  • Data: 2004-12-12 15:08:30
    Temat: Re: metro ethernet?
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nastał nam piękny 9 grudzień 2004 roku,
    kiedy to Piotr Serwadczak posłał(a) w świat wiadomość
    .net>

    > Oczywiscie, ze ma sens.
    > Siec METRO to _nie_ tylko usluga dostepu do publicznej sieci Internet!
    Chętnie zapoznałbym się z jakimś case study (z ramowym kosztorysem).

    > Teza, ze ceny dostepu do Internetu znormalnialy jest wielce dyskusyjna.
    Według dostawców konkurencyjnych wobec TP obecna cena Neostrady jest
    dumpingowa.
    W odczuciu odbiorców ceny internetu są wciąż bardzo wysokie.
    Czasy, kiedy provider wymagał: "zbierzcie w każdym bloku minimum dziesięciu
    chętnych, to podepniemy osiedle ultraszybkim łączem 1 Mb/s i skazujemy waz
    zaledwie po stówie na miesiąc" na szczęście bezpowrotnie już minęły. Dla
    możliwość wzięcia internetu bez agitowania minimalnej liczby chętnych w
    bloku jest czymś normalnym.

    > Proponuje przeanalizowac np. oferte dominujacego operatora.
    > Tylko monopolista oferuje klientowi detalicznemu cene nizsza niz klientowi
    > hurtowemu.
    Maksymalną i akceptowalną cenę internetu mamy ustaloną
    "parlamentarnie-rządowo". To 760 zł rocznie, co dale 51 zł (z groszami)
    netto miesięcznie. Wychodzi na to, że obecne 59 zł za Neostradę to i tak
    zbyt dużo. Nie zdziwiłbym się, gdyby od marca weszła kolejna opcja
    Neostrady o niższych parametrach i niższej cenie.

    Poza tym, choć TP sprzedaje dostęp do internetu odbiorcom indywidualnym, to
    dostęp do internetu nie jest - IIRC - usługą powszechną i TP może
    kształtować dowolnie ceny.

    Konkurencja zamiast pilnie śledzić cenniki TP może wykonać pierwszy krok i
    obniżać ceny, nie tylko w odpowiedzi na zmiany taryfy w TP.
    Bo wciąż mamy taki dziwny monopol, w którym TP wymusza na konkurencji
    obniżki cen, a nie odwrotnie.

    Uprzedzając ewentualny flame.
    Wiem, że społeczeństwo przez pół wieku budowało infrastrukturę TP. Ale to
    samo społeczeństwo głosami swych przedstawicieli zdecydowało, by "kabelki"
    sprzedać a uzyskanymi pieniążkami zasilić siebie (czytaj: budżet). To fakt.
    Dokonany i nieodwracalny.

    P.s.
    Co robić? Brać przykład choćby z Astera. ;-)
    Świętują teraz skok liczby abonentów z 30 tys. do 50 tys.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,