    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: materiał termoodporny
    Date: Sun, 18 Dec 2011 15:59:17 +0100

    > No dobra, a co Ty chcesz z tego wycinać? Jaka w ogóle obróbka wchodzi
    > w grę? Frezowanie, toczenie, wiercenie, gwintowanie? A szlifowanie
    > kątówką/dremelem?

    W zasadzie wszystko co wymieniłeś, ale nie w tym rzecz.
    Mam ramie, wykonujące jakiś ruch. Na końcu ramienia potrzebuję wytworzyć
    na jakimś kształtowym elemencie (zazwyczaj miedzianym lub kwasoodpornym)
    konkretną temperaturę. Niby nic trudnego, ale nie chcę aby ramie było
    mocno nagrzewane. Często wykonuje ono skomplikowane ruchy, ma na sobie
    jeszcze jakiś osprzęt i jego wysoka temperatura nie jest mi na rękę.
    Dlatego materiał izolacyjny.

    > Bo z tego co widzę to szyba od kuchenki (to jest
    > szkło stopione z ceramiką, przewodność cieplna nikczemnie niska, a
    > wytrzymałość mechaniczna bardzo dobra) by się nadała, tylko być może
    > musiałbyś to dać do cięcia waterjetem, nie wiadomo co Ty tam
    > majstrujesz.

    Czasami dosyć skomplikowany kształt. Bardzo często grzałka na końcu jest
    mocno dociskana do elementu który nagrzewa, więc mechanicznie musi to
    trochę wytrzymać.
    Idealnie było by, gdyby dało się frezować/wiercić.

    > PS W sumie dałbym radę stopić szkło borosilikatowe, wystarczy taka
    > wytrzymałość?
    Sądzę że tak, z zapasem.

    > PS2. W ramach fantastyki, ja bym zaproponował piankę metalową, nawet
    > mam tu gdzieś w szufladzie fajną próbkę pianki ze stali
    > nierdzewnej :-)

    Jest toto gdzieś do kupienia? Bywa że mam mało czasu na wykonanie elementu.

    Miłego i THX :)
    __
    Irek.N.