    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: matowa zarowka - jakas farba?
    Date: 07 Oct 2012 22:01:50 GMT

    Pan Piotrek napisał:

    > Żyjesz w jakimś innym matriksie? Czy co?
    >
    > Click -->
    > <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-halogenowe/zarowka-halogenow
    a-ans-lighting,p46419,l1201.html>

    > Click -->
    > <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-halogenowe/zarowka-halogenow
    a-ans-lighting,p46427,l1201.html>

    > Click -->
    > <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-halogenowe/zarowka-halogenow
    a-ans-lighting,p46428,l1201.html>

    Te są jeszcze bardziej specjalistyczne. Chodziło o tak zwane
    "zwykłe żarówki", takie z gwintem E27. Ja takie matowe halogeny
    kupowałem na długo przed pojawieniem się unijnej dyrektywy
    antyoświeceniowej. Nieco droższe od zwykłych, ale za to bardziej
    wydajne i długowieczne -- w sumie była oszczędność. Teraz już
    *NIE MA* matowych -- bo jak tu napisać, że "halogen wstrządoodporny,
    nie do użytku domowego"? Poza tym ceny wzrosły na tyle, że chyba
    przestało się opłacać. Więc trzeba szukać jakichś wstrząsoodpornych
    czy innych. Ale to są poszukiwania, a nie że idę do sklepu i kupuję.
    Komuna, to komuna -- widać inaczej się nie da.

    Jarek

    --
    -- Na dworcach kradło się zawsze i będzie się kradło dalej.
    Inaczej nie można.