia"
    > W innych mozna dostac i pozniej a na allegro w tym samym dniu

    No ale wielkosc partii nadal mnie zastanawia.
    Formy do wtryskarek dosc drogie sa.

    J.

  • 30. Data: 2010-03-01 21:24:42
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "d530" <d...@p...com> wrote in message
    > Witam i proszę o opinię nt. ładowarki : http://www.tinyurl.pl/?j5fMaB2h
    >
    > Czy to dobry zakup, czy też szukać lepszej ?

    Dziękuję kolegom, którzy wnieśli rzeczowe uwagi nt. tej ładowarki.
    Cena nie jest wygórowana, mam obiekt do przetestowania i pomierzenia
    parametrów ładowania.