  • 51. Data: 2015-04-04 11:21:48
    Temat: Re: letnie opony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nieprawda.
    > Nowe całoroczne lepiej trzymają niż zimówki na trzeci sezon, również
    > zimą. To samo dotyczy podjechanych letnich, zwłaszcza w deszczu.
    > Nie trzeba więc aż 5 lat.

    Jak juz pisałem kilka razy - zalzy jak kto jezdzi.
    Przy mojej jezdzie niespecjalnie jestem w stanie wyczuc roznice.
    Wyczułem ja ostatnio porównując nowe zimowe bieznikowane ze starymizimowymi
    good yearami.

    > 80 rocznie, albo musisz kupić dodatkowe felgi.

    Oczywiście zakładając posiadanie dodatkowych felg. :)
    Oczywiscie liczac rocznie zmiana kol to 40zł bo trzeba dwukrotnie.

  • 52. Data: 2015-04-04 11:21:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > To już lepsze nawet tańsze uniwersalne, oczywiście nie chińskie.

    Mowisz ze te chinskie kiepskie?
    Na czym jezdziłes?
    W zimie zastanawiałem sie czy kupic chinskie czy bieznikowane i
    zdecydowałem się na te drugie, wiec z chinskimi nie miałem jeszcze do
    czynienia.

    > Nie ma gorszego szajsu niż bieżnikowane.

    Na szczescie wszyscy ktorzy w ostatnich latach przetestowali to rozwiazanie
    empirycznie - mówią dokładnie coś innego.

  • 53. Data: 2015-04-04 11:37:53
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 4 Apr 2015 09:00:34 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > To jakas w miare nowa historia?

    Tak, z tego tygodnia.
    Ale opony nie wiem ile miały, kupiłem z autem bodajże w listopadzie
    zeszłego roku (od wtedy przejechane jakieś 12.000 km).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 54. Data: 2015-04-04 11:40:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 4 Apr 2015 11:03:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Faktycznie MadMan jesteś - 120 nie przekraczać na autostradzie...

    Nie ma sensu, zysk czasowy rzędu 5 minut.

    > ?

    Pod spodem miało być - w sensie pod bieżnikiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 55. Data: 2015-04-04 11:41:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale ceny nie podniosles ... czysta strata znaczy sie :-)

    Brak umiejetnosci negocjacji... :)

  • 56. Data: 2015-04-04 11:42:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Apr 2015 13:19:41 -0500, A.L. napisał(a):
    > Czy moze mi ktos naukowo objasnic po ch... w Polse/Europie uzywa sie
    > innych opon na lato a innych na zime? Pytam, bo w Ameryce nikt o takim
    > wynalazku nie slyszal, poza tymi kroryz mieszkaja w dzikicj zakatkach
    > stanu Coloradu czy Utah. Uzywa sie opon wielosezonowych

    Dlaczego, to jest dobre pytanie - tzn dlaczego Europejczykom udalo sie
    wmowic ze im sa potrzebne dwa rodzaje, a Amerykanom sie nie udalo.

    Moze dlatego ze USA lezy ponizej 49 rownoleznika, a Polska powyzej ?

    Obiektywnie trzeba przyznac, ze niektore europejskie opony letnie sa
    na sniegu tak slabe, ze klient po pierwszym sniegu juz wie, ze na zime
    kupuje sie opony zimowe. O ile jeszcze ma do czego kupic - ale to mu
    tym bardziej w pamieci utkwi :-)

    Moze to kwestia systemu sadowego ? W Ameryce pewnie producent musialby
    pare milionow wyplacic :-)
    A moze kwestia pragmatyki - jak klienci zobacza opone z wielkim
    czerwonym napisem "nie uzywac w zimie", to jej po prostu nie kupia ?

    Ale widze roznice - coraz wiecej producentow w Europie oferuje opony
    AllSeason. A i w USA moze sie przebija - choc watpie aby na Florydzie,
    Texasie czy Kaliforni :-)

    J.

  • 57. Data: 2015-04-04 11:45:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Apr 2015 19:03:10 +0200, janusz_k napisał(a):
> [...]
    p?pkamnum=217
    p?pkamnum=1686

    > W górach byś na nich nie pojezdził,

    Jezdzilem. Nowe Navigatory radza sobie bardzo dobrze.
    Po roku ... mam watpliwosci.

    > ja mam taką górę że w zimówkach mam
    > problem wyjechać jak się dobrze nie rozpędzę.

    Czyli masz gorke ekstremalna i powinienes zainwestowac w
    szybko-lancuchy lub odsniezarke, albo w petycje wsrod mieszkancow :-)

    J.

  • 58. Data: 2015-04-04 12:16:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    Saturday, April 4, 2015, 11:40:00 AM, you wrote:

    > Nie ma sensu, zysk czasowy rzędu 5 minut.

    Że co? Chyba, że Ty po 30km tej autostrady zaliczasz.
    Problem w tym, że jadąc z taką prędkością zagrożenie stwarzasz. Za
    szybko na prawy pas, za wolno na lewy pas.

    A już myślałem, że pod jakąś plamą :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 59. Data: 2015-04-04 13:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Że co? Chyba, że Ty po 30km tej autostrady zaliczasz.
    > Problem w tym, że jadąc z taką prędkością zagrożenie stwarzasz. Za
    > szybko na prawy pas, za wolno na lewy pas.

    Rozumiem, ze taka predkosc moze byc niekomfortowa dla zapierdalaczy
    lewopasowych (bez znaczenia negatywnego) ale zeby akurat taka predkosc
    stwarzała zagrozenie to juz mały ROTFL.
    No chyba ze odczytujesz zdanie "jezdze z predkoscia 120" jako zdanie
    "jezdze z predkoscia 120, i od wjazdu do zjazdu nigdy tej predkosci nie
    zmieniam" to wtedy rzeczywiscie mogłoby to być niebezpieczne...

  • 60. Data: 2015-04-04 13:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MadMan m...@n...wp.pl ...

    > Tak, z tego tygodnia.
    > Ale opony nie wiem ile miały, kupiłem z autem bodajże w listopadzie
    > zeszłego roku (od wtedy przejechane jakieś 12.000 km).

    No to to jest pytanie podstawowe.
    Bo moze hisotira nowa ale opony przedpotopowe?

    W kazdym razie wiek opony bieznikowanej mozesz liczyc jak data produkcji +
    maks 3 lata - na starszych nie leją.