  • 1. Data: 2012-10-03 00:21:24
    Temat: matowa zarowka - jakas farba?
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    kolega przywiozl mi spoza p. Uni matowe zarowki (takie zwykle) i na
    jakis czas problem zostal rozwiazany (oswietlenie biurek do nauki).

    A moze daloby sie samemu zrobic taka zarowke poprzez pomalowanie jej
    banki. Czy istenieje jakas farba do szkla odporna na temperature - nie
    biala, tylko taka popprzezroczysta jak plyn do zmywania? Wzialbym
    sobie odtluscil powierzchnie szkla, a nastepnie zanurzyl/napylil taka
    farbe. W taki sposob moglbym zrobic sobie matowa zarowke HALOGENOWA.

    Inny pomysl, to zmatowienie za pomoca piaskowania korundem, ale czy
    banka wytrzyma?

    Co wy na to?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-10-03 02:12:33
    Temat: Re: matowa zarowka - jakas farba?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 00:21:24 +0200, a...@p...pl napisał(a):
> [...]
    > sobie odtluscil powierzchnie szkla, a nastepnie zanurzyl/napylil taka
    > farbe. W taki sposob moglbym zrobic sobie matowa zarowke HALOGENOWA.

    http://gadzetomania.pl/2009/04/24/euro-kondom-czyli-
    jak-przechytrzyc-ue

    Ale na halogeny moze nie wystarczyc ... choc w sumie, silikony niektore
    ponoc odporne na temperatury :-)

    A swoja droga, pomijajac inne pomysly - owinac mata szklana ?

    J.

  • 3. Data: 2012-10-03 02:28:16
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-10-03 00:21, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > sobie odtluscil powierzchnie szkla, a nastepnie zanurzyl/napylil taka
    > farbe. W taki sposob moglbym zrobic sobie matowa zarowke HALOGENOWA.

    Moze podtrawić w HF :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2012-10-03 06:49:18
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > http://gadzetomania.pl/2009/04/24/euro-kondom-czyli-
    jak-przechytrzyc-ue

    LOL! Erosa na żarówę! :-DD

    > Ale na halogeny moze nie wystarczyc ... choc w sumie, silikony niektore
    > ponoc odporne na temperatury :-)

    Silikon budowlany...? Choć to estetycznie miernota...

    > A swoja droga, pomijajac inne pomysly - owinac mata szklana ?

    Silikon jednak bezpieczniejszy... Może warto spróbować jakoś nałożyć go na
    żarówkę równą warstwą? Jeśli by wytrzymał temperaturę...?

  • 5. Data: 2012-10-03 08:37:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Oct 3, 12:22 am, a...@p...pl wrote:
    > Inny pomysl, to zmatowienie za pomoca piaskowania korundem, ale czy
    > banka wytrzyma?

    Kiedyś za gówniarza "matowiło" się żarówki papierem ściernym, może coś
    w tym kierunku podziałasz? :>

    L.

  • 6. Data: 2012-10-03 10:37:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości grup
    jak-przechytrzyc-ue

    >LOL! Erosa na żarówę! :-DD

    Uwazaj, bo to raczej specjalna silikonowa guma a nie zwykly kondom.

    >Silikon budowlany...? Choć to estetycznie miernota...

    Nie, nie budowlany.

    >Silikon jednak bezpieczniejszy... Może warto spróbować jakoś nałożyć
    >go na żarówkę równą warstwą? Jeśli by wytrzymał temperaturę...?

    Jest cala masa roznych matowych kloszy.

    J.

  • 7. Data: 2012-10-03 13:39:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.10.2012 00:21, a...@p...pl wrote:
    > A moze daloby sie samemu zrobic taka zarowke poprzez pomalowanie jej
    > banki. Czy istenieje jakas farba do szkla odporna na temperature - nie
    > biala, tylko taka popprzezroczysta jak plyn do zmywania?
    Farba do witraży?

    Michoo

  • 8. Data: 2012-10-03 14:04:07
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Kiedyś za gówniarza "matowiło" się żarówki papierem ściernym, może coś
    > w tym kierunku podziałasz? :>
    > L.

    Albo malowało (zanurzało) się w farbie spirytusowej. Może i cienka warstwa
    wytrzyma taką temperaturę. Trzeba by spróbować

    Pozdrawiam
    Robert

  • 9. Data: 2012-10-03 18:30:46
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 03.10.2012 08:37, Lisciasty pisze:

    > Kiedyś za gówniarza "matowiło" się żarówki papierem ściernym, może coś
    > w tym kierunku podziałasz? :>
    >
    > L.

    Diody LED też, bo ciężko było o matową. W każdym razie można spróbować.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2012-10-03 21:25:21
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-10-03 13:39, Michoo pisze:
    > Farba do witraży?

    no pewnie, wytrzyma jakieś 150*C czyli ze dwie minuty, chyba że myślisz
    o takiej prawdziwej do witraży a nie imitacji, ta wytrzyma i 1000*C
    tylko trzeba ja w 700*C wypalić tylko tego żarówka może nie wytrzymać...