    From: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: liczby dużej (nie dowolnej) precyzji
    Date: Sat, 4 Jul 2009 16:36:43 +0000 (UTC)

    > Czy Kilega naprzwde uwierzyl ze program z macierzami 5 na 5 zajmie
    > mniej czasu niz program z maczierzami N na N?

    Zależy. W czasach Pentium 100MHz i starszych kompilatorów dokładnie
    tak było. Ręczne rozwinięcie pętli przyspieszało program liniowo
    nawet 3 razy. Szczególnie gdy to były macierze małe, np. 4x4 do grafiki 3D.
    Dziś nie zauważam szczególnej różnicy. Nie wiem czy kompilator lepiej
    optymalizuje, czy procesor lepiej wykonuje kod.

    > Reprezentacja liczb nei zmieni sie - czy to bedzie 10 cyfr czy 100, w
    > zaiwazku z tym wydajnosc programu nie ma nic wspolnego z
    > ograniczeniami a'priori.

    > Poza tym, nei ma zadnej "specjalnej reprezentacji licb do 40 cyfr"

    Hmmm... Nie chodzi o reprezentację która zmniejszy złożoność obliczeniową.
    Raczej chodzi o tzw wyuzdanie kodu które przyspieszy liniowo. Jeśli np. od
    góry wiadomo że liczba zmiennoprzecinkowa ma zajmować dokładnie 24 bajty, to
    można użyć trochę innych technik, niż gdy liczba ma zajmować od 8 do 1000
    bajtów.

    Kompletnie nie wiem czy były próby takiego przyspieszenia i czy zysk jest
    rzędu 10% czy 1000%. Jeśli jest mniejszy niż 200% to nie ma sensu się
    tym interesować.