  • Data: 2010-02-26 16:33:19
    Temat: Re: [lekki OT] Co (i kiedy) się stało z "Młodym Technikiem"?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-26 12:19, William Bonawentura pisze:

    > Tak samo mógłbyś zapytać czemu państwo nie rozwija już umiejętności
    > strzeleckich. Po co nam umiejętność budowy radiostacji, jeśli ludzie nie
    > potrafią posługiwać się bronia.

    To jest sprawa dość mocno związana z tym, o czym pisałem. Nie
    wspomniałem o tym tylko dlatego, że to już trochę za daleko od tematyki
    grupy. ;) Generalnie jestem zwolennikiem liberalnych przepisów co do
    kwestii posiadania broni palnej, o czym na Usenecie wspominałem już
    wielokrotnie.

    Problem z dzisiejszą młodzieżą jest taki, że zapewne wydaje im się, iż o
    broni wiedzą wszystko. Bo naoglądali się filmów i grają w gry
    komputerowe. W praktyce może być o wiele gorzej i pewnie niejednego
    rozłoży na łopatki taki banał jak odbezpieczenie pistoletu, wymiana albo
    napełnienie magazynka. ;) Sam pamiętam licealną wycieczkę na strzelnicę,
    jakieś sześć czy siedem lat temu. Instruktor podał nienaładowaną broń
    celem sprawdzenia czy potrafimy ją prawidłowo trzymać. Potem spędził
    kolejnych pięć czy dziesięć minut na tłumaczeniu paru osobom, dlaczego
    cofający się zamek nie powinien natrafić na ich kciuk. ;)

    Kolejna sprawa to celowanie - w prawdziwym świecie nie ma "krzyżyka". :)
    Tutaj żadna teoria nie pomoże - praktyka, praktyka i jeszcze raz
    praktyka. Tyle tylko, że dzisiaj społeczeństwo odczuwa jakąś dziwną
    fobię przed bronią, zapominając, że to człowiek zabija. Tak samo gdy
    pojawia się jakiś psychopata z wiatrówką równocześnie rodzi się pomoc
    ograniczenia dostępności. Podobnie było z kwestią kijów baseballowych.
    Należy sobie jednak odpowiedzieć na ważniejsze pytanie: KTO i DLACZEGO
    zabił, zanim zapytamy CZYM to zrobił.
    W takich warunkach nie ma co liczyć na promowanie strzelectwa (może poza
    jedną wycieczką na strzelnicę w LO).