  • Data: 2010-02-27 18:20:31
    Temat: Re: [lekki OT] Co (i kiedy) się stało z "Młodym Technikiem"?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

    > O takiej jednej kości to mi się zamarzyło jak w 1982 roku
    > otwarłem ZX81. I do dzisiaj tak mi się marzy. Jeszcze
    > bym chciał żeby cała komunikacja ze światem zewnętrznym
    > była szeregowa...

    Tam były cztery kości -- CPU, ROM, RAM i Cała Reszta (w jednej kości).
    Dwa chrabąszcze po 80 końcówek, dwa po 40. Marzenia o tyle się spełniły,
    że dzisiaj podobne układy są już w jednej strukturze. Tyle że mało kto
    potrzebuje podobnego komputera.

    Teraz na płycie głównej może być podobna liczba dużych kości, ale skoro
    procesor ma kilkaset wyprowadzeń, to ścieżki zajmują większość miejsca na
    płytce. Ale gdyby z procesorem był RAM, procesor graficzny i pomniejsze
    fistaszki w rodzaju układ dźwiękowego, to co więcej potrzeba ponad
    komunikację przez szeregowe USB, DVI czy coś w tym rodzaju? Zdaje się,
    że nowy Intel Atom już ma (ma mieć) wbudowaną grafikę, więc idzie to
    w dobrym kierunku. Następny powinien być RAM (nie, nie potrzebuję
    dokładać po zakupie komputera). A jak już znajdzie się tam dysk flash,
    to można zacząć pisać artykuł do Młodego Technika (z rysunkiem płytki
    do samodzielnego sporządzenia techniką termotransferu) "Zrób sobie
    własnego peceta".

    --
    Jarek